Intermarché: Produkty wysokobiałkowe są na fali
Wywiad z Justyną Tederko, dyrektor Departamentu Produktów Świeżych w Intermarché
Janusz Górski: Polska gospodarka ma według ekspertów osiągnąć wzrost ponad 3% PKB w 2025 r. Będzie to wskaźnik nieco wyższy od poziomu z 2024 r. Wzrost PKB ma być napędzany przez inwestycje i konsumpcję wewnętrzną. Czy dane makroekonomiczne są dla Kupców działów nabiał jakimś prognostykiem w ich pracy?
Justyna Tederko: Dane makroekonomiczne to parametr stanowiący bardzo istotny element przy budowaniu strategii zakupowej firmy. Szczególne znaczenie mają w sektorze mleczarskim, ponieważ wpływają na koszty produkcji, popyt i konkurencyjność. Kluczowe są tu ceny surowego mleka uzależnione m.in. od trendów rynkowych, kosztów pasz, warunków pogodowych, polityki rolnej. Dodatkowo pod uwagę należy wziąć koszty energii, paliw, kursy walut czy inflację.
pokaż