Aktualności Polska wszystkich: 2 669

Strona 1 z 134
© forum mleczarskie
Polska
Konflikt na Ukrainie to problem dla polskiego mleczarstwa

Zaostrzająca się sytuacja na granicach Ukrainy jest istotnym zagrożeniem dla wymiany handlowej z Polską. Ewentualny wybuch konfliktu zbrojnego zaburzy handel zagraniczny serami podpuszczkowymi, twarogowymi i jogurtami. Jaka jest ta wymiana?

pokaż
© danone
Polska
Danone w Polsce neutralny klimatycznie do 2050 r.

Danone Sp. z o.o. otrzymał międzynarodowy certyfikat B Corp poświadczający wysokie standardy zarządzania w zakresie zrównoważonego rozwoju. Jest on pierwszą spółką tej skali certyfikowaną jako B Corp w Polsce. Przynależność do ruchu B Corp to także zobowiązanie – do 2030 r. firma wdroży nowe praktyki i programy dot. aspektów zdrowotnych i w zakresie ochrony i odnowy zasobów planety.

pokaż
© euroser dairy group
Polska
Euroser Dairy Group zapowiada rozwój portfolio

– Nasze produkty są często prekursorami danych kategorii, wyróżniając się i zachęcając konsumentów do poznania nowych smaków – mówi Małgorzata Włodarczyk CMO & Vice Prezes Euroser Dairy Group. – Obserwujemy także co dzieje się na zagranicznych półkach sklepowych i badamy przełożenie tych możliwości na inne rynki.

pokaż
© forum mleczarskie
Polska
Poważne wzrosty cen surowca w grudniu 2021 r.

Według Głównego Urzędu Statystycznego cena skupu mleka w grudniu 2021 r. wyniosła 184,13 zł/1 hl i była wyższa o 20,4% niż w grudniu 2020 r. Cena skupu mleka w odniesieniu do listopada 2021 r. była o 6% wyższa.

pokaż
© forum mleczarskie
Polska
UOKiK sprawdzi, czy sieci obniżyły ceny nabiału

– Za kilka dni, w trakcie codziennych zakupów, powinniśmy odczuć obniżki VAT na podstawowe produkty żywnościowe, wprowadzone w Rządowej Tarczy Antyinflacyjnej. Dziś na spotkaniu z branżą zaapelowałem o odpowiedzialne działania ze strony sprzedawców. Jest jeszcze czas na przemyślenie strategii cenowych przez sieci, tak aby klienci korzystnie odczuli zmiany wynikające z obniżki VAT-u na żywność – powiedział Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

pokaż
© forum mleczarskie
Polska
Rekord skupu w mleczarni Mlekpol (SM)

Mleczarnia przekroczyła 2 mld litrów w skupie mleka w 2021 r. – Tak imponujący wynik został osiągnięty dzięki ciężkiej pracy blisko 9 tys. rolników-dostawców – informuje Edmund Borawski, Prezes Spółdzielni. Rekord ten pochodzi tylko z własnej bazy surowcowej z dynamiką 2,1% w stosunku do 2020 r.

Czterdzieści lat temu w powiecie grajewskim skupowano rocznie około 35 mln litrów mleka, obecnie to ponad 200 mln. Na początku lat 90. największe gospodarstwo rodzinne produkowało 60 tys. litrów mleka rocznie, teraz to blisko 3 mln litrów.

pokaż
© piątnica (osm)
Polska
Piątnica (OSM) kolejnym graczem w segmencie roślinnym

Debiut mleczarni Piątnica (OSM) nie jest pierwszym ani ostatnim takim przedsięwzięciem na wzrostowym rynku produktów dla osób zmniejszających spożycie wyrobów odzwierzęcych. Wcześniej w segment ten zainwestowała mleczarnia Łowicz (OSM) z marką Bez Deka Mleka, Grupa Polmlek (marka Nutri Vege), firmy Magda (marka PlantOn) oraz Hochland Polska (marka Simply V). Piątnica (OSM) debiutuje z produktami owsianymi i sojowymi. Na rynku wciąż nie ma zapowiadanych w swoim czasie produktów roślinnych z mleczarni Mlekpol (SM). 

pokaż
© kaufland markety
Polska
Kaufland ukarany kwotą 140 mln zł

Spółka Kaufland Polska Markety wymagała od dostawców obniżenia ceny produktów rolnych i spożywczych już po ich sprzedaży, nieuczciwie wykorzystując swoją przewagę kontraktową. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na Kaufland Polska Markety blisko 140 mln zł kar w dwóch decyzjach stwierdzających niezgodne z prawem praktyki. Pierwsza decyzja dotyczy relacji sieci z dostawcami produktów rolnych i spożywczych. Przedsiębiorca ustalał warunki współpracy z niektórymi z nich już po rozpoczęciu danego roku. W takich sytuacjach, przy przedłużających się negocjacjach umowy na kolejny rok, dostawca nie wiedział, na jakich warunkach realizował dostawy w okresie od początku roku do dnia podpisania umowy. 

pokaż
© eurocash
Polska
500. sklep ABC w nowej odsłonie

4 grudnia w Warszawie miało miejsce uroczyste otwarcie 500. sklepu sieci ABC w nowym koncepcie. Grupa Eurocash rozpoczęła proces rebrandingu sieci ABC we wrześniu 2020 roku. Sklepy zyskały nowoczesny wizerunek i reprezentują najwyższe standardy, dopasowane do obecnych trendów rynkowych. W tym roku proces rebrandingu obejmie łącznie 700 sklepów.

pokaż
© mlekpol (sm)
Polska
Mlekpol (SM): Decyzja o wprowadzeniu zerowego VAT-u na nabiał ważnym rozwiązaniem

– Podjęta przez Komisję Europejską decyzja o obniżeniu podatku VAT do 0% jest ważnym i doraźnym rozwiązaniem – skomentowała ostatnie działania Komisji Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu mleczarni Mlekpol (SM). – Każde działanie w zakresie obniżki ceny stwarza szansę dla konsumentów na poprawę wydatków na żywność w ramach rodzinnego budżetu. 

pokaż
Polska
UOKiK: Grupa Intermarché zobowiązana do zmiany praktyk

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zobowiązał spółkę SCA PR Polska (Grupa Intermarché) do zmiany praktyk, które mogły stanowić nieuczciwe wykorzystywanie przewagi kontraktowej. Przedsiębiorca ureguluje opóźnione płatności wraz z odsetkami wobec dostawców produktów rolno-spożywczych, a także zmieni sposób rozliczania spornych faktur. To pierwsza w historii decyzja organu, w ramach której rekompensata publiczna tak znacznej wysokości przysługuje podmiotom innym niż konsumenci – rolnikom i przedsiębiorcom.

pokaż
© lactima
Polska
Lactima: Polskie produkty nabiałowe są znane z dobrej jakości

– Wynika to z wysokich standardów produkcyjnych i jakości surowców – mówi Forum Mleczarskiemu Anna Hochherz, Specjalista ds. marketingu w firmie Lactima. – Z tego powodu konsumenci coraz częściej sięgają właśnie po rodzime, polskie wyroby. Takimi produktami są bez wątpienia serki topione Lactima. Głównym odbiorcą naszych wyrobów są konsumenci, związani z marką od wielu lat. Nie wyobrażają sobie oni codziennego śniadania bez serka topionego Lactima do smarowania w kubeczku, czy w krążku.

pokaż
© sertop
Sertop: Plastry świetnie wpisują się w ideę przekąsek i „życia w biegu”

– Tegoroczna struktura sprzedaży serków topionych w Sertop uległa niewielkim zmianom – mówi na lamach Forum Mleczarskie Handel Aneta Będkowska, Marketing Manager w Sertop. – W okresie pandemii w naszym portfolio pojawiły się sery topione w plastrach 130 g, które poszerzyły nasz dotychczasowy asortyment 100 g kostek tzw. telewizorków oraz 140 g krążków z trójkątnymi porcjami serków topionych do zjedzenia „na raz”.

pokaż
© mlekpol (sm)
Mlekpol (SM): Rośnie otwartość Polaków na eksperymenty kulinarne

– Mlekpol wytwarza twarogi zgodnie z wypracowaną przez lata recepturą, z poszanowaniem tradycji, ale przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii, które pozwalają wyprodukować twaróg najwyższej jakości z najlepszego polskiego surowca – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu Mlekpol (SM). Nasze tradycyjne twarogi Mlekpol czy Mazurski Smak cieszą się dużą popularnością. Konsumenci w zależności od kulinarnych inspiracji czy upodobań mogą wybrać twarogi chude, półtłuste, jak i tłuste. Dobrej jakości twaróg to źródło cennych składników i bogactwo wartości odżywczych. Powinien być częścią codziennej diety.

pokaż
© grupa polmlek
Grupa Polmlek: Polmlek Breakfast to propozycja na zdrowe drugie śniadanie

– Ogromna większość Polaków deklaruje spożywanie śniadania w domu, przed wyjściem do pracy czy szkoły – mówi na łamach Forum Mleczarskiego Handel Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek. – Jak wynika z raportu „Zwyczaje śniadaniowe Polaków” z 2018 roku, 83% respondentów je śniadania, a tylko 6% omija ten posiłek. Dietetycy są zgodni, że spożywanie śniadań jest bardzo indywidualną kwestią, uzależnioną od trybu życia, regularności spożywania posiłków, godzin snu. Nie ma większego znaczenia w jakim czasie od momentu pobudki zjemy śniadanie. Jednak należy pamiętać, że pierwszy posiłek daje nam zastrzyk energii na rozpoczynający się dzień i dlatego jest ważnym elementem codziennej diety. Niejedzenie śniadań prowadzi do problemów z pokryciem zapotrzebowania na witaminy i minerały oraz składniki odżywcze, co w konsekwencji może prowadzić do zaburzeń i chorób.

pokaż
© sertop
Sertop: Wybór gramatury produktu uzależniony jest od wielkości rodziny

– W naszym asortymencie znajdują się 100 g kostki tzw. telewizorki, których gramatura umożliwia przygotowanie śniadania dla całej rodziny oraz 140 g krążki serowe z trójkątnymi, porcjami produktu do zjedzenia „na raz” – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Aneta Będkowska, Marketing Manager w Sertop. – Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów wprowadziliśmy także na rynek serowe plastry, szczelnie pakowane, niewymagające użycia noża.

pokaż
© euroser dairy group
Euroser Dairy Group: Koncept Fresh Pack zdominował sprzedaż na stoisku otwartym

– Fresh Pack Koncept wszedł w życie w 2017 r. jako odpowiedź na potrzeby rynku i konsumentów nabiału – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Dominika Robalewska, Junior Brand Manager w Euroser Dairy Group. – W ramach konceptu oferujemy szeroką gamę (ponad 60 rodzajów) serów Premium. Odnosząc ogromny sukces stale rozwijamy się i poszukujemy najlepszych rozwiązań dla naszych klientów. Początkowo koncept był kierowany głównie do lady tradycyjnej. Dziś lada ta w zupełności różni się od tej sprzed 4 lat i zdecydowanie sery w gotowych kawałkach Fresh Pack zdominowały sprzedaż na stoisku otwartym.

pokaż
© łowicz (osm)
Łowicz (OSM): W grupie twarogów łowickich największą popularnością cieszy się wariant półtłusty

– Sprzedaż w kategorii twarogów, mimo panującej sytuacji epidemiologicznej utrzymuje zadowalający poziom – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Agata Makowska Dyrektor Handlu Łowicz (OSM). – Prognozujemy wzrost sprzedaży rok do roku, gdyż sprzedaż serów twarogowych cyklicznie notuje w grudniu widoczne wzrosty. Nie jest to co prawda tak duży pik sprzedażowy jak w przypadku Świąt Wielkanocnych.

– Jak podaje Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa Polska jest 6. producentem twarogów i serów na świecie, a sprzedaż zagraniczna w latach 2004-2020 zwiększyła się ponad 4-krotnie. Zauważalnie w przypadku marki Łowicz (OSM) większa część sprzedaży jest eksportowana, ale rynek lokalny również jest chłonny tego produktu. Największą popularnością cieszy się wariant półtłusty w kostce 200 g, który notuje dwukrotnie wyższe przychody ze sprzedaży w porównaniu do wariantu w postaci klinka 250 g.

pokaż
© mlekpol (sm)
Mlekpol (SM): Duże rodziny są dla nas ważną grupą konsumentów

– Już przy modelu 2+2 bardzo ważna jest odpowiednia organizacja obowiązków rodzinnych, w tym zakupów – mówi Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu Mlekpol (SM). – Zauważamy, że ta grupa chętnie sięga po produkty takie jak masło osełka 500 g, śmietanki Łaciate 500 ml lub 1 l, ser mascarpone w opakowaniu 500 g oraz sery dojrzewające w plastrach 400 g, 800 g czy 1 kg. Jedne większe zakupy, robione rzadziej, to także zauważalny nowy nawyk, który nasi konsumenci wykształcili w trakcie pandemii COVID-19.

pokaż
© łowicz (osm)
Łowicz (OSM): Nasza sprzedaż mleka bezlaktozowego podwoiła się

– Oferta produktów bez laktozy prężnie się rozwija. Najlepiej rotującymi produktami OSM Łowicz w tej kategorii są oczywiście mleka UHT 1l 1,5% oraz 3,2% tł., które praktycznie podwoiły swoją wartość sprzedaży w odniesieniu rok do roku – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Agata Makowska, Dyrektor Handlu Łowicz (OSM). – W zeszłym roku jako pierwsi wdrożyliśmy na rynek Śmietankę 30% bez laktozy, która spotkała się z dobrym przyjęciem wśród Konsumentów. Zwiększoną sprzedażą może pochwalić się również Serek wiejski bez laktozy 150 g, który dzięki swojemu smakowi i konsystencji oczarował podniebienia konsumentów, dla których na co dzień koniecznością nie są produkty bez laktozy. Dynamicznie rozwija się sprzedaż Masła łowickiego bez laktozy 200 g, które korzysta z wieloletniej renomy swojego „laktozowego” odpowiednika.

pokaż
Strona 1 z 134