Aktualności Polska wszystkich: 3 748

Strona 1 z 188
© forum mleczarskie
Polska
Wśród mleczarzy niepokój po dobrym półroczu
© forum mleczarskie

Podczas spotkania w dniu 24 listopada w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi zorganizowanego przez KZSM ZR, Joanna Trybus, dyrektor departamentu rynków rolnych i energii powiedziała: – Skup mleka przez przemysł mleczarski rośnie sukcesywnie, osiągając w ubiegłym roku poziom ponad 13,1 mln ton. Skup mleka wzrósł o około 60% od momentu wejścia Polski do Unii Europejskiej. Polska należy do czołówki eksporterów artykułów mleczarskich w Unii Europejskiej. Wartość eksportu w 2024 r. wyniosła 3,6 mld euro. W pierwszych dwóch miesiącach bieżącego roku wartość eksportu wzrosła o 14% rok do roku, osiągając poziom 3,1 mld euro.

pokaż
© zott polska
Polska
Zott Polska wprowadził skyr
© zott polska

Firma Zott Polska uruchomiła nową linię produkcyjną i wypuściła na rynek dwa jogurty typu skyr pod markami Jogobella oraz Primo. Jak podaje firma, Zott jest od wielu lat niekwestionowanym liderem pod względem produkcji deserów i jogurtów w Polsce. Na koniec października firma uroczyście otworzyła nową linię produkcyjną, aby stworzyć własne jogurty typu skyr. Zott wprowadził na rynek dwa rodzaje skyrów, w wersji naturalnej pod marką Primo oraz owocowej od Jogobelli.

pokaż
© forum mleczarskie
Polska
Spadki cen surowca: co to oznacza? Scenariusze dla mleka
© forum mleczarskie

Obecnie coraz częściej cena mleka w skupie spada poniżej 2 zł. Coraz więcej osób w zarządach mleczarni zdaje sobie sprawę, że realna cena mleka, pozwalająca zblinasować koszty z przychodami przy cenach oferowanych przez sieci handlowe, powinna wynosić 1,60–1,70 zł. W branży coraz częściej słyszy się obawy dotyczące dalszych spadków cen za produkty na rynek krajowy i eksport. Zbliża się również znany w handlu nabiałem przestój (od połowy grudnia do święta Trzech Króli). 

pokaż
© bieluch (sm)
Polska
Pracujemy nad nowymi produktami i smakami
© bieluch (sm)

Zapytaliśmy Pawła Rysaka, prezesa zarządu mleczarni Bieluch (SM) o to, jak wygląda portfolio produktowe Bielucha? Które produkty są w nim najważniejsze i generują największy obrót? – Dziś w naszym portfolio posiadamy różnego rodzaju serki produkowane metodą ultrafiltracji, w tym nasz flagowy i niezastąpiony produkt – serek naturalny Bieluch. Ale są również serki smakowe, słodkie czy warzywne, serki z ograniczoną zawartością tłuszczu, tzw. lekkie, serki bez zawartości laktozy oraz serki smarowne.

pokaż
© skierniewice (osm)
Polska
Anatomia spadku cen
© skierniewice (osm)

Zapytaliśmy prezesa zarządu mleczarni Skierniewice (OSM), Michała Dąbrowskiego o jego diagnozę sytuacji rynkowej i poprosiliśmy o wyjaśnienie mechanizmu obecnego spadku cen na rynkach tłuszczów. Jego zdaniem za obecną sytuację cenową na rynku mleka w głównym stopniu odpowiada napływ do Europy masła i odtłuszczonego mleka w proszku spoza Unii Europejskiej, głównie z USA. – Polska musi eksportować około 30% swojej produkcji. Pojawienie się masła i odtłuszczonego mleka w proszku w Europie w bardzo niskich cenach doprowadziło do konieczności obniżenia cen na oferowane przez nas produkty.

pokaż
© grupa mlekovita
Polska
Mlekovita uruchomiła magazyn automatyczny
© grupa mlekovita

Inwestycja stanowi pionierskie rozwiązanie w sektorze mleczarskim i otwiera nowy rozdział w automatyzacji logistyki produktów spożywczych. Automatyczny magazyn gęstego składowania AutoMAG Mover dla produktów został dostarczony przez polską firmę Promag. Jest to pierwszy tego typu magazyn zrealizowany dla branży mleczarskiej. Pojemność magazynu wynosi 10 tys. miejsc paletowych.

pokaż
© piątnica (osm)
Polska
Piątnica (OSM) ogłasza inwestycję w Ostrołęce za 262 mln zł
© piątnica (osm)

Mleczarnia Piątnica (OSM) poinformowała o uzyskaniu wsparcia dla nowej inwestycji realizowanej w ramach Polskiej Strefy Inwestycji. Decyzję wydała Warmińsko-Mazurska Specjalna Strefa Ekonomiczna. Inwestycja zostanie zrealizowana w zakładzie produkcyjnym spółdzielni w Ostrołęce. Wartość projektu wynosi 262 mln zł, a jego celem jest kompleksowa modernizacja zakładu, zwiększenie mocy produkcyjnych oraz poprawa efektywności procesów, co pozwoli Piątnica (OSM) sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu rynkowemu i dalej wzmacniać pozycję marki.

pokaż
© bieluch (sm)
Polska
Długa lista (20+) inwestycji spółdzielni Bieluch (SM)
© bieluch (sm)

Zapytaliśmy Pawła Rysaka, prezesa zarządu mleczarni Bieluch (SM) o to, co udało się zrealizować ze sfery planów, z jakimi zasiadł na stanowisku prezesa spółdzielni. – Każdy prezes planuje z wyprzedzeniem wydatki na kolejne lata z naciskiem na rok nadchodzący. Chodzi tu głównie o to, co trzeba zrobić, co jest najpilniejsze i najistotniejsze z punktu widzenia rozwoju firmy oraz jej dostosowania do ciągle zmieniających się przepisów oraz wymogów. Co trzeba zrobić, to raz, a dwa – na ile nas stać, ile posiadamy w tzw. skarbonce. 

pokaż
© garwolin (osm)
Polska
Garwolin (OSM) skorzystał z KPO
© garwolin (osm)

Spółdzielnia Garwolin (OSM) zrealizowała inwestycję na rzecz dywersyfikacji i skracania łańcucha dostaw produktów rolnych i spożywczych oraz budowy odporności podmiotów uczestniczących w łańcuchu w ramach środków z KPO pn. „Budowa budynku magazynowo-usługowego wraz z zapleczem biurowo-socjalnym, infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu.”

pokaż
© bieluch (sm)
Polska
Jak kompensować sprzedaż utraconą w handlu tradycyjnym
© bieluch (sm)

Zapytaliśmy Pawła Rysaka, prezesa zarządu mleczarni Bieluch (SM) o zagrożenia i szanse dla obecnej koniunktury w handlu nabiałem. Jak wygląda obecnie marżowość w przetwórstwie mleka w Polsce i jakie wyroby opłaca się produkować? 

– Zagrożeń upatrywałbym w słabnącej sile handlu tradycyjnego. Zmniejsza się ilość sklepów detalicznych i hurtowni, natomiast wzrasta ilość dyskontów, które z uwagi na swoją siłę sprzedażową posiadają przewagę negocjacyjną. 

pokaż
© bakoma
Polska
Bakoma traci swoją współzałożycielkę
© bakoma

Jak podało radiozet.pl we wtorek 28 października w wieku 77 lat zmarła Barbara Komorowska współzałożycielka firmy Bakoma. Znana była z pełnej sukcesów działalności biznesowej i dyskretnej działalności społecznej. To od pierwszych liter jej imienia i nazwiska pochodzi pierwsza część nazwy Bakoma. Ostatni człon pochodzi od nazwiska Edwarda Mazura. Firma powstała w 1989 r. Obecnie jest częścią BZK Group wraz z firmami Polskie Młyny, Komagra, Bioagra-Oil i innych aktywności biznesowych.

pokaż
© forum mleczarskie
Świat
Sektor mleczarski stoi przed wyzwaniem
© forum mleczarskie

W ciągu ostatnich kilku miesięcy  globalne rynki mleczarskie przeszły znaczną transformację, przechodząc z rynku (w miarę) zrównoważonego w rynek nadpodaży. Wzrost produkcji mleka w USA, oczekiwania na dobry początek sezonu udojowego 2025/26 w Nowej Zelandii oraz ograniczony wpływ chorób zwierząt na podaż w Europie zmieniły nastroje rynkowe i doprowadziły do znacznego spadku cen artykułów mleczarskich. Dodatkowo popyt nie nadążał za wzrostem podaży. Polski sektor mleczarski stoi przed poważnym wyzwaniem. 

pokaż
© bieluch (sm)
Polska
Marka mleczarska a pozycja w negocjacjach handlowych
© bieluch (sm)

Zapytaliśmy Pawła Rysaka, prezesa zarządu mleczarni Bieluch (SM) o to jakich argumentów dostarcza posiadanie marki Bieluch w negocjacjach handlowych i działaniach sprzedażowych. – Znana i rozpoznawalna marka ułatwia nawiązywanie kontaktów z nowymi odbiorcami, gwarantuje bowiem już zbudowaną lojalność klientów i powtarzalność zakupów. Jest kojarzona z jakością i niezawodnością, co pozwala na budowanie relacji i negocjowanie na warunkach partnerskich – zwrócił uwagę na ten aspekt prezes chełmskiej mleczarni. 

pokaż
© forum mleczarskie
Polska
Utrzymanie nabywców wyzwaniem dla serów topionych
© forum mleczarskie

– Rynek serów (kategoria rozumiana jako suma serów żółtych, białych, pleśniowych, topionych oraz serków homogenizowanych i serków do smarowania pieczywa) w ciągu pierwszych 7 miesięcy bieżącego roku był wart – wartość zakupów dokonywanych na swoje potrzeby przez polskie gospodarstwa domowe – ponad 8,1 mld zł – powiedział Forum Mleczarskiemu Handel Grzegorz Mech, Business Development Manager w YouGov.

pokaż
© bieluch (sm)
Polska
Czy dobry produkt sam się obroni?
© bieluch (sm)

Zapytaliśmy Pawła Rysaka, prezesa zarządu mleczarni Bieluch (SM) o bilans zysków i strat marki Bieluch w kontekście 30-lecia marki. – Dokładnie w listopadzie 1995 roku, uruchomiliśmy innowacyjną jak na tamte lata linię do produkcji serków metodą UF z logo przedstawiającym wesołego duszka. Stał się on najpierw marką naszych produktów, a później – inspiracją przy wyborze nazwy naszej firmy na etapie zmiany z SM Biomlek na SM Bieluch. Dziś, po tylu latach, mogę śmiało stwierdzić, że te zmiany były kluczowe dla naszej firmy.

pokaż
© forum mleczarskie
Polska
Ceny mleka w skupie zaczynają spadać
© forum mleczarskie

Według Głównego Urzędu Statystycznego cena skupu mleka we wrześniu 2025 r. wyniosła 223,47 zł /1 hl i była wyższa o 7,3% niż we wrześniu 2024 r. Cena skupu mleka w odniesieniu do sierpnia 2025 r. była o 0,7 % niższa.

Najwyższe ceny we wrześniu 2025 r. wg województw odnotowano w województwach: podlaskim 235,77 zł/1 hl, lubuskim 229,35 zł/1 hl oraz warmińsko-mazurskim 228,23 zł/1 hl.

 

pokaż
© torpol
Polska
Jak worki papierowe gwarantują szczelność proszków mlecznych?
© torpol

– Dla branży mleczarskiej przygotowaliśmy kilka rozwiązań, które odpowiadają na różne potrzeby produkcyjne i logistyczne – powiedziała Aleksandra Lendo-Więch dyrektor handlu Torpol. – Są to przede wszystkim Z-Fold LDPE Paper Sack (otwarte, klejone worki papierowe z wkładką LDPE) oraz Eco Paper Sack (ekologiczne worki wytwarzane z surowców wtórnych). Oferujemy je w konfiguracjach od dwóch do czterech warstw papieru, co pozwala dopasować opakowanie do konkretnego produktu.

pokaż
© yougov
Polska
Kto kupuje sery pleśniowe? Gdzie leżą klucze do wzrostu?
© yougov

– Kategoria serów pleśniowych w okresie styczeń–lipiec 2025 znalazła nabywców w ponad 57% polskich gospodarstw domowych – powiedział Forum Mleczarskiemu Grzegorz Mech, Business Development Manager YouGov. – Średnio każde z nich włożyło ser pleśniowy do koszyka ponad 5 razy, za każdym razem kupując nieco ponad 20 dag i wydając jednorazowo na zakup prawie 9 zł. Przeciętnie każde z kupujących gospodarstw kupiło łącznie w tym okresie ponad 1 kg serów pleśniowych i wydało na zakupy kategorii bez mała 48 zł. W okresie 7 pierwszych miesięcy br. polskie gospodarstwa domowe kupiły ponad 9 tys. ton serów z pleśnią i wydały na ten cel ponad 380 mln zł. 

pokaż
© piątnica (osm)
Polska
Piątnica (OSM) o roli nabiału w rozwoju dzieci. Jak stworzyć pełnowartościową śniadaniówkę?
© piątnica (osm)

– Nabiał odgrywa ważną rolę w żywieniu dzieci – jest cennym źródłem białka, wapnia i składników mineralnych, niezbędnych w okresie wzrostu i intensywnego rozwoju. Dlatego przy wyborze przekąsek do szkolnej śniadaniówki rodzice powinni sięgać po produkty nie tylko smaczne, ale także naturalne, pożywne i dostarczające energii potrzebnej do nauki czy aktywności fizycznej – powiedziała Katarzyna Jezierska dyrektor marketingu Piątnica (OSM).

pokaż
© polmlek
Polska
Jak zastąpić słodycze w diecie dzieci? Przekąski w saszetce
© polmlek

– W tym sezonie Polmlek proponuje dobrze znane serki homogenizowane, jednak zapakowane w wygodny i nowoczesny sposób – powiedziała Joanna Kołodyńska dyrektor marketingu Grupy Polmlek. – Uwielbiane przez dzieci serki o klasycznych smakach wanilii i truskawek zamknięte w saszetce o gramaturze 100 g to idealna przekąska na przerwę. Mamy tu białko, wapń, pyszny owocowy lub waniliowy smak, natomiast zupełnie nie ma tu ryzyka pobrudzenia ubrania czy rozlania produktu w plecaku.

pokaż
Strona 1 z 188