Aktualności Polska wszystkich: 2 663

Strona 1 z 134
© piątnica (osm)
Polska
Piątnica (OSM) kolejnym graczem w segmencie roślinnym

Debiut mleczarni Piątnica (OSM) nie jest pierwszym ani ostatnim takim przedsięwzięciem na wzrostowym rynku produktów dla osób zmniejszających spożycie wyrobów odzwierzęcych. Wcześniej w segment ten zainwestowała mleczarnia Łowicz (OSM) z marką Bez Deka Mleka, Grupa Polmlek (marka Nutri Vege), firmy Magda (marka PlantOn) oraz Hochland Polska (marka Simply V). Piątnica (OSM) debiutuje z produktami owsianymi i sojowymi. Na rynku wciąż nie ma zapowiadanych w swoim czasie produktów roślinnych z mleczarni Mlekpol (SM). 

pokaż
© kaufland markety
Polska
Kaufland ukarany kwotą 140 mln zł

Spółka Kaufland Polska Markety wymagała od dostawców obniżenia ceny produktów rolnych i spożywczych już po ich sprzedaży, nieuczciwie wykorzystując swoją przewagę kontraktową. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na Kaufland Polska Markety blisko 140 mln zł kar w dwóch decyzjach stwierdzających niezgodne z prawem praktyki. Pierwsza decyzja dotyczy relacji sieci z dostawcami produktów rolnych i spożywczych. Przedsiębiorca ustalał warunki współpracy z niektórymi z nich już po rozpoczęciu danego roku. W takich sytuacjach, przy przedłużających się negocjacjach umowy na kolejny rok, dostawca nie wiedział, na jakich warunkach realizował dostawy w okresie od początku roku do dnia podpisania umowy. 

pokaż
© eurocash
Polska
500. sklep ABC w nowej odsłonie

4 grudnia w Warszawie miało miejsce uroczyste otwarcie 500. sklepu sieci ABC w nowym koncepcie. Grupa Eurocash rozpoczęła proces rebrandingu sieci ABC we wrześniu 2020 roku. Sklepy zyskały nowoczesny wizerunek i reprezentują najwyższe standardy, dopasowane do obecnych trendów rynkowych. W tym roku proces rebrandingu obejmie łącznie 700 sklepów.

pokaż
© mlekpol (sm)
Polska
Mlekpol (SM): Decyzja o wprowadzeniu zerowego VAT-u na nabiał ważnym rozwiązaniem

– Podjęta przez Komisję Europejską decyzja o obniżeniu podatku VAT do 0% jest ważnym i doraźnym rozwiązaniem – skomentowała ostatnie działania Komisji Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu mleczarni Mlekpol (SM). – Każde działanie w zakresie obniżki ceny stwarza szansę dla konsumentów na poprawę wydatków na żywność w ramach rodzinnego budżetu. 

pokaż
Polska
UOKiK: Grupa Intermarché zobowiązana do zmiany praktyk

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zobowiązał spółkę SCA PR Polska (Grupa Intermarché) do zmiany praktyk, które mogły stanowić nieuczciwe wykorzystywanie przewagi kontraktowej. Przedsiębiorca ureguluje opóźnione płatności wraz z odsetkami wobec dostawców produktów rolno-spożywczych, a także zmieni sposób rozliczania spornych faktur. To pierwsza w historii decyzja organu, w ramach której rekompensata publiczna tak znacznej wysokości przysługuje podmiotom innym niż konsumenci – rolnikom i przedsiębiorcom.

pokaż
© lactima
Polska
Lactima: Polskie produkty nabiałowe są znane z dobrej jakości

– Wynika to z wysokich standardów produkcyjnych i jakości surowców – mówi Forum Mleczarskiemu Anna Hochherz, Specjalista ds. marketingu w firmie Lactima. – Z tego powodu konsumenci coraz częściej sięgają właśnie po rodzime, polskie wyroby. Takimi produktami są bez wątpienia serki topione Lactima. Głównym odbiorcą naszych wyrobów są konsumenci, związani z marką od wielu lat. Nie wyobrażają sobie oni codziennego śniadania bez serka topionego Lactima do smarowania w kubeczku, czy w krążku.

pokaż
© sertop
Sertop: Plastry świetnie wpisują się w ideę przekąsek i „życia w biegu”

– Tegoroczna struktura sprzedaży serków topionych w Sertop uległa niewielkim zmianom – mówi na lamach Forum Mleczarskie Handel Aneta Będkowska, Marketing Manager w Sertop. – W okresie pandemii w naszym portfolio pojawiły się sery topione w plastrach 130 g, które poszerzyły nasz dotychczasowy asortyment 100 g kostek tzw. telewizorków oraz 140 g krążków z trójkątnymi porcjami serków topionych do zjedzenia „na raz”.

pokaż
© mlekpol (sm)
Mlekpol (SM): Rośnie otwartość Polaków na eksperymenty kulinarne

– Mlekpol wytwarza twarogi zgodnie z wypracowaną przez lata recepturą, z poszanowaniem tradycji, ale przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii, które pozwalają wyprodukować twaróg najwyższej jakości z najlepszego polskiego surowca – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu Mlekpol (SM). Nasze tradycyjne twarogi Mlekpol czy Mazurski Smak cieszą się dużą popularnością. Konsumenci w zależności od kulinarnych inspiracji czy upodobań mogą wybrać twarogi chude, półtłuste, jak i tłuste. Dobrej jakości twaróg to źródło cennych składników i bogactwo wartości odżywczych. Powinien być częścią codziennej diety.

pokaż
© grupa polmlek
Grupa Polmlek: Polmlek Breakfast to propozycja na zdrowe drugie śniadanie

– Ogromna większość Polaków deklaruje spożywanie śniadania w domu, przed wyjściem do pracy czy szkoły – mówi na łamach Forum Mleczarskiego Handel Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek. – Jak wynika z raportu „Zwyczaje śniadaniowe Polaków” z 2018 roku, 83% respondentów je śniadania, a tylko 6% omija ten posiłek. Dietetycy są zgodni, że spożywanie śniadań jest bardzo indywidualną kwestią, uzależnioną od trybu życia, regularności spożywania posiłków, godzin snu. Nie ma większego znaczenia w jakim czasie od momentu pobudki zjemy śniadanie. Jednak należy pamiętać, że pierwszy posiłek daje nam zastrzyk energii na rozpoczynający się dzień i dlatego jest ważnym elementem codziennej diety. Niejedzenie śniadań prowadzi do problemów z pokryciem zapotrzebowania na witaminy i minerały oraz składniki odżywcze, co w konsekwencji może prowadzić do zaburzeń i chorób.

pokaż
© sertop
Sertop: Wybór gramatury produktu uzależniony jest od wielkości rodziny

– W naszym asortymencie znajdują się 100 g kostki tzw. telewizorki, których gramatura umożliwia przygotowanie śniadania dla całej rodziny oraz 140 g krążki serowe z trójkątnymi, porcjami produktu do zjedzenia „na raz” – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Aneta Będkowska, Marketing Manager w Sertop. – Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów wprowadziliśmy także na rynek serowe plastry, szczelnie pakowane, niewymagające użycia noża.

pokaż
© euroser dairy group
Euroser Dairy Group: Koncept Fresh Pack zdominował sprzedaż na stoisku otwartym

– Fresh Pack Koncept wszedł w życie w 2017 r. jako odpowiedź na potrzeby rynku i konsumentów nabiału – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Dominika Robalewska, Junior Brand Manager w Euroser Dairy Group. – W ramach konceptu oferujemy szeroką gamę (ponad 60 rodzajów) serów Premium. Odnosząc ogromny sukces stale rozwijamy się i poszukujemy najlepszych rozwiązań dla naszych klientów. Początkowo koncept był kierowany głównie do lady tradycyjnej. Dziś lada ta w zupełności różni się od tej sprzed 4 lat i zdecydowanie sery w gotowych kawałkach Fresh Pack zdominowały sprzedaż na stoisku otwartym.

pokaż
© łowicz (osm)
Łowicz (OSM): W grupie twarogów łowickich największą popularnością cieszy się wariant półtłusty

– Sprzedaż w kategorii twarogów, mimo panującej sytuacji epidemiologicznej utrzymuje zadowalający poziom – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Agata Makowska Dyrektor Handlu Łowicz (OSM). – Prognozujemy wzrost sprzedaży rok do roku, gdyż sprzedaż serów twarogowych cyklicznie notuje w grudniu widoczne wzrosty. Nie jest to co prawda tak duży pik sprzedażowy jak w przypadku Świąt Wielkanocnych.

– Jak podaje Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa Polska jest 6. producentem twarogów i serów na świecie, a sprzedaż zagraniczna w latach 2004-2020 zwiększyła się ponad 4-krotnie. Zauważalnie w przypadku marki Łowicz (OSM) większa część sprzedaży jest eksportowana, ale rynek lokalny również jest chłonny tego produktu. Największą popularnością cieszy się wariant półtłusty w kostce 200 g, który notuje dwukrotnie wyższe przychody ze sprzedaży w porównaniu do wariantu w postaci klinka 250 g.

pokaż
© mlekpol (sm)
Mlekpol (SM): Duże rodziny są dla nas ważną grupą konsumentów

– Już przy modelu 2+2 bardzo ważna jest odpowiednia organizacja obowiązków rodzinnych, w tym zakupów – mówi Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu Mlekpol (SM). – Zauważamy, że ta grupa chętnie sięga po produkty takie jak masło osełka 500 g, śmietanki Łaciate 500 ml lub 1 l, ser mascarpone w opakowaniu 500 g oraz sery dojrzewające w plastrach 400 g, 800 g czy 1 kg. Jedne większe zakupy, robione rzadziej, to także zauważalny nowy nawyk, który nasi konsumenci wykształcili w trakcie pandemii COVID-19.

pokaż
© łowicz (osm)
Łowicz (OSM): Nasza sprzedaż mleka bezlaktozowego podwoiła się

– Oferta produktów bez laktozy prężnie się rozwija. Najlepiej rotującymi produktami OSM Łowicz w tej kategorii są oczywiście mleka UHT 1l 1,5% oraz 3,2% tł., które praktycznie podwoiły swoją wartość sprzedaży w odniesieniu rok do roku – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Agata Makowska, Dyrektor Handlu Łowicz (OSM). – W zeszłym roku jako pierwsi wdrożyliśmy na rynek Śmietankę 30% bez laktozy, która spotkała się z dobrym przyjęciem wśród Konsumentów. Zwiększoną sprzedażą może pochwalić się również Serek wiejski bez laktozy 150 g, który dzięki swojemu smakowi i konsystencji oczarował podniebienia konsumentów, dla których na co dzień koniecznością nie są produkty bez laktozy. Dynamicznie rozwija się sprzedaż Masła łowickiego bez laktozy 200 g, które korzysta z wieloletniej renomy swojego „laktozowego” odpowiednika.

pokaż
© sertop
Sertop: Przedświąteczne przygotowania

– Ostatnimi laty świąteczny asortyment pojawia się w sklepach już w pierwszych dniach listopada. Trend ten widoczny jest także w branży spożywczej i inicjowany jest przez samych konsumentów, przygotowujących się z wyprzedzeniem do rodzinnych, świątecznych spotkań. Chcąc sprostać potrzebom/wymaganiom rynku warto już teraz zatowarować sklep typowo świątecznymi produktami. Które z produktów tyskiego producenta serków topionych generują w tym czasie największą sprzedaż? Z pewnością serek topiony z dodatkiem borowików, wykorzystywany do przygotowywania zupy grzybowej oraz aromatycznych sosów do świątecznych mięs – mówi Aneta Będkowska, Marketing Manager w Sertop.

pokaż
© polmlek
Grupa Polmlek: Wszystkie twarogi marki Polmlek zyskały nową szatę graficzną

– W okresie przygotowań do świąt Bożego Narodzenia szczególną popularnością cieszą się twarogi, będące niezbędnym składnikiem świątecznych serników czy wigilijnej paschy – mówi Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek. Twarogi to produkt w pełni naturalny, niskoprzetworzony, bez zbędnych dodatków. To doskonałe źródło wapnia i białka. W ofercie Polmleku można znaleźć twarogi tłuste, półtłuste i chude w formie bardzo lubianych klinków, krążków, kostek czy krajanki. Każdy z wymienionych produktów doskonale nadaje się do przyrządzenia tradycyjnego sernika.

pokaż
UOKiK nałożył ponad 76 mln zł kary na Eurocash

Kara dotyczy nieuczciwego wykorzystywania przewagi kontraktowej. Dostawcy produktów rolnych i spożywczych do sklepów należących do spółki musieli ponosić wiele dodatkowych i nieuzasadnionych opłat. Celem tych opłat było obniżenie przez Eurocash wynagrodzenia należnego kontrahentom spółki.

 – Przeprowadzone postępowanie wykazało, że spółka Eurocash pobierała od dostawców produktów rolnych i spożywczych szereg dodatkowych oraz nieuzasadnionych opłat. Część usług, za które płacili kontrahenci, w ogóle nie była wykonywana, a niektóre spółka powinna świadczyć w ramach podpisanej umowy bez dodatkowego wynagrodzenia. Ponadto dostawcy nie otrzymywali informacji o kosztach i rezultatach niektórych usług. Celem tego typu działań Eurocash było obniżenie wynagrodzenia podmiotom dostarczającym do sklepów produkty rolne i spożywcze. Określona w toku postępowania wartość nieuzasadnionej korzyści osiągniętej przez Eurocash w wyniku zakwestionowanych praktyk wobec podmiotów, względem których spółka dysponowała przewagą kontraktową, wyniosła w latach 2018-2020 ponad 43 mln złotych – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

pokaż
© sertop
Sertop jest wierny tradycji

– Zmieniające się trendy i mody żywieniowe wymuszają na producentach zmiany także w kwestii opakowań produktów – mówi Aneta Będkowska, Marketing Manager w Sertop. – Zróżnicowanie ich gramatur pozwala zaspokoić różnorodne potrzeby poszczególnych grup konsumentów. Rodzinom dedykowane są 100 g kostki tzw. telewizorki oraz dodatkowo 140 g krążki z trójkątnymi porcjami serków do zjedzenia „na raz”, zaś osobom zabieganym i mieszkającym w pojedynkę serki topione w plastrach oraz wspomniane wcześniej krążki, zapobiegające marnowaniu żywności. Staramy się podążać za potrzebami naszych konsumentów, kultywując jednocześnie zarówno recepturę wytwarzania naszych produktów, jak i design opakowań serków topionych, które na przestrzeni lat uległy jedynie drobnym korektom, zachowując praktycznie w niezmienionej formie swój wygląd. Tradycja ma dla nas wartość priorytetową i zależy nam na jej kultywowaniu – dodaje Aneta Będkowska.

pokaż
© mlekpol (sm)
Mlekpol (SM): Kategoria produktów bez laktozy sukcesywnie się rozwija

– Mlekpol jako jedna z największych spółdzielni mleczarskich Polsce, czuje się odpowiedzialny za jakość życia i zdrowie wszystkich konsumentów – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu Mlekpol (SM). – Właśnie dlatego kluczowe w naszych działaniach i wdrożeniach nowych produktów jest wychodzenie naprzeciw rosnącym i zmieniającym się potrzebom konsumentów. Pandemia COVID-19 uświadomiła nam, że zdrowie to jedna z najcenniejszych wartości, na którą mamy realny wpływ.

– Kategoria produktów bez laktozy sukcesywnie się rozwija i cieszy się dużym zainteresowaniem. Nietolerancja laktozy, to zaburzenie, które staje się coraz bardziej powszechne wśród społeczeństwa. Łagodzenie tej dolegliwości polega na stosowaniu odpowiedniej diety, polegającej na wyeliminowaniu spożycia produktów zawierających laktozę.

pokaż
© hochland polska
Hochland Polska: Wskutek pandemii konsumenci mają opory by testować nowe smaki

– Pandemia wpływa na strukturę sprzedaży, to czas kiedy branża FMCG mierzy się z wieloma wyzwaniami. Konsumenci w tym czasie zdecydowanie częściej wybierają produkty w opakowaniach zamkniętych – mówi Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Uważają je za bardzo praktyczne i bezpieczne. Stąd handel serami na stoisku otwartym, mimo większej wiedzy sprzedawców, rozwija się w sposób umiarkowany.

– Ostatnie badania zmian w zachowaniach konsumentów, które przyniósł COVID i będąca częściowo jego skutkiem inflacja, pokazują, że konsumenci w ciężkich czasach mają więcej oporów, by testować, także nowe smaki. Często wybierają znane, podstawowe smaki produktów żywnościowych, żeby zmniejszyć ryzyko marnowania pieniędzy.

pokaż
Strona 1 z 134