Aktualności handel wszystkich: 876

Strona 1 z 44
© grupa polmlek
Polska
Naszym priorytetem są najmniej przetworzone twarogi
© grupa polmlek

– Obserwując trendy żywieniowe i konsumenckie oraz przygotowując ofertę twarogową Grupy Polmlek do wiosennego i letniego sezonu, zauważyliśmy pewną prawidłowość. Konsumenci najchętniej sięgają po produkty z dwóch segmentów – twarogi tradycyjne, nieprzetworzone, z czystym składem, takie, jakie pamiętają od lat, oraz twarogi, które zaszeregowałabym do segmentu convenience – gotowe do pieczenia, zmielone, często już z dodatkami smakowymi – powiedziała Forum Mleczarskiemu Handel Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu, Grupy Polmlek.

pokaż
© forum mleczarskie
Polska
Raport cenowy z UE i z handlu międzynarodowego
© forum mleczarskie

Przegląd najważniejszych wydarzeń z cotygodniowego raportu Komisji Europejskiej

  • ceny mleka spot spadają obecnie na poziomie 46 c/kg (18.02.2024);
  • ceny masła w UE: 548 €/100 kg, +1,5% w ciągu ostatnich 4 tygodni;
  • ceny OMP w UE: 251 €/100 kg, +0,1% w ciągu ostatnich 4 tygodni;
  • ceny WMP w UE: 361 €/100 kg, -0,5% w ciągu ostatnich 4 tygodni;
pokaż
© forum mleczarskie
Polska
Mlekovita wyeksportowała nabiał za 3 mld zł
© forum mleczarskie

W 2023 r. polskie firmy sprzedały za granicę towary rolno-spożywcze o rekordowej wartości 236 mld zł, czyli o 8,1% wyższą niż rok wcześniej. Sprzedaż żywności ma też coraz większe znaczenie w obrotach całego polskiego handlu zagranicznego. Znaczący udział w tej kategorii ma Mlekovita – nie tylko lider branży w Europie Środkowo-Wschodniej, ale i największy polski eksporter nabiału. – Sukces Mlekovity to nasze wspólne dzieło, całej społeczności skupionej wokół firmy, w tym producentów mleka. Cieszę się, że Mlekovita ma swój istotny udział w eksporcie polskiej żywności, a dzięki temu jesteśmy postrzegani jako ambasador Polski na świecie – powiedział Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.

pokaż
© lidl polska
Polska
Świeże mleko prosto od krowy w sklepach Lidl Polska
© lidl polska

Lidl Polska rozszerzył swój asortyment o produkt, dzięki któremu wielu z nas wróci myślami do dawnych lat… W sklepach Lidl Polska znajdziemy świeże mleko prosto od krowy, które oferowane jest w szklanych butelkach. Jego dostawcą jest innowacyjne gospodarstwo Agrocoop. 

pokaż
© auchan polska
Polska
Przyspiesza zielona transformacja energetyczna Auchan w Polsce
© auchan polska

Firma Auchan Polska podpisała umowy gwarantujące zaopatrzenie sklepów sieci w energię solarną o łącznym wolumenie blisko 139 GWh rocznie. Energia pochodzić będzie z polskich farm fotowoltaicznych firmy GoldenPeaks Capital, z którą sieć zawarła 12-letnią umowę zakupu energii (PPA), a także z własnych instalacji fotowoltaicznych Auchan, realizowanych we współpracy z firmą Helexia. Obie inwestycje w skali jednego tylko roku pozwolą ograniczyć emisję CO2 o 88 tys. ton.

pokaż
© forum mleczarskie
Unia Europejska
Masło z Unii coraz bardziej konkurencyjne
© forum mleczarskie

Zestawienie najważniejszych wydarzeń z rynku mleka i informacja o cenach na rynku unijnym oraz światowym według raportu Komisji Europejskiej:

  • spadek ceny mleka spot, obecnie na poziomie 48 c/kg (04.02.2024); 
  • ceny masła w UE: 538 €/100 kg, -1,1% w ciągu ostatnich 4 tygodni;ceny OMP w UE: 251 €/100 kg, -1,5% w ciągu ostatnich 4 tygodni;
pokaż
© müller yogurt & desserts
Wielka Brytania
Müller stawia na współpracę z Cadbury
© müller yogurt & desserts

Firma Müller Yogurt & Desserts po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii i Irlandii wprowadza Cadbury, ulubioną markę czekolady w kraju do formatu koktajli mlecznych. Biorąc pod uwagę wzrost kategorii mleka smakowego o +4% r/r, firma stawia sobie za cel rozwój tej kategorii poprzez dalsze poszerzanie i optymalizację portfolio produktów. To ciekawy przykład współpracy między znanymi markami w Wielkiej Brytanii.

pokaż
© forum mleczarskie
Wielka Brytania
Wzrost sprzedaży serów na Wyspach Brytyjskich
© forum mleczarskie

W ciągu dwóch tygodni poprzedzających Boże Narodzenie kupujący wydali ponad 593 mln GBP na wszystkie produkty mleczne (w tym krowie i inne zwierzęce), a nabiał krowi stanowił 94% całkowitej sprzedaży nabiału, co stanowi wzrost o punkt procentowy w porównaniu z rokiem poprzednim – podała AHDB na bazie statystyk z NIQ Homescan Panel. Wolumen zakupów sera z mleka krowiego w okresie świąt Bożego Narodzenia wzrósł o prawie 4%, choć początkowo wydawało się, że klienci ograniczą zakupy w obszarach postrzeganych jako nieistotne (np. serów na deskę). 

pokaż
© emmi
Szwajcaria
Coop i Emmi stawiają na opakowania z cyklu zamkniętego
© emmi

Od teraz wybrane produkty mleczne i śmietanki firmy Emmi sprzedawane pod markami własnymi sieci handlowej Coop będą dostępne w bardziej przyjaznych dla środowiska butelkach PET. Dotyczyć to będzie również produktów markowych wytwarzanych przez Emmi np.: Emmi Energy Milk. Obecnie jest to jedyny rodzaj plastikowego opakowania do żywności w Szwajcarii, które można poddać recyklingowi i ponownemu przetworzeniu w cyklu zamkniętym. Wprowadzenie na rynek tego opakowania stanowi kolejny krok w kierunku osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju, ponieważ obie firmy dążą do wprowadzenia gospodarki o obiegu zamkniętym.

pokaż
© forum mleczarskie
Unia Europejska
Ilość mleka w UE rośnie symbolicznie, ceny w korekcie
© forum mleczarskie

Przegląd najważniejszych wydarzeń według raportu Komisji Europejskiej:
• ceny mleka spot IT nieznacznie wzrosły do 49,5 c/kg (21.01.2024);
• ceny masła w UE: 544 €/100 kg, -0,4% w ciągu ostatnich 4 tygodni;
• ceny OMP w UE: 253 €/100 kg, -2,6% w ciągu ostatnich 4 tygodni;
• ceny WMP w UE: 367 €/100 kg, -0,5% w ciągu ostatnich 4 tygodni;

pokaż
© forum mleczarskie
Unia Europejska
Ceny w Europie nieznacznie w dół. GDT w górę
© forum mleczarskie

Przegląd najważniejszych wydarzeń według ostatniego raportu Komisji Europejskiej:

• cena mleka spot lekko w dół do poziomu 49,3c/kg (14.01.2024);

• ceny masła w UE: 545 €/100 kg, -0,2% w ciągu ostatnich 4 tygodni;

• ceny OMP w UE: 256 €/100 kg, -1,8% w ciągu ostatnich 4 tygodni;

• ceny WMP w UE: 365 €/100 kg, -1,0% w ciągu ostatnich 4 tygodni;

• ceny cheddara w UE: 357 €/100kg, -1,1% w ciągu ostatnich 4 tygodni;

pokaż
© spomlek (sm)
Polska
Prezes Spomleku: Lublanka da nam mocny start
© spomlek (sm)

Rok 2023 był czasem intensywnego rozwoju i nauki mleczarni Spomlek (SM). Okazał się jednak jednym z najtrudniejszych okresów w historii mleczarstwa oraz dla Spomleku. Prezes firmy Paweł Gaca, podkreślił, że mimo braku spektakularnych sukcesów, firma wyciągnęła cenne nauki i doświadczenia, które skłaniają do ewolucji. – To był czas, który nauczył nas, że stagnacja nie jest opcją. Przeżyliśmy go, ale zrozumieliśmy, że musimy ewoluować – powiedział Prezes Paweł Gaca

pokaż
© forum mleczarskie
Unia Europejska
Niewielka korekta na rynkach „commodities”
© forum mleczarskie

Przegląd najważniejszych wydarzeń według cotygodniowego raportu Komisji Europejskiej:
• spadek cen mleka spot, obecnie na poziomie 49,5 c/kg (07.01.2024);
• ceny masła w UE: 549 €/100 kg, +0,5% w ciągu ostatnich 4 tygodni;
• ceny OMP w UE: 257 €/100 kg, -2,2% w ciągu ostatnich 4 tygodni;
• ceny PMP w UE: 369 €/100 kg, +0,1% w ciągu ostatnich 4 tygodni;
• ceny cheddara w UE: 356 €/100kg, -2,0% w ciągu ostatnich 4 tygodni;

pokaż
© forum mleczarskie
Unia Europejska
Stopniowe wzrosty półproduktów mleczarskich w Europie
© forum mleczarskie

Przegląd najważniejszych wydarzeń według raportu Komisji Europejskiej:

  • spadek cen spotowych mleka na poziomie 51,0 c/kg (31.12.2023);
  • ceny masła w UE: 546€/100 kg, +0,5% w ciągu ostatnich 4 tygodni;
  • ceny OMP w UE: 264€/100 kg, +0,7% w ciągu ostatnich 4 tygodni;
  • ceny WMP w UE: 369€/100 kg, +0,4% w ciągu ostatnich 4 tygodni
  • ceny cheddara w UE: 348€/100kg, +0,2% w ciągu ostatnich 4 tygodni;
  • spadek kosztów energii i pasz o (-0,5%); w 52. tygodniu w porównaniu z poprzednimi 4 tygodniami;
pokaż
© hochland polska
Polska
Kompleksowe zmiany w wizerunku produktów Hochland
© hochland polska

Firma Hochland podjęła decyzję o istotnych zmianach w identyfikacji wizualnej marki Hochland. Celem działań jest wzmocnienie roli tzw. brand distinctive assets, czyli charakterystycznych zasobów marki, a także odświeżenie jej wizerunku przy jednoczesnym zachowaniu tożsamości. Spójny design opakowań pozwoli także poprawić widoczność produktów i skrócić czas ich odnalezienia na sklepowej półce. 

pokaż
© sertop
Polska
Sertop: Wprowadziliśmy nowy produkt
© sertop

Zapytaliśmy Andrzeja Skapczyka, Prezesa Zarządu firmy Sertop jakie są największe wyzwania stojące dziś przed firmą na płaszczyźnie technicznej, technologicznej i produktowej. – Jako firma specjalizująca się w produkcji serów topionych od ponad 50 lat, jesteśmy ekspertami w tej dziedzinie. Stale opracowujemy nowe produkty oraz szukamy nowych rozwiązań technologicznych. Nasza wiedza, know-how, pozwalają nam na wpasowanie się w gusta naszych konsumentów, co nie przeszkadza nam w zachowaniu tradycji produkcji naszych wyrobów. Aktualnie udało nam się wprowadzić na rynek serek topiony wysokobiałkowy, tzw. proteinowy.

pokaż
© mlekpol (sm)
Polska
Każdy czas jest dobry na wprowadzanie nowości
© mlekpol (sm)

W obszernym wywiadzie z Małgorzatą Cebelińską, Wiceprezes Zarządu firmy Mlekpol (SM), Forum Mleczarskie zapytało o sposób na kryzys.

Janusz Górski: Niektóre spółdzielnie zdecydowały się w tym roku zawęzić asortyment i produkować więcej na półkę ekonomiczną i pod marki własne sieci handlowych, aby dotrzeć do konsumentów zmuszonych do oszczędności. Jaka była taktyka mleczarni Mlekpol (SM) na te trudne czasy?

Małgorzata Cebelińska: Mlekpol od zawsze ma na celu dotarcie do jak najszerszej grupy polskich konsumentów, dlatego jest silnie obecny również na tzw. półce ekonomicznej.

pokaż
© sertop
Polska
Eksport stanowi 32% sprzedaży Sertopu
© sertop

– Firma Sertop sp. z o.o. w takiej postaci prawnej jak dzisiaj na rynku jest obecna od 32 lat, jednak tradycje, które posiada, sięgają już 50 lat wstecz – powiedział Forum Mleczarskiemu Handel Andrzej Skapczyk, Prezes Zarządu Sertop. – W tym czasie Sertop zdołał utrzymać swój udział w rynku i stale się rozwija, zwiększając swój potencjał, a także swoją obecność na rynkach zagranicznych. Staramy się tworzyć atrakcyjną ofertę, co pomaga nam w utrzymaniu naszej pozycji na rynku polskim. Niemniej jednak ważną i stale rozwijającą się częścią naszego rynku jest także eksport. W 2022 roku udział eksportu stanowił prawie 32% ogólnej sprzedaży Sertopu. 

pokaż
© mlekpol (sm)
Polska
Kondycja przetwórców silnie skorelowana z sytuacją zewnętrzną
© mlekpol (sm)

Forum Mleczarskie w obszernym wywiadzie z Małgorzatą Cebelińską, Wiceprezes Zarządu firmy Mlekpol (SM), poruszyło temat nie tylko oceny bieżącej sytuacji, ale także poziomu sprzedaży nabiału w Polsce w 2023 r.

Janusz Górski: Niedługo mija rok od gwałtownej przeceny w eksporcie i na rynku krajowym. Zatrzymanie popytu i załamanie cenowe na rynku mleczarskim przechodzi do historii. Jak Państwo oceniają ten rok? 

Małgorzata Cebelińska: To był wyjątkowo trudny rok zarówno dla rolników, jak i przetwórców. SM Mlekpol pozyskuje mleko od ponad 8 tys. dostawców. W 14 zakładach produkcyjnych przetwarzamy dokładnie taką ilość mleka, jaką skupujemy, czyli około 2 miliardów litrów rocznie.

pokaż
© mlekpol (sm)
Polska
Wartości odżywcze i preferencje smakowe ważne w segmencie dziecięcym
© mlekpol (sm)

– Rynek produktów mleczarskich dla dzieci w Polsce jest dynamiczny i pełen możliwości rozwoju –powiedział Forum Mleczarskiemu Handel Piotr Jankowski, Dyrektor Wydziału Handlu Mlekpol (SM). – Odpowiedzialność za zdrowie i rozwój najmłodszych to kluczowy czynnik napędzający innowacje i rozwój w tej kategorii. Dlatego działania producentów, w tym SM Mlekpol, ukierunkowane na dostarczanie produktów najwyższej jakości, które odpowiadają na potrzeby dzieci i oczekiwania rodziców, będą nadal kształtować ten segment rynku.

pokaż
Strona 1 z 44