Aktualności handel wszystkich: 672

Strona 1 z 34
© cmr
Polska
CMR: Udział dyskontów w handlu serami pleśniowymi wzrósł
© cmr

– Sery pleśniowe to produkty, które kupujemy najczęściej przy okazji zakupów w dyskontach – powiedziała dr Magdalena Wilgatek, Business Development Manager w CMR. – Aż 62% liczby transakcji dla tej kategorii odbywa się w kanale dyskontów. Pozostałe kanały dystrybucji są znikome.

Dane dla poszczególnych kwartałów pokazują wzrost transakcji z ponad 50 do ponad 60% w kanale dyskontów.

pokaż
© hochland polska
Polska
Ambicją Hochland Polska jest obniżenie emisji o 50% do 2025 r.
© hochland polska

– Stawiamy na zrównoważony rozwój, który stanowi integralną część wszystkich obszarów funkcjonowania Hochland Polska – powiedział Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Dziś i w najbliższych latach nadrzędnym celem jest dla nas zmniejszenie śladu węglowego i uzyskanie neutralności klimatycznej zakładów. Ambicją Hochland Polska jest obniżenie emisji w zakładach o 50% do roku 2025, a także wprowadzenie na rynek opakowań produktów w 100% nadających się do recyklingu. Nieustannie ograniczamy nasze emisje wszędzie tam, gdzie to możliwe i rekompensujemy pozostałą wartość emisji, a także weryfikujemy możliwości optymalizacji opakowań, dążąc do redukcji użytych surowców, w tym ilości tworzyw sztucznych

pokaż
© ipsos
Polska
Badanie Ipsos: Co czwarty badany nie czyta etykiet żywności
© ipsos

– Producenci dokładają starań, by etykiety ich produktów były jak najlepsze, cyzelują najdrobniejsze szczegóły, rozkładają ich elementy na czynniki pierwsze – powiedziała Forum Mleczarskiemu Iwona Wilmowska, Senior Project Manager w Ipsos. – Warto więc odpowiedzieć sobie na pytanie, czy konsumenci faktycznie je czytają. I jeśli tak – co ich na tych etykietach szczególnie interesuje? Odpowiedzi na te pytania znajdziemy w ostatniej edycji cyklicznego badania Food Trends.

pokaż
© forum mleczarskie
Polska
CMR: 50% wartości sprzedaży produktów bez laktozy stanowi mleko
© forum mleczarskie

– W okresie od stycznia do września 2022 r. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, wartość sprzedaży wszystkich produktów mlecznych w sklepach małoformatowych do 300 m2 zanotowała spory wzrost – ponad 12,1% (w supermarketach wzrost o ponad 9%). Wzrost ten jest również widoczny w przypadku produktów mlecznych bez laktozy – aż o ponad 33%. W przypadku produktów bez laktozy wzrósł wolumen sprzedaży, wyraźny jest również wzrost cen – powiedziała dr Magdalena Wilgatek, Business Development Manager w CMR.

pokaż
© grupa polmlek
Maroko
Polmlek ogłosił plany rozwoju Safilait
© grupa polmlek

Wzmocnienie afrykańskiej marki Jibal, uruchomienie nowych linii produkcyjnych oraz poszerzenie gamy produktów marokańskiej spółki – Grupa Polmlek ogłosiła plany rozwoju dla przejętej od francuskiego koncernu Bel mleczarni Safilait w Maroku. 

30 listopada Grupa Polmlek formalnie przejęła zarządzanie spółką Safilait – kupioną od francuskiego giganta mleczarskiego Grupy Bel. Nowa spółka Polmleku kierowana będzie przez Dariusza Gurzyńskiego, menadżera z wieloletnim doświadczeniem w branży mleczarskiej, również w pracy w międzynarodowych zespołach.

pokaż
© britannia industries
Indie
Bel tworzy joint venture w Indiach
© britannia industries

Britannia Industries, wiodąca indyjska firma spożywcza oraz Bel, znany francuski producent serów, ogłosili powołanie spółki joint venture, aby zaoferować indyjskim konsumentom sery wytwarzane przez francuskiego producenta. Bel nabędzie 49% udziałów w nowej spółce Britannia Dairy Private Limited. Nazwa podmiotu zostanie następnie zmieniona na Britannia Bel Foods Private Limited. Sery będą produkowane w nowym, najnowocześniejszym zakładzie w Ranjangaon w stanie Maharashtra. Obiekt jest zintegrowany w celu odbioru mleka od lokalnych rolników w regionie. Produkty będą sprzedawane pod wspólną marką przy użyciu znaków towarowych Britannia i Krówka Śmieszka.

pokaż
Polska
Grupa Polmlek rozpocznie wielką kampanię reklamową

W nadchodzącym roku rusza kampania reklamowa, która będzie promować markę Sery z Goliszewa z iście epickim rozmachem. Grupa Polmlek stawia na komunikację, która dzięki niebanalnym i opartym na grze słownej hasłom, zapadnie w pamięć i wywoła niejeden uśmiech. Twarzą kampanii jest jeden z najbardziej znanych Polaków, ktoś z kim zetknął się każdy na lekcjach języka polskiego. 

pokaż
© mlekpol (sm)
Polska
Tadeusz Mroczkowski zastąpi Edmunda Borawskiego
© mlekpol (sm)

Od 01.01.2023 roku Mlekpol (SM) będzie zarządzana przez czteroosobowy Zarząd. Następuje również zmiana na stanowisku Prezesa Zarządu. — Po ponad 40 latach pracy moja rola w SM Mlekpol się kończy. Wiem jednak, że Spółdzielnię przekazujemy w dobre ręce – mówi Edmund Borawski, obecny Prezes Zarządu. Nowi członkowie Zarządu to eksperci z branży mleczarskiej, od lat związani zawodowo z SM Mlekpol. 

pokaż
© uokik
Polska
UOKiK bada opłaty dostawców dla sieci
© uokik

Prezes UOKiK przeprowadził badanie rynku, w którym sprawdził opłaty pobierane przez sieci handlowe za usługi świadczone, np. logistyczne lub informatyczne, na rzecz dostawców produktów rolno-spożywczych.  Efektem analizy jest raport, który wskazuje działania sklepów mogące stanowić nieuczciwe wykorzystywanie przewagi kontraktowej.

Toczą się również postępowania w sprawie praktyk sieci, które mogły wykorzystywać swoją przewagę kontraktową wobec mniejszych podmiotów.

pokaż
© mlekpol (sm)
Polska
Rośnie popularność serków wiejskich z Mlekpolu
© mlekpol (sm)

– Twarożki łyżeczkowe to wciąż jedne z chętniej wybieranych przez Polaków produktów nabiałowych – powiedziała Forum Mleczarskiemu Handel Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu Mlekpol (SM). – Są to wyroby niezwykle uniwersalne, które można wykorzystać na wiele sposobów. W oferowanym przez Mlekpol (SM) asortymencie twarożków do jedzenia łyżeczką każdy znajdzie coś dla siebie. W kategorii serków wiejskich coraz większym zainteresowaniem, zwłaszcza konsumentów, którzy preferują wartości odżywcze białka, cieszy się serek wiejski Łaciaty naturalny lekki.

pokaż
© polmlek
Polska
Grupa Polmlek z certyfikatem Jakość Tradycja
© polmlek

– Twarogi Polmlek w różnych wariantach tłuszczowych i smakowych, to jedna z najbardziej cenionych przez konsumentów kategorii produktowych z naszego portfolio – powiedziała Forum Mleczarskiemu Handel Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek. – Po rebrandingu nasze twarogi prezentują się spójnie, są łatwo identyfikowalne na półce, klienci lojalnie do nich wracają podczas codziennych wyborów zakupowych. W ostatnich tygodniach trwał proces certyfikacji naszych serów twarogowych w systemie Jakość Tradycja.

pokaż
© forum mleczarskie
Latteria Tinis: Popyt na mozzarellę rośnie
© forum mleczarskie

Zdaniem zarządu mleczarni Latteria Tinis będącej własnością North Coast S.A (Grupa Nuova Castelli, część Grupy Lactalis), na rynku unijnym wzrasta popyt na sery typu mozzarella. Jest to związane z nowoczesnym i zdrowym wizerunkiem serów, coraz częściej docenianym przez europejskich konsumentów. 

pokaż
© hochland polska
Polska
Hochland Polska: Przed nami dalsze wzrosty cen
© hochland polska

Zapytaliśmy Jacka Wyrzykiewicza, PR & Marketing Services Managera w Hochland Polska o postępującą inflację w Polsce i Europie oraz o to, jak zmiany cen surowców wpływają na ceny produktów gotowych i – finalnie – wielkość wolumenu sprzedaży produktów Hochland Polska. 

– Branża mleczarska, zarówno na rodzimym rynku, jak i globalnie, dobitnie odczuwa skutki postępującej inflacji – odpowiedział nasz rozmówca. – Wojna w Ukrainie, rosnące ceny gazu i energii elektrycznej, coraz wyższe stopy oprocentowania kredytów oraz potencjalna kolejna fala pandemii COVID-19 – wszystkie te wydarzenia sprawiają, że przed nami dalsze wzrosty cen.

pokaż
© forum mleczarskie
Polska
Sertop odczuł gwałtowne wzrosty cen surowców
© forum mleczarskie

Jak dowiaduje się Forum Mleczarskie, gwałtowne zmiany cen surowców wykorzystywanych przez firmę w procesie produkcyjnym miały istotny, negatywny wpływ na osiągane wyniki firmy Sertop już w 2021 r. W 2021 r. przychody ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów wyniosły 69 mln zł, co jest wartością o 6% wyższą od 2020 r. – Staraliśmy się dążyć do równowagi cenowej pomiędzy ponoszonymi kosztami produkcji a cenami sprzedaży naszych produktów, ale sukces osiągnęliśmy tylko w postaci wzrostu sprzedaży – podała firma.

pokaż
© forum mleczarskie
GfK: Rynek twarogów został zdominowany przez marki producentów
© forum mleczarskie

– Sery twarogowe są kupowane przez prawie 92% gospodarstw domowych w Polsce (niewielki spadek w stosunku do poprzedniego okresu o -0,6%, co oznacza, że ok. 81,5 tys. gospodarstw domowych mniej dokonało zakupów twarogu). Przeciętnie gospodarstwo domowe kupuje rocznie prawie 8 kg twarogów i wydaje na te produkty prawie 100 zł – wskazał Grzegorz Mech, Business Development Manager w Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

pokaż
© forum mleczarskie
Polska
GfK: Średnia cena serów na półce wzrosła o 12% w ciągu roku
© forum mleczarskie

– Sery, jako cała kategoria (sery żółte, białe, pleśniowe, topione, homogenizowane, serki do smarowania pieczywa i twarożki), w zakupach polskich gospodarstw domowych należą do tych produktów, o których można śmiało powiedzieć, że „wszyscy” je kupują – powiedział Forum Mleczarskiemu Handel Grzegorz Mech, Business Development Manager w Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

pokaż
© cmr
Polska
CMR: Ceny maślanki na półce wzrosły o 14% w skali roku
© cmr

– Maślanka bogata w lecytynę, białka i sole mineralne to kategoria produktowa, po którą najczęściej wybieramy się do dyskontu lub małego sklepu – powiedziała Forum Mleczarskiemu Handel Magdalena Wilgatek, Business Development Manager CMR. – Dyskonty odpowiadają za 38% liczby transakcji w tej kategorii, zaś sklepy małoformatowe do 300 m2 za 36% liczby transakcji. Zdecydowanie rzadziej po maślankę udamy się do super- czy hipermarketu.

pokaż
© forum mleczarskie
Unia Europejska
Rosną koszty pasz i energii w Europie, ceny produktów spadają
© forum mleczarskie

Jak podają statystyki unijne

• Ceny masła w UE: 705 €/100 kg, -2,2% w dół w ciągu ostatnich 4 tygodni;

• Ceny OMP w UE: 360 €/100 kg, -3,3% w dół w ciągu ostatnich 4 tygodni;

• Ceny WMP w UE: 487 €/100 kg, wzrost o 0,5% w ciągu ostatnich 4 tygodni;

pokaż
© forum mleczarskie
Polska
Auchan przyśpieszyła rozwój marki własnej jeszcze przed wybuchem wojny na Ukrainie
© forum mleczarskie

Przychody ze sprzedaży Auchan wyniosły 11,188 mld zł. W kontekście sytuacji społeczno-gospodarczej i pandemicznej Auchan nadal jest liderem w zakresie formatu hipermarketów – podała centrala sieci w Polsce. Firma podkreśla, że Auchan Retail Polska, to sieć, która oferuje najtańszy koszyk produktów zaspokajających podstawowe potrzeby zakupowe (zgodnie z badaniem ASM Sales Force Agency z września 2022 r.). Firma rozwinęła w 2021 r. sprzedaż produktów marek własnych oraz markę Pewni Dobrego.

pokaż
© piaski (osm)
Piaski (OSM) poprawiły możliwości produkcyjne
© piaski (osm)

Jak dowiaduje się Forum Mleczarskie, rozbudowa budynku produkcyjnego na potrzeby wytwarzania  mlecznych napojów fermentowanych, śmietan oraz mleka pakowanego w butelki radykalnie poprawiła możliwości produkcyjne mleczarni Piaski (OSM). Warto tu wspomnieć o dwóch nowych chłodniach o pojemności po 20 ton i oddanej do użytku nowej komory termostatowej. Stworzyły one nowe możliwości produkcyjne Spółdzielni. Inwestycja została odebrana przez nadzór budowlany i złożono dokumenty do ARiMR w celu uzyskania dopłat.

pokaż
Strona 1 z 34