Aktualności wszystkich: 6 228

Strona 1 z 312
© forum mleczarskie
Nowa Zelandia
Fonterra zamknie fabrykę w Brightwater
© forum mleczarskie

Nowozelandzka spółdzielnia mleczarska podjęła decyzję o zamknięciu zakładu wytwarzającego mleko w proszku do kwietnia 2023 r. Starzejący się zakład przetwarzał ostatnio już tylko około 0,25% całkowitego skupu spółdzielni przeznaczonego na pełne mleko w proszku. Fraser Whineray, Dyrektor Operacyjny w Fonterra zapewnił, że mleko będzie dalej skupowane i przetwarzane w zakładzie w Darfield, a restrukturyzacja produkcji jest zgodne z długoterminową strategią Fonterra.

pokaż
© mlekpol (sm)
Polska
Rośnie popularność dań i surowców nabiałowych do kuchni włoskiej
© mlekpol (sm)

– Polacy uwielbiają kuchnię włoską, a rozwój turystyki oraz stale rosnąca dostępność produktów śródziemnomorskich na krajowym rynku sprawiają, że jej tradycyjne potrawy coraz częściej goszczą na naszych stołach – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Dorota Grabowska, Kierownik Marketingu Mlekpol (SM). – Konsumenci lubią też eksperymentować w kuchni, a przy tym są coraz bardziej świadomi i dlatego poszukują wysokiej jakości wyrobów, które pozwalają nie tylko wiernie odwzorowywać klasyczne włoskie potrawy, ale też tworzyć wariacje na ich temat. 

pokaż
© forum mleczarskie
Belgia
Belgowie osiągnęli cel zmniejszenia ilości cukru
© forum mleczarskie

Belgijskie firmy mleczarskie zmniejszyły zawartość dodanych cukrów w swoich produktach o nie mniej niż 15% w latach 2012-2021. Członkowie BCZ, Belgijskiej Konfederacji Przemysłu Mleczarskiego, z nawiązką osiągnęli cele Porozumienia w sprawie Zrównoważonej Diety najpierw osiągając poziom 12% zamiast proponowanych 8%. W 2021 r. kontynuowali wysiłki, zwiększając całkowitą redukcję do 15%. Obecnie ponad połowa całej gamy produktów mlecznych nie zawiera w ogóle dodanych cukrów.

pokaż
© grupa polmlek
Polska
Grupa Polmlek szczyci się bogatą tradycją wytwarzania twarogów
© grupa polmlek

– W zakładach, które aktualnie wyspecjalizowały się w produkcji twarogów do dziś pracują osoby pamiętające dawniejsze metody, czy historyczne akcesoria – mówi Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek. – Całkiem niedawno przeprowadziliśmy szereg wywiadów z naszymi pracownikami po to, aby porównać dzisiejsze twarogi z tymi wytwarzanymi kilkadziesiąt lat temu. Takie rozmowy dały obraz tego, jak bardzo technologia produkcji poszła do przodu, jak dalece zaawansowane jest bezpieczeństwo żywności, a przy tym jak niewiele ingerencji potrzebowała sama receptura czy proces powstawania twarogów.

pokaż
© forum mleczarskie
Polska
Sierpc (OSM) wyda 30 mln zł na inwestycje
© forum mleczarskie

To kwota zbliżona do tej wydatkowanej w 2021 r. W 2022 r. Zarząd planuje w zakładzie w Sierpcu wykonanie projektu budowlanego i rozpoczęcie prac budowlanych związanych z oczekiwaną już nową serownią o wydajności 600 tys. l mleka na dobę oraz zakończenie rozbudowy oczyszczalni ścieków. W planach jest także zakup zbiornika magazynowego do śmietanki. 

pokaż
© kzsm zr
Polska
Startuje kampania KZSM ZR „Polskie produkty mleczne dla wszystkich”
© kzsm zr

Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich, Związek Rewizyjny jest organizatorem kampanii: „Polskie produkty mleczne dla wszystkich”. Jej celem jest podbicie serc szerokiej grupy Polaków od dzieci po seniorów. W ramach kampanii od lipca do grudnia 2022 r. pojawi się sporo mlecznych inspiracji w telewizji i internecie.

W ramach kampanii widzowie „Pytania na Śniadanie” w TVP2 zobaczą mleczne inspiracje na śniadanie, obiad i kolację. Pokażemy mleczne dania modnie podane z dawką informacji jak produkty mleczne wpływają na nasze zdrowie. Wszystkie propozycje „Kuchni PnŚ” będą proste do przygotowania we własnym domu.

pokaż
© forum mleczarskie
Włochy
Emmi sprzedaje udziały w firmie Ambrosi
© forum mleczarskie

Jeżeli ktoś w Europie lub na świecie kupuje kolejne przedsiębiorstwa mleczarskie, to w ciemno można zgadywać, że chodzi o Grupę Lactalis. Nie inaczej jest i tym razem. Stroną sprzedającą jest szwajcarski potentat mleczarski Emmi. Firma sprzedaje 25% udziałów we włoskiej firmie Ambrosi specjalizującej się w serach premium i posiadających oznaczenia o chronionej nawie pochodzenia. Produkty tej marki są znane także Polsce. Transakcja jest częścią trwającej transformacji Emmi i strategicznej koncentracji na jasno zdefiniowanych, rentownych segmentach wzrostu, a także związanego z tym wzmocnienia większościowych udziałów.

pokaż
© forum mleczarskie
Świat
USA może znacząco zwiększyć eksport serów
© forum mleczarskie

W opinii analityków z USDA eksport serów u największych państw – producentów zwiększy się w 2022 r. o 2% do 2,64 mln ton tym samym kontynuując wzrostowy trend ostatnich lat. 

Produkcja serów w Australii wyniesie 370 tys. ton w 2022 r., co oznacza spadek z 385 tys. tys. ton w 2021 r. Pamiętać trzeba jednak, że przetwórcy wciąż będą dokonywać wyborów pomiędzy serami a innymi commodities, w szczególności pełnym mlekiem w proszku (WMP). Przewiduje się, że eksport sera wzrośnie o 1% w 2022 r., osiągając 159 tys. ton.

pokaż
© hochland polska
Polska
Sery solankowe to kategoria sezonowa
© hochland polska

– Sery solankowe należą do najdynamiczniej rozwijających się segmentów rynku produktów mleczarskich – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Wartość rynku serów solankowych to według analityków ponad 120 mln zł rocznie. Kategoria jest jedną z bardziej podatnych na sezonowość. Kumulacja zainteresowania konsumentów serami typu feta przypada w okresie wiosny i lata. 

pokaż
© forum mleczarskie
Polska
Mleczarnia Radomsko (OSM) zlikwidowała nierentowne sklepy
© forum mleczarskie

W 2021 r. Spółdzielnia oprócz sprzedaży na eksport, sprzedaży na kraj (dostawy do sieci i do hurtowni handlu tradycyjnego) prowadziła sprzedaż przez 5 własnych hurtowni oraz 28 sklepów zakładowych. Dla porównania w 2020 r. liczba punktów sprzedaży wynosiła 38 placówek. Zarząd mleczarni podjął decyzję o likwidacji nierentownych sklepów. Zamknięto sześć placówek w Łodzi, jedną w Częstochowie, jedną w Płocku, jedną w Pabianicach i jedną w Radomsku w biurowcu firmy.

pokaż
© forum mleczarskie
Polska
Mleczarnia Sierpc (OSM) wydała 29,75 mln zł na inwestycje
© forum mleczarskie

Mleczarnia Sierpc (OSM) wraz z podległym jej zakładem w Żurominie wydatkowały w 2021 r. kwotę 29,75 mln zł, z czego zakład w Żurominie wydatkował 1 mln zł. Wartość oddanych do użytkowania środków trwałych przekroczyła 34,5 mln zł. Nakłady w 2021 roku dotyczyły przede wszystkim: rozbudowy zakładowej oczyszczalni ścieków za 3,1 mln zł i linii do konfekcjonowania serów za 8,8 mln zł. Oddano także do użytkowania kolejną linię do konfekcjonowania sera w cenie 12,5 mln zł. Trwa dodatkowo budowa nowej serowni zastępującej serownię z 1995 r. 

pokaż
© forum mleczarskie
Świat
Wolumen mleka na świecie nie pozostawia wątpliwości
© forum mleczarskie

W opinii analityków z USDA od końca 2021 r. światowe dostawy mleka zmniejszają się, co sprawia, że ceny produkowanych towarów są coraz wyższe. Wśród głównych krajów eksportujących produkty mleczarskie do maja, tylko Argentyna odnotowuje wzrost produkcji mleka rok do roku (+1%), podczas gdy Australia (-6%), Unia Europejska (-1%), Nowa Zelandia (-6%) i USA (-1%). USDA przewiduje, że w kolejnych miesiącach globalne dostawy prawdopodobnie pozostaną napięte, ponieważ gorące i suche warunki panujące w Unii Europejskiej (UE) zwiększają dyskomfort krów i wpływają na wydajność produkcji.

pokaż
© goldsteig
Niemcy
Lidl w Niemczech wycofuje ze sprzedaży ser Emmentaler
© goldsteig

Alert dotyczy sera Emmentaler tarty w opakowaniu 250 g marki Milbona. Produkt jest właśnie wycofywany ze sprzedaży w związku z ryzykiem obrażeń, jakie mogłyby spowodować niebieskie plastikowe ciała obce. Producentem feralnego sera jest Goldsteig Käsereien Bayerwald. 

pokaż
© forum mleczarskie
Polska
Zwyżka cen surowca wciąż postępuje
© forum mleczarskie

Według Głównego Urzędu Statystycznego cena skupu mleka w czerwcu 2022 r. wyniosła 227,18 zł /1 hl i była wyższa o 51,2% niż w czerwcu 2021 r. Cena skupu mleka w odniesieniu do maja 2022 r. była o 2,7% wyższa. Najwyższe ceny w czerwcu 2022 r. wg województw: warmińsko-mazurskie 236,11 zł/1 hl; podlaskie 232,85 zł/1 hl; lubuskie 231,82 zł/1 hl.

pokaż
© forum mleczarskie
Holandia
Spadek skupu mleka o 4,6% u giganta z Holandii
© forum mleczarskie

Rozwój sytuacji na rynku w drugiej połowie 2022 r. będzie niepewny ze względu na wojnę na Ukrainie, pandemię koronawirusa, rosnące koszty i możliwy wpływ rządowej polityki w zakresie obniżenia emisji azotu przyznaje Zarząd holenderskiego potentata mleczarskiego. W związku z niepewnymi perspektywami nie będzie dodatkowej płatności gotówkowej dla rolników. Hein Schumacher, Dyrektor Generalny FrieslandCampina skomentował najpierw wyniki finansowe za pierwszą połowę roku, a następnie dodał: – Patrzymy wstecz na dynamiczną pierwszą połowę 2022 r. Moje pierwsze przemyślenia to propozycje azotowe Rady Ministrów i reakcje rolników, wojna na Ukrainie i jej wpływ na gospodarkę światową, a także ekstremalna inflacja, z którą mamy do czynienia.

pokaż
© central lechera asturiana
Hiszpania
Hiszpański lider mleczarski tworzy markę napojów roślinnych
© central lechera asturiana

Central Lechera Asturiana (CAPSA Food) wprowadza na rynek Vegetánea, nową gamę 100% napojów roślinnych charakteryzujących się czystą etykietą i złożoną ze 100% naturalnych składników, bez dodatku cukrów. Produkty z tej linii będą miały bazę sojową, owsianą, migdałową i ryżową. Wszystkie produkty są wytwarzane w Hiszpanii z naturalnych składników i nie zawierają dodatku cukrów. Na ich opakowaniu znajduje się również znak V-Label , dzięki czemu nadają się do każdego rodzaju diety.

Jako firma klasy B Corp, Central Lechera Asturiana nadal angażuje się w generowanie pozytywnego wpływu we wszystkim, co robi, dlatego opakowania tych produktów nadają się do recyklingu, są produkowane przy użyciu 100% energii odnawialnej.

pokaż
© granarolo
Włochy
Granarolo przejmuje Industria Latticini G.Cuomo
© granarolo

Włoski gigant mleczarski zdecydował o zaangażowaniu finansowym w firmę rodzinną skoncentrowaną na produkcji od 110 lat mozzarelli i serów ricotta. Włoska manufaktura serowa słynie z fiordilatte, tradycyjnej mozzarelli o typowym kształcie gruszki będącej znakiem rozpoznawczym marki Cuomo.

Manufaktura serowa to właściwe słowo, gdyż firma uzyskuje rocznie obrót w wysokości 12 mln euro. Przetwarza około 15 tys. ton mleka rocznie. Posiada nowoczesny, niedawno wybudowany zakład produkcyjny o powierzchni 33 tys. m2 z możliwością rozbudowy. Zatrudnia 34 pracowników.

pokaż
© forum mleczarskie
Radomsko (OSM) na nowych torach. Spadek produkcji tłuszczów i OMP
© forum mleczarskie

W 2021 r. mleczarnia Radomsko (OSM) nie prowadziła już produkcji w zakładzie w Nowym Targu. Jak podaje Zarząd, w lipcu 2021 r. oddział został sprzedany. Zarząd podkreśla, że zarówno w przypadku środków trwałych jak i nieruchomości proces sprzedaży prowadzony był w sposób zgodny z przepisami prawa i w ścisłej współpracy z Radą Nadzorczą. Proces ofertowania prowadzony był szeroko, przy  użyciu wszystkich dostępnych metod takich jak prasa, portale internetowe, strona internetowa, korespondencja e-mailowa, współpraca z wyspecjalizowanymi agencjami pośrednictwa. Rozmowy z potencjalnymi nabywcami prowadzone były przy udziale Rady Nadzorczej i Zarządu Spółdzielni.

pokaż
© forum mleczarskie
Polska
Mleczarnia Krasnystaw (OSM) sprzedała 78% produkcji w Polsce
© forum mleczarskie

W 2021 r. osiągnięto dodatnią dynamikę sprzedaży w kategoriach: masło +19%, maślanka +19%, kefir +14%, twaróg +2%. Najwięcej Spółdzielnia wytworzyła produktów w grupach: mleko spożywcze, kefir, mleko zsiadłe, śmietana, dalej serek wiejski i twaróg oraz mleko w proszku.

Przychody ze sprzedaży produktów własnych wyniosły 379 mln zł, z czego sprzedaż na rynku krajowym to 78% całkowitej sprzedaży – w tym sprzedaż do hurtowni i odbiorców instytucjonalnych stanowiła 37%, a do sieci handlowych 63%. 

pokaż
© forum mleczarskie
Polska
Sery dojrzewające dają sierpeckiej mleczarni 56% przychodów
© forum mleczarskie

Duży udział w sprzedaży sierpeckich serów to sery konfekcjonowane. Jak dowiaduje się portal forummleczarskie.pl konfekcja umożliwiała w 2021 r. uzyskiwanie lepszej ceny w porównaniu do cen rynkowych, nawet w zestawieniu ze średnimi cenami sprzedaży serów dojrzewających. Szczególnie ważna jest pozycja rozpoznawalnej na rynku marki sera Królewskiego oraz wzrost produkcji i sprzedaży serów plastrowanych, co pozwoliło wypracować relatywnie wysoki zysk w stosunku do sytuacji w kraju i za granicą. Sery konfekcjonowane stanowiły niemal 57% wartości sprzedaży serów dojrzewających.

pokaż
Strona 1 z 312