Aktualności wszystkich: 6 386

Strona 1 z 320
© forum mleczarskie
Australia
Australia zmniejsza produkcję mleka, ale zwiększa eksport serów
© forum mleczarskie

Prognozuje się, że produkcja mleka w Australii w 2023 r. spadnie o kolejne dwa procent do 8,4 mln ton, po szacunkowym sześcioprocentowym spadku w 2022 r. do 8,55 mln ton. Spadek ten jest spodziewany pomimo dużego wzrostu cen skupu mleka z gospodarstw rolnych w sezonie 2022/23. Przetwórstwo mleka w zakładach mleczarskich spadnie do 5,535 mln ton z szacowanych 5,685 mln ton w 2022. Australia nadal koncentruje się na produkcji sera, która utrzyma się na względnie stabilnym poziomie w 2023 r. Natomiast ilość masła, odtłuszczonego mleka w proszku i pełnego mleka w proszku prawdopodobnie spadnie zarówno w wolumenach produkcji jak i eksportu.

pokaż
© cmr
Polska
CMR: Udział dyskontów w handlu serami pleśniowymi wzrósł
© cmr

– Sery pleśniowe to produkty, które kupujemy najczęściej przy okazji zakupów w dyskontach – powiedziała dr Magdalena Wilgatek, Business Development Manager w CMR. – Aż 62% liczby transakcji dla tej kategorii odbywa się w kanale dyskontów. Pozostałe kanały dystrybucji są znikome.

Dane dla poszczególnych kwartałów pokazują wzrost transakcji z ponad 50 do ponad 60% w kanale dyskontów.

pokaż
© hochland polska
Polska
Ambicją Hochland Polska jest obniżenie emisji o 50% do 2025 r.
© hochland polska

– Stawiamy na zrównoważony rozwój, który stanowi integralną część wszystkich obszarów funkcjonowania Hochland Polska – powiedział Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Dziś i w najbliższych latach nadrzędnym celem jest dla nas zmniejszenie śladu węglowego i uzyskanie neutralności klimatycznej zakładów. Ambicją Hochland Polska jest obniżenie emisji w zakładach o 50% do roku 2025, a także wprowadzenie na rynek opakowań produktów w 100% nadających się do recyklingu. Nieustannie ograniczamy nasze emisje wszędzie tam, gdzie to możliwe i rekompensujemy pozostałą wartość emisji, a także weryfikujemy możliwości optymalizacji opakowań, dążąc do redukcji użytych surowców, w tym ilości tworzyw sztucznych

pokaż
© ipsos
Polska
Badanie Ipsos: Co czwarty badany nie czyta etykiet żywności
© ipsos

– Producenci dokładają starań, by etykiety ich produktów były jak najlepsze, cyzelują najdrobniejsze szczegóły, rozkładają ich elementy na czynniki pierwsze – powiedziała Forum Mleczarskiemu Iwona Wilmowska, Senior Project Manager w Ipsos. – Warto więc odpowiedzieć sobie na pytanie, czy konsumenci faktycznie je czytają. I jeśli tak – co ich na tych etykietach szczególnie interesuje? Odpowiedzi na te pytania znajdziemy w ostatniej edycji cyklicznego badania Food Trends.

pokaż
© forum mleczarskie
Polska
CMR: 50% wartości sprzedaży produktów bez laktozy stanowi mleko
© forum mleczarskie

– W okresie od stycznia do września 2022 r. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, wartość sprzedaży wszystkich produktów mlecznych w sklepach małoformatowych do 300 m2 zanotowała spory wzrost – ponad 12,1% (w supermarketach wzrost o ponad 9%). Wzrost ten jest również widoczny w przypadku produktów mlecznych bez laktozy – aż o ponad 33%. W przypadku produktów bez laktozy wzrósł wolumen sprzedaży, wyraźny jest również wzrost cen – powiedziała dr Magdalena Wilgatek, Business Development Manager w CMR.

pokaż
© sig
Niemcy
Opakowanie EcoPlus z nakrętką na uwięzi wdrożone w Landliebe 
© sig

Landliebe Molkereiprodukte jest pierwszym producentem na świecie, który wprowadził zamknięcie combiSwift firmy SIG z nasadką na uwięzi. Niemiecka firma mleczarska wprowadziła na rynek w takich opakowaniach mleko UHT w opakowaniach kartonowych combibloc Slimline. Partnerstwo między Landliebe i SIG trwa wiele lat. Landliebe oznacza „miłość do kraju”, a jej produkty inspirowane są krajobrazem i naturą. Marka była również jedną z pierwszych firm, które wprowadziły na rynek materiał opakowaniowy combibloc EcoPlus firmy SIG bez warstwy aluminium, o mniejszej emisji CO2 i wyższej zawartości surowca odnawialnego.

pokaż
© grupa polmlek
Maroko
Polmlek ogłosił plany rozwoju Safilait
© grupa polmlek

Wzmocnienie afrykańskiej marki Jibal, uruchomienie nowych linii produkcyjnych oraz poszerzenie gamy produktów marokańskiej spółki – Grupa Polmlek ogłosiła plany rozwoju dla przejętej od francuskiego koncernu Bel mleczarni Safilait w Maroku. 

30 listopada Grupa Polmlek formalnie przejęła zarządzanie spółką Safilait – kupioną od francuskiego giganta mleczarskiego Grupy Bel. Nowa spółka Polmleku kierowana będzie przez Dariusza Gurzyńskiego, menadżera z wieloletnim doświadczeniem w branży mleczarskiej, również w pracy w międzynarodowych zespołach.

pokaż
© fonterra
Nowa Zelandia
Fonterra i Nestlé tworzą farmy mleczarskie o zerowej emisji
© fonterra

Fonterra i Nestlé ogłosiły nawiązanie partnerstwa, którego celem jest pomoc w ograniczeniu emisji z gospodarstw w Nowej Zelandii. Obie firmy dążą do stworzenia i rozwoju rentownej farmy mlecznej o zerowej emisji netto. Oprócz farmy Fonterry program pilotażowy obejmie 50 gospodarstw, a następnie będzie zwiększany w ciągu najbliższych trzech lat.

pokaż
© britannia industries
Indie
Bel tworzy joint venture w Indiach
© britannia industries

Britannia Industries, wiodąca indyjska firma spożywcza oraz Bel, znany francuski producent serów, ogłosili powołanie spółki joint venture, aby zaoferować indyjskim konsumentom sery wytwarzane przez francuskiego producenta. Bel nabędzie 49% udziałów w nowej spółce Britannia Dairy Private Limited. Nazwa podmiotu zostanie następnie zmieniona na Britannia Bel Foods Private Limited. Sery będą produkowane w nowym, najnowocześniejszym zakładzie w Ranjangaon w stanie Maharashtra. Obiekt jest zintegrowany w celu odbioru mleka od lokalnych rolników w regionie. Produkty będą sprzedawane pod wspólną marką przy użyciu znaków towarowych Britannia i Krówka Śmieszka.

pokaż
© grupa polmlek
Polska
Grupa Polmlek: Trendy rynkowe w obliczu wyzwań
© grupa polmlek

– Mijający rok zaskoczył producentów niejednokrotnie – skomentowała wydarzenia tego roku Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek. – W tak szybko zmieniającej się i niepewnej rzeczywistości, przy rosnących kosztach, szalejącej inflacji, konflikcie zbrojnym za wschodnią granicą, zmieniają się priorytety. Często z dnia na dzień. W obliczu pandemii dla konsumentów najważniejszy okazał się prozdrowotny trend – bacznie zaczęli zwracać uwagę na funkcjonalności produktów, ale również na naturalność, niski stopień przetworzenia, dodatki witamin. Istotnym kryterium okazał się również termin przydatności do spożycia, ponieważ cześć konsumentów robiła i nadal robi zapasy żywności.

pokaż
© mlekpol (sm)
Polska
Mlekpol (SM): Spodziewamy się utrzymania trendu prozdrowotnego
© mlekpol (sm)

– Okres niepokojów i wysokiej inflacji nie wpływa korzystnie na decyzje zakupowe polskich konsumentów – powiedziała Forum Mleczarskiemu Handel Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu w mleczarni Mlekpol (SM). – Mniej zasobny portfel skłania społeczeństwo do bardziej przemyślanych zakupów oraz do poszukiwania oszczędności również w odniesieniu do żywności. Jednocześnie czas kryzysu to dobry okres na innowacyjne produkty, gdyż konsumenci, ze względu na to, że zmienia się ich życie, są bardziej otwarci na zmiany nawyków i przyzwyczajeń, a ich nowe zachowania i wybory mają szansę utrwalić się na stałe. 

pokaż
Polska
Grupa Polmlek rozpocznie wielką kampanię reklamową

W nadchodzącym roku rusza kampania reklamowa, która będzie promować markę Sery z Goliszewa z iście epickim rozmachem. Grupa Polmlek stawia na komunikację, która dzięki niebanalnym i opartym na grze słownej hasłom, zapadnie w pamięć i wywoła niejeden uśmiech. Twarzą kampanii jest jeden z najbardziej znanych Polaków, ktoś z kim zetknął się każdy na lekcjach języka polskiego. 

pokaż
© forum mleczarskie
Unia Europejska
Ceny „commodities” ciągle na minusie
© forum mleczarskie

Jak podaje Komisja Europejska:

• ceny masła w UE: 658 €/100 kg, -3,3% w ciągu ostatnich 4 tygodni;

• ceny OMP w UE: 315 €/100 kg, -5,8% w ciągu ostatnich 4 tygodni;

• ceny WMP w UE: 445 €/100 kg, -4,3% w ciągu ostatnich 4 tygodni;

• ceny sera cheddar w UE: 470 €/100 kg, wzrost o +0,1% w ciągu ostatnich 4 tygodni;

pokaż
© forum mleczarskie
Polska
Ceny mleka w skupie wzrosły ponad 4% w skali miesiąca
© forum mleczarskie

Według Głównego Urzędu Statystycznego cena skupu mleka w październiku 2022 r. wyniosła 260,35 zł /1 hl i była wyższa o 59,0% niż w październiku 2021 r. Cena skupu mleka w odniesieniu do sierpnia 2022 r. była o 4,3% wyższa.

Najwyższe ceny w październiku 2022 r. wg województw: warmińsko-mazurskie 274,4 zł/1 hl; lubuskie 272,6 zł/1 hl; podlaskie 268,86 zł/1 hl.

pokaż
© mlekpol (sm)
Polska
Tadeusz Mroczkowski zastąpi Edmunda Borawskiego
© mlekpol (sm)

Od 01.01.2023 roku Mlekpol (SM) będzie zarządzana przez czteroosobowy Zarząd. Następuje również zmiana na stanowisku Prezesa Zarządu. — Po ponad 40 latach pracy moja rola w SM Mlekpol się kończy. Wiem jednak, że Spółdzielnię przekazujemy w dobre ręce – mówi Edmund Borawski, obecny Prezes Zarządu. Nowi członkowie Zarządu to eksperci z branży mleczarskiej, od lat związani zawodowo z SM Mlekpol. 

pokaż
© grupa mlekovita
Polska
Mlekovita otworzyła nową serownię
© grupa mlekovita

 – Sery z nowej linii produkcyjnej będą trafiać nie tylko na polskie stoły, ale i na rynki zagraniczne. Dzięki rozwijaniu możliwości produkcyjnych w naszych zakładach już teraz możemy co miesiąc dostarczać na rynek 8 tys. ton serów różnego typu – mówi Dariusz Sapiński, Prezes Zarządu Grupy Mlekovita. – Istotny jest również aspekt środowiskowy, gdyż zastosowana w nowej fabryce technologia zakłada zmniejszenie do minimum zużycia czynników energetycznych oraz wody, potrzebnych do produkcji najwyższej jakości sera.

pokaż
© fonterra
Chile
Fonterra sprzedaje Soprole
© fonterra

Fonterra ogłosiła zbycie swojej chilijskiej mleczarni Soprole. Zbycie obejmuje szereg transakcji, których łączna wartość wynosi 591,07 mld chilijskich peso (około 630 mln euro). Miles Hurrell, Dyrektor Generalny Fonterra, powiedział: – Proces dezinwestycji firmy Soprole formalnie rozpoczął się w kwietniu 2022 r., po wprowadzeniu strategii Fonterra do 2030 r. Kluczowym filarem naszej strategii jest skupienie się na mleku nowozelandzkim. Soprole to bardzo dobry biznes, ale nie opiera się na nowozelandzkim mleku ani wiedzy specjalistycznej. Jesteśmy teraz na końcu procesu dezinwestycji i zgodziliśmy się sprzedać Soprole firmie Gloria Foods - JORB.

pokaż
© forum mleczarskie
Polska
Wicepremier Henryk Kowalczyk rozmawiał z przedstawicielami branży
© forum mleczarskie

– Ten rok można byłoby uznać za udany – powiedział Waldemar Broś, Prezes Zarządu KZSM Zw. Rew. podczas konferencji otwierającej 29. targi Mleko-Expo w Warszawie. – W 2021 r. sektor mleczarski skupił 12 163 mln l mleka i było to 0,4% więcej niż roku poprzednim (12 109 mln l za 2020 r.). W 2022 r. szacuję, że będzie to 2% więcej tj. 12 400 – 12 450 mln litrów. 

pokaż
© forum mleczarskie
Francja
Grupa Bel zawarła kazeinowy sojusz
© forum mleczarskie

Bel Group, znany gracz na rynku przekąsek pod markami serowymi tj. Babybel, Krówka Śmieszka i Boursin oraz start-up Standing Ovation ogłosiły powstanie partnerstwa w celu produkcji kazeiny, głównego białka mleka w formie nieodzwierzęcej. We wrześniu bowiem Bel nabył udziały w Standing Ovation.

pokaż
© müller
Wielka Brytania
Gwiazda futbolu w kampanii mleczarskiej podczas mundialu
© müller

Firma Müller Yogurts & Desserts rozpoczęła w Wielkiej Brytanii wielomilionową kampanię marketingową dla marki Müller Rice, która jest skierowana do nowych odbiorców, promuje markę, przyciąga nowych klientów i napędza wzrost kategorii. Z okazji pierwszej kampanii marketingowej Müller Rice od pięciu lat, firma mleczarska nawiązała współpracę z piłkarzem Declanem Rice w kampanii „Rice, Rice Baby”, aby przerobić kultową piosenkę Vanilla Ice z lat 90. Kampania, która potrwa od 14 listopada przez pięć tygodni.

pokaż
Strona 1 z 320