
Długa lista (20+) inwestycji spółdzielni Bieluch (SM)

Zapytaliśmy Pawła Rysaka, prezesa zarządu mleczarni Bieluch (SM) o to, co udało się zrealizować ze sfery planów, z jakimi zasiadł na stanowisku prezesa spółdzielni. – Każdy prezes planuje z wyprzedzeniem wydatki na kolejne lata z naciskiem na rok nadchodzący. Chodzi tu głównie o to, co trzeba zrobić, co jest najpilniejsze i najistotniejsze z punktu widzenia rozwoju firmy oraz jej dostosowania do ciągle zmieniających się przepisów oraz wymogów. Co trzeba zrobić, to raz, a dwa – na ile nas stać, ile posiadamy w tzw. skarbonce.
– Planując wydatki, inwestycje, remonty czy też ogólny rozwój, zawsze staram się kierować racjonalizmem oraz priorytetami. Teraz wymienię to, co udało się zrealizować od października roku 2023, czyli dokładnie od dwóch lat:
- odbudowa kurczącego się od lat skupu mleka o ok. 5%;
- odmłodzenie taboru samochodowego w dystrybucji;
- kapitalne remonty kilku wiodących maszyn pakujących na działach produkcyjnych;
- kapitalny remont i modernizacja jednego kotła węglowego wraz z wymianą wszystkich filtrów pyłowych;
- wykonanie instalacji antywybuchowej na proszkowni;
- wymiana przestarzałych izolacji na rurarzach parowych oraz wody lodowej;
- dalsza rozbudowa instalacji wykorzystania wody wtórnej – uzyskanie oszczędności wody;
- przystosowanie jednego z pomieszczeń na główny magazynek chemiczny;
- remont przestarzałych oraz zniszczonych pokryć dachowych wraz z orynnowaniem;
- odtworzenie – na podstawie starej ramy – maszyny do nalewania serków UF;
- zakup maszyny nalewająco-pakującej do wiader 5- i 10-litrowych z dodatkową barierą w postaci folii na wieku;
- zakup specjalistycznej ładowarki na potrzeby kotłowni;
- przygotowanie fundamentu wraz z przebudową instalacji kanalizacyjnej oraz deszczowej pod dwa tankosilosy 2 x 60 m3 (na potrzeby działu proszkowni);
- rozbudowa hali produkcyjnej na potrzeby działów UF oraz mlekowni;
- rozbudowa magazynu proszków o dodatkowe miejsca paletowe;
- remont hali po starej maszynowni chłodniczej oraz przystosowanie jej pod magazyn techniczny;
- remont dużego mieszkania (pustostanu) i wykorzystanie go na potrzeby biur nadzoru działu technicznego;
- zakup oraz wdrożenie zintegrowanego systemu zarządzania;
- prace nad zmianą wizerunku firmy, tzw. obejścia;
- liczne działania marketingowe mające na celu poprawę promocji oraz dostosowanie jej do współczesnych odbiorców;
- wprowadzenie na rynek nowych produktów: do rodziny serków UF dołączyły serek ze szpinakiem i czosnkiem niedźwiedzim oraz serki wysokobiałkowe w 4 smakach;
- wykupiliśmy dwie działki, które przez te wszystkie lata znajdowały się w obrębie naszego zakładu, ale były własnością miasta Chełm.
