1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Marka mleczarska a pozycja w negocjacjach handlowych

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© bieluch (sm)

Zapytaliśmy Pawła Rysaka, prezesa zarządu mleczarni Bieluch (SM) o to jakich argumentów dostarcza posiadanie marki Bieluch w negocjacjach handlowych i działaniach sprzedażowych. – Znana i rozpoznawalna marka ułatwia nawiązywanie kontaktów z nowymi odbiorcami, gwarantuje bowiem już zbudowaną lojalność klientów i powtarzalność zakupów. Jest kojarzona z jakością i niezawodnością, co pozwala na budowanie relacji i negocjowanie na warunkach partnerskich – zwrócił uwagę na ten aspekt prezes chełmskiej mleczarni. 

– Marka ma wreszcie wypracowany wizerunek i określone wartości, co ułatwia komunikację. Warto zwrócić uwagę na fakt, że jest przygotowana do radzenia sobie z konkurencją cenową: klienci wybierają znane sobie i sprawdzone produkty, kwestia ceny schodzi na drugi plan. Marka umożliwia zbudowanie silnej pozycji na rynku i jest postrzegana jako wartościowa. To przekłada się na stanowiska negocjacyjne, a w dalszej kolejności na warunki współpracy z odbiorcami. Niestety marki własne tworzone przez sieci handlowe są dużo bardziej atrakcyjne cenowo i wspierane marketingowo przez ich właścicieli, co powoduje, że klienci często po nie sięgają.

Jakie są plany dalszego rozwoju tej marki? 

W październiku 2023 roku, kiedy to oficjalnie przekazano mi stery i objąłem stanowisko prezesa, nakreśliłem pewien kierunek rozwoju. Przez te wszystkie lata jako kierownik na dziale produkcji oraz jako członek Rady Nadzorczej poznawałem specyfikę naszej Spółdzielni, ludzkie nawyki oraz problemy, z jakimi firma się mierzy. Co mogłem – zmieniałem, ale nie zawsze i nie na wszystko miałem wpływ… Dziś mogę trochę więcej. Na pewno będziemy kontynuować to, co rozpoczęliśmy dwa lata temu. Będziemy stawiać na nowe produkty, nowe technologie, przykładać szczególną wagę do tego, jak ludzie nas postrzegają, poprzez działania marketingowe i promocyjne oraz budowę wzajemnych relacji w Rodzinie Bielucha (Dostawców i Pracowników). Wbrew pozorom w dużym stopniu wpływa to na końcowy wizerunek marki.

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania