Branża Mleczarska 100 Firm

Aktualności: kraj (wszystkich: 2489, strona 3 z 166)

© łowicz (osm)

Łowicz (OSM): Masło rośnie jako kategoria. Niespodzianką jest wynik masła bez laktozy

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-03-16 11:54:33

– Konsumpcja masła utrzymuje stałą tendencję wzrostową i w ubiegłym roku wzrosła o około 6% – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Iwona Grzybowska, Prezes Zarządu w mleczarni Łowicz (OSM). – W ofercie Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Łowiczu posiadamy masło ekstra 82% tłuszczu w klasycznej kostce 200 g oraz w kubku o tej samej pojemności. Posiadamy również wersję bezlaktozową masła ekstra w formie kostki 200 g. Największą popularnością cieszy się tradycyjne masło typu ekstra w kostce 200 g. Miłym zaskoczeniem w 2020 roku była dla nas wersja bez laktozy, która zanotowała bardzo wysoki skok sprzedażowy. Z naszych obserwacji wynika, że najważniejszymi czynnikami wpływającymi na popularność tego produktu jest marka, smak i oczywiście cena. Ostatni wspomniany parametr stał się warunkiem bardzo istotnym dla konsumentów, widzimy zaciętą walkę konkurentów w tym aspekcie.

czytaj więcej »

© grupa mlekovita

Grupa Mlekovita i Grupa SuperDrob we wspólnym projekcie

Źródło: Grupa Mlekovita   Dodano: 2021-03-16 11:12:31

Podczas spotkania w centrali Grupy Mlekovita podpisana została umowa między firmami dotycząca współpracy, dzięki której pomysł lidera branży mleczarskiej w zakresie rozwoju asortymentu o innowacyjne produkty: paluszki serowe w nowej odsłonie – w panierce łagodnej lub pikantnej z linii Bistro Minutka – realizowany jest w kooperacji z firmą CPF Poland.

Grupa Mlekovita oraz Grupa SuperDrob, której częścią jest CPF Poland, to firmy o ugruntowanej, wysokiej pozycji rynkowej. Mlekovita to lider branży mleczarskiej, największa grupa mleczarska w Europie Środkowo-Wschodniej, producent najwyższej jakości produktów mleczarskich o ponad 90-letniej tradycji. GK SuperDrob jest zaś jednym z czołowych producentów drobiu w Polsce, który w ramach spółki CPF Poland rozszerza swoją działalność na projekty inwestycyjne obejmujące m.in. produkcję dań gotowych. – Od 1993 roku dostarczamy na rynek produkty drobiowe najwyższej jakości. Ich smak doceniono nie tylko w Polsce, ale również w innych krajach Unii Europejskiej, dokąd eksportujemy niemal połowę naszych produktów. Naszym priorytetem jest najwyższa jakość i bezpieczeństwo produkcji, które możemy zagwarantować dzięki temu, że całość łańcucha produkcyjnego jest w naszych rękach – mówi César Lipka, prezes CPF Poland i Przewodniczący Rady Nadzorczej SuperDrob.

czytaj więcej »

UOKiK wydał zgodę na przejęcie Tesco Polska przez Salling Group – właściciela Netto.

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-03-15 09:17:28

Wniosek o przejęcie Tesco Polska przez Salling Group został początkowo zgłoszony do Komisji Europejskiej. Jednak KE uznała, że ze względu na zasięg transakcji oraz doświadczenie w podobnych sprawach właściwszy do rozpatrzenia sprawy będzie UOKiK, dlatego przekazała sprawę do Polski.

Pod marką Netto działa ok. 1100 dyskontów w Danii, Niemczech i Polsce, z czego 386 w naszym kraju. Tesco Polska jest właścicielem sieci hipermarketów i supermarketów. Posiada obecnie 320 sklepów, dwa centra dystrybucyjne i 23 stacje paliw. Z tego przedmiotem koncentracji jest 301 sklepów, 14 stacji paliw, siedziba główna i centra dystrybucyjne. Transakcja wynika z decyzji grupy Tesco o wycofaniu się z polskiego rynku.

W toku postępowania przeprowadzono badanie stanu konkurencji na kilkudziesięciu lokalnych rynkach. Po analizie koncentracji i zgodnie z dotychczasowym orzecznictwem Prezes UOKiK przyjął, że supermarkety, hipermarkety i dyskonty rywalizują bezpośrednio ze sobą na lokalnych rynkach w promieniu 10-15 kilometrów od przejmowanego sklepu. To najczęstsza maksymalna odległość, jaką konsumenci są skłonni przebyć w drodze do sklepu o większej powierzchni.

czytaj więcej »

© grupa polmlek

Grupa Polmlek: Z produktami dla wegan najskuteczniej docieramy poprzez kanał nowoczesny

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-03-12 10:32:49

– Ponad rok temu Grupa Polmlek stworzyła zupełnie nowy brand Nutri Vege. Opracowaliśmy receptury produktów dedykowanych dla wegan i dla tych, którzy z różnych powodów nie mogą spożywać produktów mlecznych lub po prostu poszukują nowych smaków. Niezmiernie cieszy nas fakt, iż marka Nutri Vege spotkała się z ogromnym uznaniem, dlatego wciąż poszerzamy naszą ofertę wegańską – mówi Forum Mleczarskiemu Biznes Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek.

czytaj więcej »

Grupa Eurocash nabędzie udziały w spółce prowadzącej sieć sklepów Arhelan

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2021-03-12 09:27:06

Eurocash zawarł umowę inwestycyjną, na podstawie której nabędzie 49% (a docelowo 50%) udziałów w spółce Arhelan prowadzącej ponad 100 sklepów detalicznych w północno-wschodniej Polsce.
Inwestycja w Arhelan wpisuje się w strategię rozwoju Grupy Eurocash w segmencie detalicznym, która zakłada stworzenie największej w Polsce sieci supermarketów w oparciu o sklepy własne oraz franczyzowe. Dzięki tej transakcji Eurocash zyskuje partnera do wspólnego rozwoju sieci detalicznej w północno-wschodniej Polsce, docelowo w ramach struktur franczyzowych Delikatesy Centrum pod logo Polskie Sklepy Arhelan oraz Delikatesy Centrum. Wsparcie kapitałowe ze strony największego hurtowego dystrybutora żywności w Polsce, a także jego doświadczenie i know-how, umożliwią szybszy rozwój sieci sklepów Arhelan.

czytaj więcej »

© torpol

Torpol: Rekomendujemy worki z wizjerem, które ułatwiają ocenę zawartości

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2021-03-11 10:17:55

– Światowa gospodarka sprzyja innowacjom, które umożliwiają naszym interesariuszom redukcję kosztów operacyjnych we własnej działalności produkcyjnej – mówi Forum Mleczarskiemu Biznes Monika Lipska, Dyrektor Rozwoju i Handlu w Torpol. – Przykładem takiego rozwiązania są worki papierowe z wkładką polietylenową Hot Lock Sack/Easy Open Sack do zamykania worków bez użycia dodatkowych materiałów (krepy, nici, paska) oraz taśmą zrywającą do szybkiego otwierania. Klienci doceniają aspekt ekonomiczny, który nie wymaga ponoszenia nakładów finansowych na materiały dodatkowe, a to generuje oszczędności, ale przede wszystkim niweluje ryzyko przedostania się do produktu skrawków materiałów do zamykania.

czytaj więcej »

© gea westfalia separator

GEA Westfalia Separator: Zapach, aromat i twardość masła to główne czynniki wyboru masła

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2021-03-09 10:04:41

– Dobre masło to przede wszystkim masło z zawartością tłuszczu co najmniej 82%, powstałe ze śmietanki pasteryzowanej, której odpowiedni proces dojrzewania gwarantuje osiągnięcie w finalnym produkcie pożądanych cech przez konsumenta. Konsument przy dokonywaniu wyboru kieruje się: wyglądem, zapachem, smakiem, zdolnością do rozsmarowywania (twardością) czy wspomnianą zawartością tłuszczu – mówi Sylwia Jenkner, Sales Manager w GEA Westfalia Separator. – Masło Extra to masło najwyższej jakości. Cechuje je przede wszystkim delikatny smak i aromat. Takie wysokojakościowe masło zawiera w sobie cenne substancje odżywcze takie jak: wapń, białko, wysokokaloryczny, ale łatwo przyswajalny tłuszcz zwierzęcy, witaminy A, D oraz E oraz CLA – kwas linolowy, który jak udowadniają badania, ma właściwości prozdrowotne, w tym antynowotworowe.

czytaj więcej »

Bielmlek w stanie upadłości

Źródło: bielsk.eu   Dodano: 2021-03-09 09:25:43

Według portalu bielsk.eu to nieoficjalna, ale pewna informacja. Jak informuje portal, sąd podjął decyzję o ogłoszeniu upadłości Bielmleku, a następnym krokiem będzie wyznaczenie syndyka masy upadłościowej, który wyceni majątek spółdzielni i spróbuje go sprzedać. Wiele wskazuje jednak na to, że pieniędzy zabraknie, albowiem zakład nie pracuje, a kwota długów znacząco przewyższa przewidywaną kwotę sprzedaży.

czytaj więcej »

© mlekpol (sm)

Mlekpol (SM): Regionalne produkty są postrzegane jako zdrowsze i bardziej naturalne

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-03-05 13:16:40

– Jako lider w branży mleczarskiej Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol aktywnie obserwuje trendy zakupowe i te związane z żywieniem. Konsumenci stali się bardzo wymagający – szukają sprawdzonych, bezpiecznych i dobrych jakościowo artykułów – podkreśla Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu w Mlekpol (SM). – Potrafią zweryfikować, czy produkty pochodzą ze sprawdzonego źródła oraz czy są produkowane z poszanowaniem naszej planety, a przy tym chętnie powracają do korzeni. Konsumenci postrzegają produkty regionalne jako zdrowsze i bardziej naturalne. Dlatego też produkty nabiałowe pod marką Mazurski Smak cieszą się rosnącą popularnością. Dbamy o to, by portfolio tego typu produktów sukcesywnie się powiększało.

czytaj więcej »

© biomerieux

bioMérieux Polska: Jednym z największych wyzwań w procesie produkcji nie jest wykrycie mikroorganizmów, ale wcześniejsze określenie ryzyka i dróg transmisji

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2021-03-05 13:02:21

– Obecnie każdy producent żywności powinien zdawać sobie sprawę, że zachowanie bezpieczeństwa produktu, jest jednym z najważniejszych celów jego firmy – mówi Forum Mleczarskiemu Biznes Artur Gąsior, Zarządzający Grupą Produktów Przemysłowych – Europa Wschodnia w bioMérieux Polska. – Informacje o wszelkiego rodzaju zakażeniach czy zanieczyszczeniach żywności są bardzo szybko nagłaśniane i rozpowszechniane, bowiem skażone produkty żywnościowe mogą stanowić bezpośrednie zagrożenia dla zdrowia i życia konsumentów. Ma to również ogromne znaczenie dla funkcjonowania całej firmy, ponieważ w krótkim czasie może stać się przyczyną znacznych strat wizerunkowych, a w konsekwencji także finansowych.

– Firma bioMérieux od lat współpracuje z największymi na świecie producentami żywności. Dzięki wprowadzaniu na rynek nowoczesnych i specjalistycznych rozwiązań każdego dnia jesteśmy gotowi pomagać różnym producentom w zachowaniu najlepszej jakości ich wyrobów. Każdy zakład produkcyjny jest inny i ma także inne potrzeby, z tego względu zespół specjalistów bioMérieux nie tylko wdraża najróżniejsze rozwiązania, ale doradza Państwu w doborze odpowiedniej metody (klasycznej lub alternatywnej). Ponadto nasi specjaliści mogą pomóc w określeniu liczby prób, które powinny być badane, w jaki sposób je badać oraz skąd je pobierać – wskazuje Artur Gąsior.

czytaj więcej »

© pim

Dobre wyniki branży mleczarskiej za 2020 r.

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2021-03-05 12:29:58

– To był dobry rok dla branży mleczarskiej pomimo pandemii – mówi Forum Mleczarskiemu Biznes Agnieszka Maliszewska, Dyrektor Polskiej Izby Mleka i Wiceprzewodniczącą COGECA. – Wtedy w 2020 r. mieliśmy przekonanie, że to będzie trudny czas w związku z problemami z odbiorem mleka, kłopotami z eksportem na rynek chiński. Mimo tej niepewności branża uzyskała rzeczywiście dobre wyniki ekonomiczne, a lokomotywy tego rynku: Mlekovita, Mlekpol, Polmlek, Piątnica, Sierpc, potwierdzają to. Wzrósł polski eksport na rynek chiński i mleczarnie tam działające są zadowolone. Odnotowujemy też najwyższą historycznie cenę skupu za mleko od chwili wejścia do UE.

Więcej na ten temat w najbliższej edycji Forum Mleczarskie Biznes 2/21. Zapraszamy.

czytaj więcej »

Kampania Grupy Polmlek

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-03-03 19:25:08

Od początku roku Grupa Polmlek promuje produkty certyfikowane znakiem europejskiego systemu rolnictwa ekologicznego. Dobiega końca pierwsza kampania reklamowa produktów Eko – masła i mozzarelli, produkowanych z polskiego mleka, z gospodarstw, w których szczególną wagę przywiązuje się do naturalnych sposobów pozyskiwania surowca i dobrostanu zwierząt. Mówi o tym reklama, w której główny bohater, dziadek, wspomina smaki dzieciństwa i cieszy się, że jego wnuk również może poznać smak naturalnie pysznego masła Eko. A wnuczek ma ochotę na zupełnie inną historię, bardziej nowoczesną i równie smakowitą.

czytaj więcej »

© jogo (łsm)

Jogo (ŁSM): Twarożek Jogo realizuje ekspansję w inne regiony kraju

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-03-01 13:23:09

– Twarożek luksusowy ze szczypiorkiem ma niezmienny skład i opakowanie od 30 lat. Można powiedzieć, że podobnie jak produkowane przez nas lody Bambino – łączy pokolenia – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Krzysztof Jankowski, Prezes Zarządu w mleczarni Jogo (ŁSM). Krajowa migracja konsumentów wychowanych na tym wyjątkowym produkcie powoduje chęć posiadania go na sklepowej półce, a to pozwala na stałą ekspansję twarożku w inne regiony kraju, zyskując nowych sympatyków o wyrafinowanym guście i wysublimowanym smaku.

czytaj więcej »

© frąckowiak (zpsih)

Frąckowiak (ZPSiH): Polacy racjonalizują zakupy. Więcej uwagi zwracają na polskie pochodzenie i jakość

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-03-01 13:14:47

– Pandemia już zmieniła i z pewnością nadal będzie miała duży wpływ na zwyczaje zakupowe Polaków – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Grzegorz Marciniak, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w firmie Frąckowiak (ZPSiH). – Pewne odgórne ograniczenie w dostępie do sklepów oraz strach przed zarażeniem powodują racjonalizację zakupów zarówno pod kątem ilości kupowanych produktów, jak i ich jakości (a może przede wszystkim). Widać, że Polacy na pewno kupują rozważniej niż kiedyś, co w kontekście żywności oznacza mniej, ale na przykładzie domowych serów smażonych Frąckowiak można zauważyć, że konsumenci zwracają coraz baczniejszą uwagę na jakość, polskie pochodzenie i czysty skład żywności.

czytaj więcej »

Sertop: Polskie produkty są modne

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2021-03-01 10:13:24

– Zainteresowanie polskich konsumentów produktami regionalnymi było mocno zauważalne już kilka lat temu. W chwili obecnej śmiało można powiedzieć, że jest to już moda żywieniowa, za którą podąża coraz większa grupa Polaków – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Aneta Będkowska, Marketing Manager w Sertop. – W koszykach zakupowych współczesnego konsumenta znajduje się znaczna ilość polskich wyrobów, co świadczy dodatkowo o patriotyzmie gospodarczym.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2021
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij