Półka produktów wysokobiałkowych rozwija się. Nabiał przoduje
– Dzisiaj szczególnie młodzi ludzie coraz bardziej zainteresowani są zdrową dietą i zdrowym stylem życia – powiedział Forum Mleczarskiemu Tomasz Szmyt, Dyrektor ds. Sprzedaży w Sertop. – To oni mają największy wpływ na zmiany w sklepowych półkach i na decyzje produktowe podejmowane przez producentów. Nie zapominajmy również o pozostałych grupach konsumenckich, które w coraz większym stopniu poszukują produktów, które będą korelowały z ich potrzebą zdrowego trybu życia.
– Patrząc na popularność siłowni, ale również wszelkiego rodzaju inicjatyw promujących sport i zdrowy tryb życia, widzimy ludzi w każdym wieku uczestniczących w biegach ulicznych, maratonach, półmaratonach czy choćby wędrówkach górskich. Branża FMCG stara się sprostać tym trendom, oferując coraz bardziej dopasowane produkty w tym produkty wysokobiałkowe. Nie inaczej zachowuję się kategoria nabiałowa, która zdaje się przodować w dostarczaniu produktów proteinowych. Sertop kluczowy gracz na krajowym rynku serów topionych jest pierwszym producentem oferującym swoim klientom topione sery wysokobiałkowe. – zwrócił uwagę nasz rozmówca.
– Od listopada 2023 r. oferta ta obejmuje ser topiony w krążku 140 g mix smaku łagodnej goudy z pikantną papryczką chili. Na bazie dotychczasowych doświadczeń oraz pierwszych sukcesów w nowej kategorii od końca kwietnia planowany jest rozwój nowych SKU w formatach bloczków 90 g i popularnym formacie plastrów 130 g. Wszystko to dostępne będzie pod znaną konsumentom marką Sertop. Sukces nowych produktów w dużej mierze zależeć będzie od zaangażowania działów zakupu we wszystkich kanałach dystrybucji. Chodzi oczywiście o udostępnianie miejsca produktom proteinowym na półkach sklepowych – dodał Tomasz Szmyt.
– Kupcy widzą trendy, widzą również, jak rozbudowuje się półka z takimi produktami w konkurencyjnych sklepach. To wszystko powoduje zwiększone zainteresowanie zakupowiczów daną kategorią. Jeśli chodzi o konsumentów tu sprawa jest nieco bardziej skomplikowana, konsumenci rzadziej szukają takich nowoczesnych rozwiązań produktowych w tradycyjnym kanale dystrybucji. Zdecydowanie częściej produkty wysokobiałkowe poszukiwane są w kanale nowoczesnym. Paradoksalnie jest to dobra informacja dla kupców z kanału tradycyjnego. Chodzi o to, że wspierając rozwój kategorii poprzez różne aktywności marketingowe, będą oni ściągali do swoich sklepów, młodszą klientelę, niezwracającą w tak dużym stopniu uwagi na cenę produktu. Kluczowym czynnikiem wyboru dla tych konsumentów bowiem nie jest cena, a dodatkowe funkcje produktu, w tym przypadku dostarczenie zwiększonej ilości białka – podsumował Dyrektor ds. Sprzedaży w Sertop.