1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Po produkty wysokoproteinowe sięgają nie tylko aktywni

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© mlekpol (sm)

– Wbrew obiegowej opinii produkty wysokobiałkowe to odpowiedź nie tylko na potrzeby sportowców czy osób aktywnych fizycznie, ale przede wszystkim ludzi na pierwszym miejscu stawiających dbanie o siebie poprzez zdrowe odżywianie, bez względu na wiek i poziom aktywności – powiedział Forum Mleczarskiemu Piotr Jankowski, Dyrektor Wydziału Handlu Mlekpol (SM). – Na przykład jogurty o wyższej zawartości białka to wartościowy posiłek, który można wrzucić do plecaka czy torebki i zjeść gdziekolwiek – w szkole, w biurze, w trasie czy po treningu. Co ważne, wyroby proteinowe dają uczucie sytości na dłużej, co jest istotne dla współczesnych konsumentów, którym nierzadko w ciągu dnia brakuje czasu na jedzenie. Poszukują oni wtedy szybkiej, a jednocześnie zdrowej przekąski, która doda im energii do dalszego działania.

– Polacy najchętniej sięgają po jogurty pitne wzbogacone o dodatkowe białko, ponieważ już jedna porcja takiego produktu to pomysł na smaczne drugie śniadanie lub lekki posiłek między obiadem a kolacją. Konsumenci dodają je także do owsianek, jaglanek lub przygotowują na ich bazie zdrowe desery, na przykład uzupełniając je o owoce, nasiona, orzechy i miód.

Obecnie w ofercie Mlekpolu pod marką Łaciaty z linii Protein+ znajdują się trzy jogurty proteinowe: naturalny, truskawkowy oraz mango, a także zyskujący na popularności wśród entuzjastów zdrowego odżywiania kefir, będący źródłem cennych bakterii probiotycznych. Wszystkie one dostępne są w 360-gramowych opakowaniach, a zawartość białka w takiej porcji waha się od 25 g do nawet 29 g. Tworząc te produkty, zależało nam, by wysoką zawartość białka połączyć z doskonałym smakiem kojarzonym z najwyższej jakości produktami mlecznymi oferowanymi pod marką Łaciate. Portfolio produktów wysokobiałkowych od Mlekpolu będzie w niedalekiej przyszłości systematycznie rozbudowywane o kolejne propozycje – już w najbliższych tygodniach zaskoczymy konsumentów nowym mlekiem.

– Jeśli chodzi o zainteresowanie produktami proteinowymi w różnych kanałach dystrybucji, to przodują tu sklepy spożywcze, dyskonty oraz supermarkety. To główne miejsca, w których konsumenci przy okazji robienia codziennych zakupów spożywczych poszukują wyrobów o wyższej zawartości białka. W branży HoReCa popularność tego typu produktów zależy natomiast od profilu danej działalności. Najchętniej zaopatrują się w nie restauracje specjalizujące się w serwowaniu zdrowej żywności czy cateringi dietetyczne, w których ofercie znajdują się diety wysokobiałkowe – dodał Piotr Jankowski, Dyrektor Wydziału Handlu Mlekpol (SM).

© mlekpol (sm)

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania