Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Wywiady (wszytkich: 135, strona 4 z 9)

Szukaj:

Forum Mleczarskie Biznes 3/2013
AarhusKarlshamn Poland: Ucieczka do przodu, dodano 2013-08-14

Rozmowa z Jackiem Gorczycą, Specjalistą ds. fitosteroli w firmie AarhusKarlshamn Poland (AAK), czerwiec 2013

Stanole i sterole roślinne to bardzo atrakcyjny dodatek do nabiału. Jak zmienia się popyt na ten rodzaj dodatków w zachodniej Europie?
Produkty funkcjonalne zawierające sterole bądź stanole roślinne zyskują z roku na rok na popularności – trend ten dotyczy praktycznie wszystkich rynków zachodnioeuropejskich. Segment produktów funkcjonalnych jest jednocześnie – co warte podkreślenia w obecnej sytuacji – w dość dużym stopniu odporny na kryzys ekonomiczny. Taki stan rzeczy wiąże się z wieloma czynnikami, zarówno pozytywnymi, jak i negatywnymi – zwiększającą się średnią wieku społeczeństw uprzemysłowionych, narażeniem na stres i niesprzyjające warunki środowiskowe, rozwojem chorób cywilizacyjnych, ale również z rosnącą świadomością konsumentów zmieniających swoje nawyki żywieniowe. Pociąga to za sobą umocnienie pozycji nie tylko produktów ze sterolami czy stanolami roślinnymi, ale i całej kategorii produktów określanych jako prozdrowotne bądź „wellness”.


Forum Mleczarskie Biznes 2/2013
Flowcrete Polska: Nie ma klientów lepszych i gorszych, dodano 2013-08-01

Rozmowa z Piotrem Jakóbczakiem, Dyrektorem ds. Sprzedaży w Flowcrete Polska, czerwiec 2013

Dlaczego dobór posadzki w zakładzie mleczarskim jest tak ważną sprawą?
Zakład przetwórstwa mleczarskiego jest specyficznym elementem produkcyjnym sektora rolno-spożywczego. Szczególna specyfika takiego zakładu wynika po pierwsze z faktu znacznego i ciągłego rozwoju przetwórstwa mlecznego w Europie. Obserwujemy zarówno inwestowanie w nowe obiekty tego typu w Polsce, jak i modernizacje zakładów już funkcjonujących, co powoduje wzrost rynku zbytu dla dawców technologii użytecznych w tym sektorze gospodarki, m.in. dla dostawców posadzek żywicznych. Po drugie szczególna specyfika zakładu mleczarskiego związana jest ze skomplikowaną atestacją, zaczynając od samej technologii produkcji, a kończąc na wszelkich aspektach higieny. Uwarunkowania powyższe sugerują użycie technologii przynajmniej dobrej, jak nie najwyższej – zarówno na etapie wyboru technologii produkcji (przetwórstwa), jak i wcześniej – na etapie budowy, bądź modernizacji zakładu, kiedy np. dokonuje się wyboru posadzki.


Forum Mleczarskie Handel 3/2013 (58)
Włoszczowa (OSM): Idzie czas sieci franczyzowych, dodano 2013-07-11

Rozmowa ze Stanisławem Skórą, Prezesem Zarządu mleczarni Włoszczowa (OSM), maj 2013

Panie Prezesie, czy wiosna tego roku jest pomyślna dla polskiego mleczarstwa?
Wiosna w tym roku przyszła wyjątkowo późno i była bardzo kapryśna. Duże zmiany temperatur oraz obfite opady, najpierw śniegu – pamiętamy Święta Wielkanocne, które upłynęły w zimowej scenerii, później ulewne deszcze i grad. Taka aura pogodowa miała ogromny wpływ na produkcję mleka w Polsce. Okazało się bowiem że w okresie styczeń – maj zamiast oczekiwanego wzrostu produkcji mleka miał miejsce spadek sięgający w skali całego kraju prawie 2%. Pod względem sprzedaży wiosna była bardzo dobra, szczególnie jeśli chodzi o sery żółte dojrzewające oraz twarogi. Dzięki dużej aktywności promocyjnej oraz kontraktom eksportowym w marcu br padł kolejny miesięczny rekord sprzedaży w historii naszej firmy i wynosi teraz 37 mln zł.
Ogólnie biorąc pod uwagę sytuację w branży mleczarskiej, I półrocze 2013 roku należy uznać za udane. Ceny głównych produktów mleczarskich zwyżkowały, szczególnie wysoki poziom osiągnęły mleko w proszku oraz masło.


Forum Mleczarskie Handel 3/2013 (58)
Tradis: Słabsze marki przegrywają, dodano 2013-07-04

Rozmowa z Pawłem Wardzińskim, Dyrektorem Kategorii w Tradis, maj 2013

W jaki sposób zmieniają się potrzeby klientów (sieci sklepów) oraz konsumentów nabiału w tym specyficznym 2013 roku?
Klienci Tradis oczekują od nas solidnego partnera biznesowego, który realizuje profesjonalny serwis produktów nabiałowych, czyli: szeroki asortyment, świeżość produktów, częste dostawy, obsługę koordynatora, efektywne promocje, produkty regionalne oraz atrakcyjne ceny.


Forum Mleczarskie Handel 2/2013
Mlekoma: Zanika średnia półka, dodano 2013-05-30

Rozmowa z Sylwestrem Stefańczykiem, Dyrektorem Sprzedaży w Mlekoma, kwiecień 2013

W jakim sensie rok 2013 jest inny od 2012 roku w kontekście biznesu i handlu mleczarskiego?
Oczywiście nie ma identycznych lat, tym bardziej w biznesie, każdy rok niesie ze sobą wiele niewiadomych. Z racji tej, że mamy za sobą dopiero pierwszy kwartał trudno jest porównać rok 2013 z rokiem 2012. Jedno jest pewne, że rok 2013 będzie trudniejszy od 2012, bowiem w Europie nastąpiło wyhamowanie spożycia artykułów mleczarskich, a o nowe, cały czas wschodzące rynki czyli Państwo Środka i Rosję trzeba będzie mocno zabiegać.


Forum Mleczarskie Handel 2/2013
Intermarché: Markom własnym trudniej konkurować z silnymi markami dostawców, dodano 2013-05-23

Rozmowa z Edytą Dembińską Kierownikiem grupy zakupowej produktów świeżych i mrożonek w sieci Intermarché, kwiecień 2013

Czy rok 2013 to lepszy rok dla produktów mleczarskich marek własnych detalistów niż rok 2012?
Dla mleczarskich produktów marek własnych pierwszy kwartał 2013 r. był znacznie lepszy od tego samego okresu w roku ubiegłym. Na tle innych kategorii tego typu produktów, marki własne w nabiale najszybciej zwiększały udziały w sprzedaży. Co więcej, nabiałowe marki własne Intermarché zanotowały większą dynamikę sprzedaży w porównaniu do pozostałych marek własnych na rynku. Jesteśmy z tego faktu bardzo zadowoleni. To efekt przemyślanej i konsekwentnie realizowanej od kilku lat strategii.


Forum Mleczarskie Praktyka 1/2013
Auchan: Wystarczy zaangażowanie, dodano 2013-05-16

Rozmowa z zespołem sprzedażowym – Beatą Wojtkowską, Agnieszką Bożym, Bożeną Łaszczewską, reprezentującymi zwycięski zespół w konkursie Top Sprzedawca 2012 w Auchan Modlińska 8, marzec 2013

Czy informacja o zajęciu trzeciego miejsca w konkursie wiedzy o serach, była dla Pań zaskoczeniem?
Byłyśmy bardzo zaskoczone wynikami konkursu, każdy lubi wygrywać, choć się tego raczej nie spodziewa.


Forum Mleczarskie Handel 1/2013 (56)
Celowe działanie?, dodano 2013-03-14

Rozmowa z Katarzyną Godlewską, Rzeczoznawcą ds. HACCP, audytorem GHP, GMP, HAACP, Specjalistką ds. bezpieczeństwa zdrowotnego żywności, marzec 2013

Kiedy Pani usłyszała o podejrzanej substancji w mleku w proszku, zgłoszonym przez fabrykę wafli Magnolia do GIS, pochodzącym z mleczarni Rokitnianka, jakie Pani miała pierwsze skojarzenia?
Mleczarnie, jak i inne zakłady są pod bardzo wnikliwym nadzorem Inspekcji Weterynaryjnej. Bardzo mało prawdopodobne jest, aby substancja dostała się do mleka w proszku przez przypadkowe działanie. Dziś już wiemy, że mleko w proszku zanieczyszczone było substancją gryzoniobójczą – bromadiolonem. Zgodnie z zasadami ochrony zakładów przed gryzoniami substancje trujące używane są tylko wokół zakładu, nie stosuje się ich wewnątrz budynków produkcyjnych. Nie ustalono, czy substancja ta trafiła do mleka w zakładzie czy już potem w łańcuchu dystrybucji. Raczej spodziewam się usłyszeć rozstrzygnięcie, że to było celowe działanie pracownika. W takich sytuacjach efekt też może być działaniem sabotażowym konkurencji, choć w warunkach polskich raczej jest to finał jakichś niepomyślnych rozstrzygnięć dla pracownika i forma „wzięcia odwetu”.


Forum Mleczarskie Praktyka 2/2012 (07)
Auchan: Miło jest wygrać, dodano 2013-02-07

Rozmowa ze zwyciężczyniami konkursu Top Sprzedawca 2011 (2. miejsce) w Auchan Warszawa Modlińska 8: paniami Romaną Thiede, Marzeną Winczewską i Marią Zielechowską, grudzień 2012

Jak to jest wygrać w konkursie? Czy w przeszłości próbowały Panie swoich sił w jakichkolwiek konkursach wiedzy?
Jest to nasz pierwszy raz. Dotychczas nie brałyśmy udziału w żadnym konkursie, tym bardziej jesteśmy zaskoczone, ale też zadowolone. Myślę, że będziemy uczestniczyć po raz kolejny w konkursie Top Sprzedawca.


Forum Mleczarskie Praktyka 2/2012 (07)
Piotr i Paweł: Klient decyduje co będzie w ladzie, dodano 2013-02-01

Rozmowa z Celiną Niemiec, przedstawicielką zwycięskiego zespołu w konkursie Top Sprzedawca (1. miejsce) z Piotr i Paweł F4 Market w Katowicach, grudzień 2012

Kiedy ostatni raz wygrała Pani coś na loterii albo w konkursie?
Nie gram nawet w totolotka i nie jestem hazardzistką. Nie wysyłam też sms-ów w konkursach. W tym wypadku razem z koleżanką Barbarą Kuśmierek zadecydowałyśmy o tym, żeby wysłać ankietę. Myślę, że pytania nie były takie trudne. Kiedy przeczytałam, że wygrałyśmy, byłyśmy z koleżanką bardzo zaskoczone.


Forum Mleczarskie Handel 6/2012 (55)
Arla Foods: Polska ma potencjał, dodano 2013-01-24

Wywiad z Erikiem Foldenem, Prezesem w Arla Foods, listopad 2012

Panie Prezesie Arla Foods globalnie rozwija się niezwykle dynamicznie. Jak na tym tle wygląda kondycja polskiej spółki?
Arla Foods Polska ma jasno określone plany marketingowe na najbliższe lata. Planujemy wzrost działań marketingowych, z naciskiem na marki Lurpak, Castello, Cocio oraz marki Arla. Polska jest konkurencyjnym, wymagającym rynkiem i do osiągnięcia sukcesu ważne jest zbudowanie silnych relacji z handlem, przeprowadzanie atrakcyjnych działań, które zachęcą konsumentów do wypróbowania produktów Arla Foods.


Forum Mleczarskie Biznes 3/2012 (15)
Fresh Logistics: Zawsze świeże spojrzenie, dodano 2012-12-27

Wywiad z Tomaszem Olenderkiem, Dyrektorem Generalnym, Wiceprezesem Zarządu spółki Fresh Logistics, październik 2012

Jak ocenia Pan bieżącą sytuację w mleczarstwie oraz zmiany w poziomie zapotrzebowania na usługi logistyczne?
Swoją opinię mogę jedynie opierać na obserwacji tego segmentu rynku z punktu widzenia operatora logistycznego. Z tego powodu moje stanowisko może być brane pod uwagę jedynie jako uzupełniające do informacji, jakie możemy uzyskać bezpośrednio od producentów działających w tej branży. Uważam, że jest to rynek bardzo konkurencyjny, gdzie występuje wiele podmiotów potrafiących wyprodukować i wprowadzić do obrotu wyroby o bardzo dobrej jakości, w estetycznym opakowaniu i o wysokim poziomie innowacyjności. Świadczy to bardzo dobrze o poziomie technologicznym zakładów mleczarskich oraz o ich dużej aktywności marketingowej. Dowodem potwierdzającym tę tezę mogą być choćby wyniki przeprowadzanych przez Państwa gazetę konkursów Lider Forum, gdzie obok uznanych i powszechnie rozpoznawalnych marek i producentów, spotkać możemy często nowe podmioty starające się poprawiać swoją konkurencyjność. Myślę, że właśnie dzięki tej aktywności wyroby mleczarskie produkowane w Polsce ciągle dominują na półkach naszych sklepów, a także próbują podbijać rynki ościenne. Oceniam zatem, że branża ma się dobrze. Z drugiej strony – co jest niestety objawem spowolnienia gospodarczego – widzimy też u niektórych producentów nieznaczne spadki obrotów. Odbija się to z pewnością na zmiejszeniu zapotrzebowania na usługi logistyczne, wpływając na sytuację w takich przedsiębiorstwach jak Fresh Logistics.


Forum Mleczarskie Biznes 3/2012 (15)
GEA Westfalia Separator Polska: Nie tylko wirówki, dodano 2012-12-20

Wywiad z Wojciechem Walesieniukiem, Dyrektorem Technicznym w GEA Westfalia Separator Polska, wrzesień 2012

GEA Wesfalia Separator to najbardziej znana firma na świecie specjalizująca się w produkcji wirówek, dekanterów i linii technologicznych. Jakie są największe zagrożenia dla Państwa biznesu w Polsce w obecnym otoczeniu rynkowym?
Z naszej perspektywy rynek dla wirówek w Polsce jest bardzo szeroki i jednocześnie stabilny. Najwięcej wirówek sprzedajemy dla mleczarstwa, ale mamy też silną pozycję w ochronie środowiska, napojach czy przemyśle surowców odnawialnych. W ostatnich latach obserwujemy znaczne ożywienie w przemyśle mięsnym, chemicznym oraz stoczniowym. Aktywność w wielu branżach pozwala nam na stabilne działanie firmy pomimo kryzysu w niektórych sektorach przemysłu.


Forum Mleczarskie Handel 5/2012 (54)
Euroser: Zwiększamy sprzedaż, dodano 2012-12-13

Wywiad z Bogusławem Włodarczykiem, Prezesem Zarządu w Euroser, wrzesień 2012

Dlaczego wciąż warto kupować produkty importowane, skoro dookoła słyszymy o zaciskaniu pasa, o oczekiwaniu jeszcze niższych cen przy zakupach do sieci?
Oferta firmy Euroser opiera się na importowanych markowych produktach premium. Produkty z tego segmentu są dużo mniej podatne na wahania rynkowe, ponieważ wyróżniają się najwyższą jakością. Produkty premium są skierowane do odbiorców, którzy rzadziej rezygnują ze swoich przyzwyczajeń żywnościowych, nawet w dobie kryzysu.


Forum Mleczarskie Handel 5/2012 (54)
Sierpc (OSM): Nie mamy prawa mówić o kryzysie!, dodano 2012-12-06

Wywiad z Grzegorzem Gańko, Prezesem Zarządu w mleczarni Sierpc (OSM), październik 2012

2012 to dobry czy zły rok do robienia dobrego biznesu na serach?
Dla sierpeckiej serowni ten rok do tej pory jest łaskawy. W najgorszym czasie nie mieliśmy większych problemów ze sprzedażą naszych wyrobów. Dynamika produkcji i sprzedaży, zarówno ilościowa jak i wartościowa, jest dodatnia. Nie mamy prawa mówić o mleczarskim kryzysie. Ten rok będzie kolejnym rokiem wzrostu naszej firmy. Myślę, że bardzo to doceniają członkowie spółdzielni, dostawcy mleka, dla których jest to rok stabilnych, przewyższających średnie krajowe, cen za surowiec.


copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25