Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Wywiady (wszytkich: 132, strona 4 z 9)

Szukaj:

Forum Mleczarskie Handel 3/2013 (58)
Tradis: Słabsze marki przegrywają, dodano 2013-07-04

Rozmowa z Pawłem Wardzińskim, Dyrektorem Kategorii w Tradis, maj 2013

W jaki sposób zmieniają się potrzeby klientów (sieci sklepów) oraz konsumentów nabiału w tym specyficznym 2013 roku?
Klienci Tradis oczekują od nas solidnego partnera biznesowego, który realizuje profesjonalny serwis produktów nabiałowych, czyli: szeroki asortyment, świeżość produktów, częste dostawy, obsługę koordynatora, efektywne promocje, produkty regionalne oraz atrakcyjne ceny.


Forum Mleczarskie Handel 2/2013
Mlekoma: Zanika średnia półka, dodano 2013-05-30

Rozmowa z Sylwestrem Stefańczykiem, Dyrektorem Sprzedaży w Mlekoma, kwiecień 2013

W jakim sensie rok 2013 jest inny od 2012 roku w kontekście biznesu i handlu mleczarskiego?
Oczywiście nie ma identycznych lat, tym bardziej w biznesie, każdy rok niesie ze sobą wiele niewiadomych. Z racji tej, że mamy za sobą dopiero pierwszy kwartał trudno jest porównać rok 2013 z rokiem 2012. Jedno jest pewne, że rok 2013 będzie trudniejszy od 2012, bowiem w Europie nastąpiło wyhamowanie spożycia artykułów mleczarskich, a o nowe, cały czas wschodzące rynki czyli Państwo Środka i Rosję trzeba będzie mocno zabiegać.


Forum Mleczarskie Handel 2/2013
Intermarché: Markom własnym trudniej konkurować z silnymi markami dostawców, dodano 2013-05-23

Rozmowa z Edytą Dembińską Kierownikiem grupy zakupowej produktów świeżych i mrożonek w sieci Intermarché, kwiecień 2013

Czy rok 2013 to lepszy rok dla produktów mleczarskich marek własnych detalistów niż rok 2012?
Dla mleczarskich produktów marek własnych pierwszy kwartał 2013 r. był znacznie lepszy od tego samego okresu w roku ubiegłym. Na tle innych kategorii tego typu produktów, marki własne w nabiale najszybciej zwiększały udziały w sprzedaży. Co więcej, nabiałowe marki własne Intermarché zanotowały większą dynamikę sprzedaży w porównaniu do pozostałych marek własnych na rynku. Jesteśmy z tego faktu bardzo zadowoleni. To efekt przemyślanej i konsekwentnie realizowanej od kilku lat strategii.


Forum Mleczarskie Praktyka 1/2013
Auchan: Wystarczy zaangażowanie, dodano 2013-05-16

Rozmowa z zespołem sprzedażowym – Beatą Wojtkowską, Agnieszką Bożym, Bożeną Łaszczewską, reprezentującymi zwycięski zespół w konkursie Top Sprzedawca 2012 w Auchan Modlińska 8, marzec 2013

Czy informacja o zajęciu trzeciego miejsca w konkursie wiedzy o serach, była dla Pań zaskoczeniem?
Byłyśmy bardzo zaskoczone wynikami konkursu, każdy lubi wygrywać, choć się tego raczej nie spodziewa.


Forum Mleczarskie Handel 1/2013 (56)
Celowe działanie?, dodano 2013-03-14

Rozmowa z Katarzyną Godlewską, Rzeczoznawcą ds. HACCP, audytorem GHP, GMP, HAACP, Specjalistką ds. bezpieczeństwa zdrowotnego żywności, marzec 2013

Kiedy Pani usłyszała o podejrzanej substancji w mleku w proszku, zgłoszonym przez fabrykę wafli Magnolia do GIS, pochodzącym z mleczarni Rokitnianka, jakie Pani miała pierwsze skojarzenia?
Mleczarnie, jak i inne zakłady są pod bardzo wnikliwym nadzorem Inspekcji Weterynaryjnej. Bardzo mało prawdopodobne jest, aby substancja dostała się do mleka w proszku przez przypadkowe działanie. Dziś już wiemy, że mleko w proszku zanieczyszczone było substancją gryzoniobójczą – bromadiolonem. Zgodnie z zasadami ochrony zakładów przed gryzoniami substancje trujące używane są tylko wokół zakładu, nie stosuje się ich wewnątrz budynków produkcyjnych. Nie ustalono, czy substancja ta trafiła do mleka w zakładzie czy już potem w łańcuchu dystrybucji. Raczej spodziewam się usłyszeć rozstrzygnięcie, że to było celowe działanie pracownika. W takich sytuacjach efekt też może być działaniem sabotażowym konkurencji, choć w warunkach polskich raczej jest to finał jakichś niepomyślnych rozstrzygnięć dla pracownika i forma „wzięcia odwetu”.


Forum Mleczarskie Praktyka 2/2012 (07)
Auchan: Miło jest wygrać, dodano 2013-02-07

Rozmowa ze zwyciężczyniami konkursu Top Sprzedawca 2011 (2. miejsce) w Auchan Warszawa Modlińska 8: paniami Romaną Thiede, Marzeną Winczewską i Marią Zielechowską, grudzień 2012

Jak to jest wygrać w konkursie? Czy w przeszłości próbowały Panie swoich sił w jakichkolwiek konkursach wiedzy?
Jest to nasz pierwszy raz. Dotychczas nie brałyśmy udziału w żadnym konkursie, tym bardziej jesteśmy zaskoczone, ale też zadowolone. Myślę, że będziemy uczestniczyć po raz kolejny w konkursie Top Sprzedawca.


Forum Mleczarskie Praktyka 2/2012 (07)
Piotr i Paweł: Klient decyduje co będzie w ladzie, dodano 2013-02-01

Rozmowa z Celiną Niemiec, przedstawicielką zwycięskiego zespołu w konkursie Top Sprzedawca (1. miejsce) z Piotr i Paweł F4 Market w Katowicach, grudzień 2012

Kiedy ostatni raz wygrała Pani coś na loterii albo w konkursie?
Nie gram nawet w totolotka i nie jestem hazardzistką. Nie wysyłam też sms-ów w konkursach. W tym wypadku razem z koleżanką Barbarą Kuśmierek zadecydowałyśmy o tym, żeby wysłać ankietę. Myślę, że pytania nie były takie trudne. Kiedy przeczytałam, że wygrałyśmy, byłyśmy z koleżanką bardzo zaskoczone.


Forum Mleczarskie Handel 6/2012 (55)
Arla Foods: Polska ma potencjał, dodano 2013-01-24

Wywiad z Erikiem Foldenem, Prezesem w Arla Foods, listopad 2012

Panie Prezesie Arla Foods globalnie rozwija się niezwykle dynamicznie. Jak na tym tle wygląda kondycja polskiej spółki?
Arla Foods Polska ma jasno określone plany marketingowe na najbliższe lata. Planujemy wzrost działań marketingowych, z naciskiem na marki Lurpak, Castello, Cocio oraz marki Arla. Polska jest konkurencyjnym, wymagającym rynkiem i do osiągnięcia sukcesu ważne jest zbudowanie silnych relacji z handlem, przeprowadzanie atrakcyjnych działań, które zachęcą konsumentów do wypróbowania produktów Arla Foods.


Forum Mleczarskie Biznes 3/2012 (15)
Fresh Logistics: Zawsze świeże spojrzenie, dodano 2012-12-27

Wywiad z Tomaszem Olenderkiem, Dyrektorem Generalnym, Wiceprezesem Zarządu spółki Fresh Logistics, październik 2012

Jak ocenia Pan bieżącą sytuację w mleczarstwie oraz zmiany w poziomie zapotrzebowania na usługi logistyczne?
Swoją opinię mogę jedynie opierać na obserwacji tego segmentu rynku z punktu widzenia operatora logistycznego. Z tego powodu moje stanowisko może być brane pod uwagę jedynie jako uzupełniające do informacji, jakie możemy uzyskać bezpośrednio od producentów działających w tej branży. Uważam, że jest to rynek bardzo konkurencyjny, gdzie występuje wiele podmiotów potrafiących wyprodukować i wprowadzić do obrotu wyroby o bardzo dobrej jakości, w estetycznym opakowaniu i o wysokim poziomie innowacyjności. Świadczy to bardzo dobrze o poziomie technologicznym zakładów mleczarskich oraz o ich dużej aktywności marketingowej. Dowodem potwierdzającym tę tezę mogą być choćby wyniki przeprowadzanych przez Państwa gazetę konkursów Lider Forum, gdzie obok uznanych i powszechnie rozpoznawalnych marek i producentów, spotkać możemy często nowe podmioty starające się poprawiać swoją konkurencyjność. Myślę, że właśnie dzięki tej aktywności wyroby mleczarskie produkowane w Polsce ciągle dominują na półkach naszych sklepów, a także próbują podbijać rynki ościenne. Oceniam zatem, że branża ma się dobrze. Z drugiej strony – co jest niestety objawem spowolnienia gospodarczego – widzimy też u niektórych producentów nieznaczne spadki obrotów. Odbija się to z pewnością na zmiejszeniu zapotrzebowania na usługi logistyczne, wpływając na sytuację w takich przedsiębiorstwach jak Fresh Logistics.


Forum Mleczarskie Biznes 3/2012 (15)
GEA Westfalia Separator Polska: Nie tylko wirówki, dodano 2012-12-20

Wywiad z Wojciechem Walesieniukiem, Dyrektorem Technicznym w GEA Westfalia Separator Polska, wrzesień 2012

GEA Wesfalia Separator to najbardziej znana firma na świecie specjalizująca się w produkcji wirówek, dekanterów i linii technologicznych. Jakie są największe zagrożenia dla Państwa biznesu w Polsce w obecnym otoczeniu rynkowym?
Z naszej perspektywy rynek dla wirówek w Polsce jest bardzo szeroki i jednocześnie stabilny. Najwięcej wirówek sprzedajemy dla mleczarstwa, ale mamy też silną pozycję w ochronie środowiska, napojach czy przemyśle surowców odnawialnych. W ostatnich latach obserwujemy znaczne ożywienie w przemyśle mięsnym, chemicznym oraz stoczniowym. Aktywność w wielu branżach pozwala nam na stabilne działanie firmy pomimo kryzysu w niektórych sektorach przemysłu.


Forum Mleczarskie Handel 5/2012 (54)
Euroser: Zwiększamy sprzedaż, dodano 2012-12-13

Wywiad z Bogusławem Włodarczykiem, Prezesem Zarządu w Euroser, wrzesień 2012

Dlaczego wciąż warto kupować produkty importowane, skoro dookoła słyszymy o zaciskaniu pasa, o oczekiwaniu jeszcze niższych cen przy zakupach do sieci?
Oferta firmy Euroser opiera się na importowanych markowych produktach premium. Produkty z tego segmentu są dużo mniej podatne na wahania rynkowe, ponieważ wyróżniają się najwyższą jakością. Produkty premium są skierowane do odbiorców, którzy rzadziej rezygnują ze swoich przyzwyczajeń żywnościowych, nawet w dobie kryzysu.


Forum Mleczarskie Handel 5/2012 (54)
Sierpc (OSM): Nie mamy prawa mówić o kryzysie!, dodano 2012-12-06

Wywiad z Grzegorzem Gańko, Prezesem Zarządu w mleczarni Sierpc (OSM), październik 2012

2012 to dobry czy zły rok do robienia dobrego biznesu na serach?
Dla sierpeckiej serowni ten rok do tej pory jest łaskawy. W najgorszym czasie nie mieliśmy większych problemów ze sprzedażą naszych wyrobów. Dynamika produkcji i sprzedaży, zarówno ilościowa jak i wartościowa, jest dodatnia. Nie mamy prawa mówić o mleczarskim kryzysie. Ten rok będzie kolejnym rokiem wzrostu naszej firmy. Myślę, że bardzo to doceniają członkowie spółdzielni, dostawcy mleka, dla których jest to rok stabilnych, przewyższających średnie krajowe, cen za surowiec.


Forum Mleczarskie Handel 5/2012 (54)
Hochland Polska: Sprzedaż w Polsce będzie wzrastać, dodano 2012-11-29

Wywiad z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska, wrzesień 2012

Jak w Hochland oceniają Państwo bieżącą koniunkturę w handlu nabiałem?
Pomimo ogólnie złej koniunktury w handlu – nabiał radzi sobie cały czas całkiem nieźle i cały czas ma tendencję wzrostową sprzedaży. Z naszych obserwacji wynika, że następuje wzrost całego rynku sera w długim okresie, w porównaniu z rokiem ubiegłym, zarówno w ujęciu wolumenowym jak i wartościowym. Rynek sera w Polsce notuje wzrost w długim okresie. Nielsen raportuje, że wartość sprzedaży rośnie o 8,1%, a wolumen sprzedaży o 5,0%. Najbardziej istotnym wśród segmentów jest ser żółty, a udziały tego segmentu są największe i rosną najszybciej. Drugim najważniejszym segmentem jest ser biały kremowy. Dynamicznie rozwijają się segmenty sera pleśniowego oraz feta (sezon), jednak do wzrostu całej kategorii najbardziej przyczynił się segment sera żółtego. Segmenty sera białego naturalnego oraz wiejskiego miały negatywny wpływ na rozwój całej kategorii w ujęciu wartościowym w porównaniu z analogicznym okresem rok temu. W długim okresie Marki Własne poprawiają swoją pozycję w kategorii serów notując znaczące wzrosty udziałów, kosztem wszystkich największych graczy. Pod względem znaczenia poszczególnych kanałów widać ustabilizowanie dyskontów na pozycji najważniejszego kanału. Kontynuowany jest nieznaczny spadek znaczenia hipermarketów, któremu towarzyszy nieznaczny wzrost znaczenia sklepów małoformatowych.


Forum Mleczarskie Handel 5/2012 (54)
TOP Kupiec 2012 rozstrzygnięty! Carrefour Polska: Kryzys nie do końca uzasadniony, dodano 2012-11-22

Rozmowa z Grzegorzem Gnaciukiem, Purchasing Category Manager, Carrefour Polska, wrzesień 2012

W 2012 roku magazyn Forum Mleczarskie Handel po raz trzeci zorganizował konkurs, w którym wyróżnia kupców odpowiedzialnych za zamówienia produktów mleczarskich i tłuszczów żółtych. W ten sposób chcemy uhonorować te osoby, które w sposób najbardziej profesjonalny wykonują swój zawód.
Głosowanie przeprowadzaliśmy w okresie 1 VII do 30 IX. Uprawnionymi do głosowania byli Dyrektorzy Handlowi i Key-Accounci z firm wytwarzających artykuły mleczarskie i tłuszcze żółte. Podstawą konkursu były ankiety wypełniane telefonicznie oraz /lub przesłane drogą e-mailową. Redakcja przeprowadziła łącznie 43 wywiady mające na celu ustalenie, kto jest Najlepszym Kupcem 2012 roku. Ankietowani oceniali profesjonalizm kupców kierując się kryteriami:


Forum Mleczarskie Handel 5/12
TOP Kupiec 2012 rozstrzygnięty! Netto: Kryzys to też szansa, dodano 2012-11-15

Andrzej Martynowicz, Kupiec w sieci Netto, zdobywca II miejsca, wrzesień 2012

Proszę powiedzieć co to znaczy być profesjonalistą na Pańskim stanowisku?
Profesjonalizm w pracy kupca to przede wszystkim wysokie umiejętności negocjacyjne przekładające się na skuteczność. Oczywistą koniecznością jest także posiadanie dobrej znajomości specyfiki branży oraz asortymentu. Dodatkowo umiejętności analityczne połączone z wiedzą o potrzebach klienta pozwalają konsekwentnie budować siłę kategorii.


copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25