100 wydanie Forum Mleczarskie Handel
Aktualności kraj Aktualności świat Komunikaty prasowe
Raporty Wywiady Galerie
więcej...
Kampanie Firmy Produkty
Podręcznik serowy ABC Nabiału Kontakt

Aktualności: kraj - handel (strona 1 z 16)

© spomlek (sm)
© spomlek (sm)

Spomlek (SM) wchodzi z izolatami białek serwatkowych do e-commerce

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-08-10 12:18:55

Atrakcyjność specjalistycznych proszków mlecznych WPI i WPC z mleczarni Spomlek polega na ich czystej postaci bez dodatków smakowych i barwników. Produkt najwyższej jakości, prosto z mleczarni dostępny już jest na największej platformie sprzedażowej allegro, z darmową opcją dostawy oraz możliwością zakupu pakietowego w niższej cenie.

Spomlek (SM) od 2014 r. produkuje koncentrat białek serwatkowych, zaś od 2017 r., jako jedyna firma w Polsce jest producentem izolatu białek serwatkowych WPI 90.

– Chcąc się rozwijać i podążać za trendami rynkowymi weszliśmy w segment, w którym widzieliśmy duży potencjał sprzedażowy. Nasze decyzje szybko okazały się trafne i po sukcesie rynkowym WPC największe polskie mleczarnie zbudowały proszkownie i śmiało wkroczyły w ten rynek. Uciekając przed konkurencją zdecydowaliśmy się na kolejny krok –  produkcję izolatów białek serwatkowych WPI 90. To najlepsza forma białek serwatki, zawiera ponad 90% białka przy bardzo niskiej zawartości tłuszczu i węglowodanów. Produkt ma najwyższą wartość biologiczną spośród wszystkich znanych białek. Wytwarzany jest z serwatki, która powstaje przy produkcji sera. Zyskaliśmy uznanie na rynku i mamy swoich stałych odbiorców hurtowych. Przyszedł więc czas na wprowadzenie produktu do e-commerce – mówi Paweł Gaca, Wiceprezes Zarządu.

czytaj więcej »

© frąckowiak (zpsih)

Frąckowiak (ZPSiH): Bio to ogromny potencjał

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-08-05 10:10:45

– Od początku obserwujemy rosnącą grupę konsumentów, zainteresowanych produktem przyrządzonym według domowej receptury, z certyfikowanego ekologicznego twarogu oraz naturalnego ekologicznego masła extra – wyjaśnia Forum Mleczarskiemu Handel Grzegorz Marciniak, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w firmie Frąckowiak (ZPSiH). – Ekologiczny ser smażony bio z Granowa jest jedynym tego typu produktem w Polsce. Wszystkie certyfikowane surowce pochodzą z najczystszych ekologicznie regionów Polski, a cały proces produkcji jest poddany ciągłej i ścisłej kontroli. To wyjątkowa kwintesencja smaku, zdrowia i natury. Niezwykle atrakcyjny kubek przyciąga spojrzenie klienta, a smak sera pozwala mu wrócić do lat młodości i sera samodzielnie smażonego przez mamy i babcie. Polski rynek produktów ekologicznych to jednak nadal nisza, ale z ogromnym potencjałem. Dla prawdziwych smakoszy sera smażonego jego ekologiczna wersja to wzór pamiętany z dawnych czasów, kiedy większość nabiału była naturalnie ekologiczna.

czytaj więcej »

© polmlek

Grupa Polmlek: Nasze produkty fermentowane to samo zdrowie

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-08-05 09:53:43

– Grupa Polmlek w swojej ofercie ma klasyczne, naturalne produkty fermentowane: kefir oraz maślankę – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek. – Produkty te doskonale orzeźwiają w upalne dni, świetnie pasują do lekkich obiadów z młodych warzyw, idealnie łączą się z sezonowymi owocami w aksamitne koktajle. Oprócz tego polecamy nowość, jogurt typu greckiego, który otrzymuje się z mleka pełnego, częściowo lub całkowicie odtłuszczonego, zagęszczonego lub regenerowanego z proszku, poddając je fermentacji przy użyciu szczepów bakterii Lactobacillus delbrueckii ssp. bulgaricus i Streptococcus thermophilus. Bakterie te powodują fermentację laktozy i gęstnienie masy. Powstający w trakcie procesu kwas mlekowy jest naturalnym konserwantem.

czytaj więcej »

© łowicz (osm)

Łowicz (OSM): Mozzarella to kategoria rosnąca

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-07-31 14:58:51

– Rynek mozzarelli w Polsce prężnie się rozwija – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Andrzej Chomyszczak, Wiceprezes ds. Handlu i Marketingu w mleczarni Łowicz (OSM). – Produkt ten ma silne skojarzenie z Włochami oraz charakterystycznymi dla nich produktami – pizzą, zapiekankami. Często znajduje się na desce serów jako aperitif. Mozzarella produkowana przez polskich producentów nie ustępuje smakowi włoskim wyrobom – podkreśla Prezes mleczarni w Łowiczu.

czytaj więcej »

© žemaitijos pienas
© žemaitijos pienas

Žemaitijos pienas: Otwarcie Cheese Džiugas House

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-07-31 12:16:52

25 lipca 2020 roku firma Žemaitijos pienas otworzyła pierwszy w Polsce Cheese Džiugas House. Na Dom Sera Džiugas wybrana została odrestaurowana i jakże klimatyczna Elektrownia Powiśle w Warszawie.

Cheese Džiugas House jest to sieć małych przytulnych domków typu coffee shop na Litwie, Łotwie, Estonii i teraz również w Polsce. Pierwszy dom z serem Džiugas otworzył swoje podwoje w 2010 r. Dziś na Litwie jest już dziewięć działających z powodzeniem sklepów: w stolicy – Wilnie, porcie morskim w Kłajpedzie i w mieście Telšiai.

Można tam znaleźć najszerszy asortyment serów Džiugas, dowiedzieć się wszystkiego o serach Džiugas od wykwalifkowanych sprzedawców, spróbować przypraw dla smakoszy, doświadczyć przytulnej atmosfery przy doskonałym kieliszku wina lub filiżance kawy.

czytaj więcej »

© hochland polska

Hochland Polska: Kanapki to najczęstszy sposób spożywania serów podpuszczkowych

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-07-31 10:48:22

– Sery żółte napędzają wzrost całego rynku – mówi Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska. – Jako jeden z liderów rynkowych znamy trendy, a nasze działania zawsze wychodzą im naprzeciw. Domowe gotowanie, dbanie o zdrowie, rozsądne zakupy – te tendencje nie pojawiły się teraz, ale z pewnością w czasie pandemii uległy szczególnemu wzmocnieniu. Żyjemy w czasach, w których trendy i oczekiwania konsumenckie zmieniają się szczególnie dynamicznie. Rolą lidera jest tak modyfikować i rozbudowywać asortyment, by był odpowiedzią na te potrzeby. Innowacje, które wprowadzamy dotyczą wielu aspektów – produktów, składu, opakowań. W naszym portfolio serów żółtych mamy sześć wariantów smakowych, z których każdy charakteryzuje się szczególnymi cechami.

czytaj więcej »

© sertop

Sertop – w opakowaniu czy luzem?

Źródło: Sertop / PR Club   Dodano: 2020-07-29 10:15:56

– Zaletą pakowanych serków jest zapewnienie wygody w prostym i szybkim otwarciu zawartości poszczególnych porcji serka, dzięki czemu konsumenci mogą z łatwością skonsumować nasze serki w dowolnym miejscu, bez użycia sztućców i z zachowaniem higieny. Odpowiednio dobrana wielkościowo porcja zapobiega także marnowaniu żywności, bo każdy może zjeść tylko tyle ile potrzebuje w danej chwili. I dzięki temu nic się nie marnuje – mówi Aneta Będkowska, Marketing Manager w Sertop.

czytaj więcej »

© polmlek

Grupa Polmlek dba o wygodę konsumentów

Źródło: Grupa Polmlek   Dodano: 2020-07-28 10:39:07

Wprowadzona niedawno na rynek marka Nutri Vege spotkała się z dużym zainteresowaniem konsumentów – codziennie wpływały zapytania o dostępność produktów w sklepach, zarówno poprzez fanpage na Facebooku, jak i Instagram marki. Teraz na stronie internetowej Grupy Polmlek w zakładce Nutri Vege pod każdym produktem z serii wegańskiej znajduje się mapa, a na niej zaznaczone wszystkie punkty, w których można nabyć produkty. Dodatkowo mapa ma funkcję wyszukiwania sklepów w pobliżu lokalizacji użytkownika. To rozwiązanie doceniają zwłaszcza młodzi ludzie, którzy często szukają produktów wegańskich w okolicach miejsca zamieszkania.

czytaj więcej »

© tetra pak

Tetra Pak: Guillaume Latourrette Dyrektorem Zarządzającym Tetra Pak na nowym rynku Europy Wschodniej

Źródło: Tetra Pak   Dodano: 2020-07-27 12:20:10

Firma Tetra Pak, światowy lider w dziedzinie przetwarzania i pakowania żywności, powołała Guillaume’a Latourrette na stanowisko Dyrektora Zarządzającego na Europę Wschodnią.

Nowy rynek obejmuje poszerzony region Europy Wschodniej i został utworzony z krajów  byłego rynku Europy Południowo-Wschodniej* oraz Europy Środkowej**. Nowa konfiguracja ma na celu poprawę wydajności firmy poprzez połączenie zasobów, wiedzy i umiejętności. Kinga Sieradzon, Dyrektor Zarządzająca dawnego rynku Europy Środkowej, objęła stanowisko globalnego Wiceprezesa ds. Usług Tetra Pak, co wiąże się z jej przeprowadzką do Szwecji.

Guillaume Latourrette ma ponad 18-letnie doświadczenie w zarządzaniu sprzedażą, produktami i marketingiem. Wcześniej zajmował wysokie stanowiska w branży opakowań w Europie i na świecie. Przez ostatnie dwa lata, jako Dyrektor Zarządzający Tetra Pak w Europie Południowo-Wschodniej, kierował działalnością firmy na czternastu rynkach. 

czytaj więcej »

© carrefour

Carrefour Polska testuje elektryczne auta dostawcze

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-07-10 11:32:36

Samochody włączone zostaną do floty wykorzystywanej podczas dostarczania zamówień e-grocery ze sklepu internetowego sieci. Rozwiązanie powstało w ramach programu Pilot Maker Elektro ScaleUp. Carrefour Polska jest jednym z kluczowych partnerów programu Pilot Maker Elektro ScaleUp, którego celem jest wdrożenie na polskim rynku pionierskich technologii dla elektromobilności. I

– Carrefour bez wahania przystąpił w 2018 roku do budowy elektromobilności w Polsce. Udział w programie Pilot Maker Elektro pozwala Carrefour zarówno aktywnie przyczyniać się do tworzenia innowacji dla polskiego rynku, a także wdrażać rozwiązania wygodne i dopasowane do potrzeb naszych klientów – mówi Michał Sacha, Członek Zarządu, Dyrektor Marketingu, digital, IT, e-commerce i usług finansowych Carrefour Polska. – Carrefour dynamicznie rozbudowuje swoją ofertę e-grocery, a potencjał, jaki drzemie w elektromobilności, pozwala rozwijać nasze usługi zwiększając szybkość oraz podnosząc jakość i bezpieczeństwo dostaw produktów spożywczych przy jednoczesnej trosce i dbałości o środowisko – dodaje Michał Sacha.

czytaj więcej »

© łowicz (osm)

Łowicz (OSM): Rynek maślanki wzrósł znacząco w ostatnim roku

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-07-08 09:38:35

– Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu produkuje szeroki wachlarz produktów we wszystkich kategoriach nabiałowych, w tym także produktów fermentowanych – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Andrzej Chomyszczak, Wiceprezes ds. Handlu i Marketingu w mleczarni Łowicz (OSM). – Maślanki notują dynamiczny rozwój – w ciągu ostatnich 12 miesięcy kategoria wzrosła rok do roku o 8%. Jednym z czynników wpływających na tę sytuację jest trend związany z „czystą etykietą”, co oznacza, że produkty fermentowane zawierają wyłącznie naturalne składniki mleczne i dobroczynne kultury bakterii.

czytaj więcej »

© radomsko (osm)

Mleczarnia Radomsko (OSM) z produktami online

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-07-01 15:14:23

Mleczarnia Radomsko (OSM), znany producent mleka, śmietan i śmietanek, napojów fermentowanych, masła, deserów, serków do smarowania, twarogów i serów dojrzewających, nawiązała współpracę z delikatesami internetowymi polskikoszyk.pl. Szeroki na co dzień asortyment mleczarni nieustannie poszerza się również w internetowym sklepie. Na początek, na zachętę, mleczarnia przewidziała ciekawe promocje na niektóre produkty. Wśród nich znajduje się mleko UHT 1,5% w atrakcyjnej cenie.

Link do produktów:

https://polskikoszyk.pl/catalogsearch/result?q=hej

 

czytaj więcej »

© mlekpol (sm)

Mlekpol (SM): Zamknięcie hoteli i gastronomii było odczuwalne dla Mlekpolu

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-07-01 14:48:19

– W ostatnich latach HoReCa była w Polsce najdynamiczniej rozwijającym się kanałem sprzedaży produktów mleczarskich. Zamknięcie hoteli i lokali gastronomicznych było również odczuwalne dla Mlekpolu - powiedziała w rozmowie z Forum Mleczarskim Handel Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu w mleczarni Mlekpol (SM). – Oczywiście zakupy w kanale detalicznym częściowo skompensowały nam utraconą sprzedaż, ale nie znacząco – dodała nasza rozmówczyni.

– Co istotne, każdego roku przed sezonem letnim przygotowywaliśmy się do realizacji dużych kontraktów na mleko UHT, sery i masło, z przeznaczeniem do europejskich krajów z silnie rozwiniętą turystyką. Ten rok jest zupełnie inny – podkreśla Dyrektor Handlu w mleczarni Mlekpol (SM). – Dopiero pod koniec maja, nasi klienci z Włoch i Grecji wrócili z zamówieniami, licząc że turystyka w ich krajach szybko się odrodzi. Spodziewamy się, że sezon turystyczny w tym roku rozłoży się w czasie, a pogoda nie będzie już głównym wyznacznikiem w doborze terminu odpoczynku. Co ciekawe, tylko mozzarella jest takim produktem, który nie odczuł braku zainteresowania klientów w czasie epidemii. Zamówienia m.in. pizzy z dowozem do domu zdecydowanie wzrosły w ostatnim czasie, więc popyt na ten produkt jest cały czas duży i to nie tylko w Polsce.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Eksport nabiału z Polski nieznacznie spadł w okresie I-IV 2020 r.

Źródło: KOWR   Dodano: 2020-06-24 10:59:11

W pierwszych czterech miesiącach br. przychody z eksportu produktów mlecznych uzyskane przez krajową branżę mleczarską kształtowały się na poziomie niższym niż rok wcześniej. Według wstępnych danych Ministerstwa Finansów w okresie styczeń-kwiecień 2020 r. wartość wywozu produktów mlecznych z Polski wyniosła 780 mln euro (3,37 mld zł) i była o 1% niższa niż przed rokiem. Jednocześnie na import tego asortymentu wydatkowano 353 mln euro (1,52 mld zł), o 1,5% mniej.

Dodatnie saldo obrotów handlowych artykułami mleczarskimi w okresie czterech miesięcy 2020 r. ukształtowało się na poziomie 427 mln euro (1,85 mld zł), o 1% niższym niż przed rokiem. Produkty mleczne z Polski tradycyjnie eksportowane były przede wszystkim do UE. W okresie czterech miesięcy 2020 r. udział tych krajów w wartości wywozu wyniósł 65% wobec 75% w 2019 r.

Jednocześnie wpływy uzyskane z eksportu do UE obniżyły się o 14%, do 510 mln euro.

czytaj więcej »

Lidl wycofuje ze sprzedaży tradycyjny Ser Koryciński Swojski Naturalny

Źródło: GIS   Dodano: 2020-06-23 15:00:11

Wpadki z powodu obecności groźnych szczepów bakterii zdarzają się zarówno dużym jak i małym producentom nabiału. Najczęściej dotyczy to produktów z mleka niepasteryzowanego. Tak było i tym razem. Ser Koryciński Swojski Naturalny, specjalność oznaczona znakiem Chronione Oznaczenie Geograficzne, dostępny w sieci Lidl, musi być wycofany ze sprzedaży. 

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij