Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności: kraj - handel (strona 1 z 12)

© forum mleczarskie

Milkpol: Ponad trzy czwarte sprzedaży realizujemy poprzez handel tradycyjny

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2019-09-12 14:59:53

– Marka Czarnocin to marka produktów pełnowartościowych, zdrowych, bez dodatków konserwantów – powiedziała podczas lunchu prasowego w dniu 11 września Magdalena Gałwa, Wiceprezes Zarządu firmy Milkpol. – W 2015 r. otworzyliśmy swój pierwszy sklep pod nazwą „Delikatesy Nabiałowe”. Ma on formę „trójpaku”. Jesteśmy w nim my jako firma nabiałowa, jest lokalna firma masarnicza i piekarska. Ten format sprawdził się, gdyż klient kupuje w nim komplet produktów na śniadanie, obiad i kolację. Pierwszy sklep okazał się dobrym pomysłem i postanowiliśmy, że będziemy inwestować w tym kierunku. Obecnie mamy 8 sklepów. Planowane są kolejne otwarcia. Jest to jednak projekt kosztochłonny, co wynika z kosztów wystroju, zapewnienia odpowiedniej jakości urządzeń chłodniczych i oświetlenia – dodaje Magdalena Gałwa. – Założeniem było 100% portfolio naszych wyrobów oraz produkty jakich nie mamy np. sery twarde i jogurty smakowe od innych mleczarni. Współpracujemy z Mlekpolem i Mlekovitą oraz z mniejszymi producentami.

czytaj więcej »

Žemaitijos pienas: Magija to produkty dla dbających o zdrowy styl życia

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2019-09-06 16:08:57

– Magija to pyszny batonik twarogowy, który może posłużyć nam za przekąskę o każdej porze dnia, ale polecamy go również w porze śniadaniowej, ponieważ doskonale smakuje z filiżanką kawy – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Božena Stacevičiūtė, Head of Polish Market w Žemaitijos pienas. – Batonik Magija oblany jest prawdziwą czekoladą, wytworzoną w 67% z najwyższej jakości ziaren kakao.

czytaj więcej »

NFZ będzie dążyć do wprowadzenia podatku na cukier

Źródło: money.pl, Aleksandra Piasna   Dodano: 2019-09-05 13:12:57

O planach NFZ pisze money.pl przywołując wypowiedź Adama Niedzielskiego, Prezesa NFZ dla Rzeczpospolitej. Według urzędnika podatek ma większą szansę na skuteczniejszą walkę o zmianę stylu życia niż inne działania. Niesie bowiem obciążenie dla portfela, a to jest zawsze odczuwalne. Prezes NFZ wskazuje, że produkty niezdrowe czy wręcz „śmieciowe” są znacznie tańsze od swoich zdrowych odpowiedników i jest to coś, co decyduje o niewłaściwych wyborach społeczeństwa.

czytaj więcej »

© jansen kaczorowski, cichocki

Jansen: Produkty roślinne zwiększają swą sprzedaż nie tylko wśród wegetarian

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2019-09-05 10:20:38

– Produkty pochodzenia roślinnego zastępujące mleko, jogurty lub sery zyskują coraz większą grupę fanów, już nie tylko wśród wegetarian i wegan – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Barbara Nejman-Sobol, Key Account Manager w firmie Jansen Kaczorowski, Cichocki. – Nie można także pominąć rosnącej liczby osób cierpiących na alergie pokarmowe, a także nietolerancję laktozy. Odpowiadając na potrzeby konsumentów, firma Jansen Kaczorowski Cichocki od kilku lat wprowadza i rozwija gamę produktów, stanowiących alternatywę dla mleka, pod marką Koko Dairy Free. Największy udział ma napój Koko Dairy Free, który jest wolny od wszystkich alergenów – laktozy, białka mleka, soi, glutenu i orzechów.

czytaj więcej »

© frąckowiak (zpsih)

Frąckowiak (ZPSiH): Oznaczenie ChOG przyciąga konsumentów i handlowców

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2019-08-28 12:30:32

– Frąckowiak (ZPSiH) z Granowa oferuje na rynku certyfikowane chronionym oznaczeniem geograficznym Wielkopolskie Sery Smażone w wersji naturalnej oraz ze zdrowym kminkiem. To jedyne certyfikowane sery smażone mające w swym składzie więcej masła, co niewątpliwie wpływa na smak i miękką konsystencję sera – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Grzegorz Marciniak, Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży w Frąckowiak (ZPSiH).

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Ceny surowca w lipcu 2019 r.

Źródło: KZSM Zw. Rew za GUS   Dodano: 2019-08-23 09:53:06

Według Głównego Urzędu Statystycznego cena skupu mleka w lipcu 2019 r. wyniosła 130,16 zł/1 hl i była wyższa o 0,7% niż w lipcu 2018 r. Cena skupu mleka  w odniesieniu do czerwca 2019 r. była o 1,4% niższa.

czytaj więcej »

© gis

Listeria monocytogenes w renomowanej mleczarni

Źródło: GIS   Dodano: 2019-08-17 22:30:05

To nie był dobry tydzień w mleczarni Ryki (SM). To nie był też dobry tydzień dla eksportu polskich serów. Mleczarnia Ryki (SM), jeden z największych producentów serów w Polsce, dostawca wielkich sieci handlowych, w tym dyskontowych, zanotowała potężną wpadkę jakościową i wizerunkową. Jak podał Główny Inspektorat Sanitarny w produkcie zbadanym przez władze kanadyjskie wykryto bakterie Listeria monocytogenes. Spożycie żywności zanieczyszczonej tymi bakteriami może prowadzić do listeriozy.

czytaj więcej »

Rusza kampania telewizyjna promująca produkty mleczarskie

Źródło: KZSM Zw. Rew.   Dodano: 2019-08-06 08:38:58

Utalentowani kucharze zaprezentują mleko i jego przetwory w zupełnie nowych przepisach. Lekarze i dietetycy rozprawią się z mitami na temat produktów mleczarskich, a także przypomną o ich najważniejszych zaletach. Nie zabraknie ciekawostek – choćby wyjaśnienia, dlaczego to tłuste mleko odchudza najskuteczniej. Do sięgania po nabiał zachęci kampania w telewizji śniadaniowej i programach kulinarnych.

Działania obejmą przede wszystkim poranne pasmo telewizyjne. Wybór padł na „Pytanie na śniadanie” w TVP 2 –  lidera oglądalności wg badań Nielsen Audience Measurement z 16.07.2019 * oraz, uzupełniająco, „Wstaje dzień” – program śniadaniowy TVP Info. W mediaplanie kampanii znalazł się też popularny program kulinarny „Okrasa łamie przepisy” w TVP 1.

czytaj więcej »

© pim

Główne wyzwania z perspektywy rynku mleka

Źródło: Polska Izba Mleka   Dodano: 2019-07-31 13:20:10

Oczekiwana stopa wzrostu światowego zapotrzebowania na mleko w wysokości około 2% rocznie oraz przejście na żywność wysokiej jakości (białkową) na rynkach wschodzących daje raczej stabilną podstawę dla globalnego sektora mleczarskiego.

Sektor mleczarski Unii Europejskiej bardzo aktywnie zajmuje się wyzwaniami związanymi ze zmianami klimatycznymi, mając na uwadze wyraźny cel, jakim jest osiągnięcie zerowej wartości netto emisji dwutlenku węgla dla mleczarni w UE w 2050 roku.

Postępująca orientacja rynkowa europejskiej polityki rolnej i mleczarskiej od 2003 r. doprowadziła do pełnej integracji unijnych rynków mleka na światowych rynkach mleczarskich. Przetargowa sprzedaż OMP pozwoliła opróżnić zapasy interwencyjne dając oczekiwany efekt.

czytaj więcej »

Podsumowanie loterii Mlekpolu Góra siana do wygrania ze śmietankami Łaciatymi

Źródło: Mlekpol (SM)/V5   Dodano: 2019-07-17 13:44:17

Ponad ćwierć miliona zgłoszeń, tak można podsumować sukces kolejnej loterii Góra siana do wygrania. Mlekpol, właściciel marki  Łaciate, przekazał 1111 nagród pieniężnych o łącznej wartości 200 000 zł.

Kampania reklamowa w mediach oraz informacje na opakowaniach śmietanek Łaciate spowodowały ponad pół miliona odwiedzin na stronie loterii. Konsumenci mogli wziąć udział w zabawie dokonując zakupu dowolnej śmietanki Łaciate w specjalnie oznaczonym opakowaniu  i rejestrując paragon w serwisie internetowym.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Waży się los stawki VAT na napoje roślinne

Źródło: Puls Biznesu   Dodano: 2019-07-17 12:11:36

Jak pisze Puls Biznesu napoje sojowe, migdałowe, ryżowe czy owsiane mogą zostać objęte nową stawką VAT: możliwy jest wzrost z 5% do 23%. Nad nową stawką pracuje Komisja Finansów Publicznych. Branża producentów i dystrybutorów przekonuje, że uderzy to w osoby, które i tak nie mogą konsumować mleka z racji nietolerancji organizmu.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Ustawa dotycząca „oznakowania Bez GMO” podpisana

Źródło: Polska Izba Mleka   Dodano: 2019-07-15 11:46:55

Prezydent Andrzej Duda podpisał Ustawę z dnia 13 czerwca 2019 r. o oznakowaniu produktów wytworzonych bez wykorzystania organizmów genetycznie zmodyfikowanych jako wolnych od tych organizmów. Nowe przepisy wchodzą w życie dnia 1 stycznia 2020 r.

Mają one na celu uregulować prawnie oznakowanie żywności i pasz produkowanych bez dodatku organizmów genetycznie zmodyfikowanych. Mówiąc potocznie, jako artykułów spożywczych wolnych od GMO. Dzięki tej informacji konsument będzie mógł dokonać wyboru czy decyduje się na zakup danego produktu z GMO lub bez GMO.

czytaj więcej »

© włoszczowa (osm)

Włoszczowa (OSM): Krajanka cieszy się stabilnym popytem przez cały rok

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2019-07-15 11:34:50

– Rynek serów białych twarogowych ma znaczący udział w sprzedaży produktów mleczarskich. To w końcu nasza polska tradycja. Ich sprzedaż z roku na rok rośnie – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Ryszard Pizior, Prezes Zarządu w Włoszczowa (OSM). – Wraz z tym trendem stale rozwijamy nasz oddział w Pawłowicach (woj. śląskie), gdzie produkujemy twaróg biały półtłusty w postaci popularnej krajanki. W 2018 roku otwieraliśmy tam nową halę produkcyjno-magazynową. W ofercie Włoszczowa (OSM) mamy pakowane próżniowo kawałki o wadze 250 g, 400 g i 1 kg.

czytaj więcej »

Żółte jak ser Jeepy Renegade © forum mleczarskie
Szkolni bohaterowie marki dziś są dorośli © forum mleczarskie

Jeepy Renegade rozdane. Hochland Polska podsumowuje udaną kampanię

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2019-07-09 16:39:40

Powodzenie urodzinowej loterii Hochland nie podlega dyskusji. Chęć zdobycia terenowych aut marki Jeep Renegade przez konsumentów wyraźnie przełożyła się na sprzedaż produktów marki Hochland. W kolejce do zdobycia 5 nagród głównych i rozlicznych drobnych nagród pieniężnych ustawiło się ponad pół miliona osób.

Ogólnopolska loteria wystartowała 19 lutego 2019 r. z okazji 25 lat obecności marki na polskim rynku. Loteria trwała do 15 kwietnia. Wystarczyło kupić opakowanie promocyjne, zarejestrować na stronie internetowej kod promocyjny spod etykiety. 25 razy dziennie rozdawano po 100 zł. Wisienką na torcie były oczywiście auta marki Jeep Renegade.

czytaj więcej »

Ortec: Danone optymalizuje swój transport dzięki narzędziom ORTEC Routing and Dispatch oraz ORTEC Route Scheduling

Źródło: Ortec   Dodano: 2019-07-04 08:45:59

Firma Danone jest wiodącym producentem produktów mlecznych. W 2017 roku zakończyła ona modernizację zakładu produkcyjnego w Bieruniu, specjalizującego się w produkcji wysokiej jakości jogurtów i serków. W roku następnym nawiązała współpracę z firmą ORTEC, liderem oprogramowania optymalizacyjnego oraz rozwiązań analitycznych.

Danone Polska planuje transport swoich produktów w kraju oraz pełni rolę centrum dowodzenia („control tower”) dla transportu międzynarodowego. Piętrzące się wyzwania, jak również potrzeba automatyzacji procesu planowania transportu krajowego i międzynarodowego sprawiły, że firma postanowiła skorzystać z narzędzi ORTEC do optymalizacji logistyki.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25