Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności: kraj (wszystkich: 2193, strona 2 z 147)

Hurtownie: Duo-Tes złożyło wniosek ws nabycia części mienia Marpolu

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2019-12-13 12:35:44

Spółka Duo-Tes z Teresina złożyła wniosek o nabycie części mienia spółki Marpol z siedzibą w Wołominie. Planowana operacja stanowi formę koncentracji określoną w art. 13 ust. 2 punkt 4 Ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów. Przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest handel hurtowy w głównej mierze artykułami spożywczymi oraz w mniejszym stopniu artykułami przemysłowymi i chemicznymi.

czytaj więcej »

© hortimex

Hortimex: Zdrowe węglowodany to nowy trend

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2019-12-12 16:24:23

– Produkty mleczarskie są coraz częściej świadomym wyborem klientów myślących o zdrowym stylu życia, traktowane są jako zdrowa przekąska między głównymi posiłkami. Odpowiadając na potrzeby konsumentów poszukuje się nowości opartych na dodatkach funkcjonalnych, takich jak błonnik i zdrowe węglowodany – podkreśla Marek Dobosz, Menedżer Produktu w firmie Hortimex. – Dzięki nim można uzyskać oświadczenia zdrowotne i żywieniowe (np. prebiotyk, korzystny wpływ na trawienie, wysoka zawartość błonnika, niska zawartość cukru/tłuszczu, niski IG). Obecnie triumfuje trend związany z ograniczaniem spożycia cukru białego w diecie oraz odkrywaniem zdrowych węglowodanów (niski IG, powolne uwalnianie, przyjazne dla zębów). Badania rynkowe pokazują, że 90% konsumentów postrzega produkty o zredukowanej ilości cukru jako zdrowsze, natomiast 80% twierdzi, że cukier jest złym składnikiem żywności – podkreśla rozmówca Forum Mleczarskie Biznes.

czytaj więcej »

Carrefour Polska wchodzi na Allegro

Źródło: Carrefour Polska   Dodano: 2019-12-09 10:18:39

Carrefour poinformował, że pojawi się na platoformie Allegro z 3 000 produktów z kategorii Supermarket, Dziecko, Uroda. Klienci będą mogli kupować produkty od Carrefour przez jeden wygodny koszyk Allegro z bezpłatną dostawą Allegro Smart!: kurierem lub do sieci ok 20 tys. punktów odbiorów i automatów paczkowych w całej Polsce.

– Grudzień tradycyjnie jest miesiącem częstych i dużych zakupów świątecznych na Allegro. Cieszymy się, że na naszej platformie pojawia się Carrefour z szeroką ofertą, co pomoże klientom oszczędzić czas i pieniądze podczas codziennych zakupów – mówi Dagmara Brzezińska-Marcu, Dyrektor Segmentu Supermarket, Zdrowie i Uroda, Sport i Dziecko. – Początek naszej współpracy sprawia, że zakupy świąteczne będą łatwiejsze. Klienci będą mogli kupić w sklepie Carrefour na Allegro wiele różnych przydatnych na co dzień i od święta produktów, takich jak np. żywność pakowana w bezpieczny sposób, słodycze, składniki potraw i przyprawy, kosmetyki i środki pielęgnacyjne, środki czystości do domu, w tym proszki, płyny i kapsułki do prania, środki do płukania, płyny do mycia różnych powierzchni, karmy dla psów i kotów, kosmetyki do pielęgnacji dzieci i wiele, wiele innych – dodaje Dagmara Brzezińska-Marcu.  

czytaj więcej »

© grupa polmlek

Grupa Polmlek: Produkty dedykowane cieszą się dużym zainteresowaniem konsumentów

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2019-12-06 22:29:51

– W portfolio Polmleku na szczególną uwagę zasługują skierowane do najmłodszych konsumentów plasterki sera żółtego w kształtach zwierzątek – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu w firmie Grupa Polmlek. Pod marką Fiko i przyjaciele mamy coraz więcej zabawnych form, dostępnych w kolorowym opakowaniu z sympatycznym, zielonym smokiem. Po ten produkt chętnie sięgają mamy, którym zależy na urozmaiconej diecie oraz estetyce posiłków, które chcą wpoić swoim dzieciom zasady zdrowego żywienia a jednocześnie szukają sposobów na atrakcyjne podanie.

czytaj więcej »

© sertop

Sertop: Segmentacja ma przyszłość

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2019-12-06 22:05:13

– Nasze produkty z założenia przeznaczone są dla wszystkich konsumentów lubiących dodatek serka topionego w kuchni, jednak wielkość opakowań w decydujący sposób determinuje naszych odbiorców – powiedziała Forum Mleczarskiemu Handel Aneta Będkowska, Marketing Manager w Sertop. – 100g kostki, tzw. telewizorki, przeznaczone są głównie dla rodzin, krążki z trójkątnymi porcjami serka topionego dla dzieci oraz singli, plastry – dla zabieganych, którym szczególnie zależy na wygodzie użytkowania i niemarnowaniu żywności – wsakzuje Aneta Będkowska.

czytaj więcej »

© hochland polska
© hochland polska

Hochland Polska: Trend gotowania w domu jest coraz wyraźniejszy

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2019-12-06 21:41:45

– Sery żółte napędzają wzrost całego rynku – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Handel jest zainteresowany serami twardymi, nowościami rynkowymi, dodatkami smakowymi. Hochland współpracuje ze wszystkimi sieciami detalu nowoczesnego i hurtowniami w Polsce. Korzystamy z wielu różnych narzędzi wsparcia sprzedaży. Analiza trendów konsumenckich w Polsce i Europie jednoznacznie wskazuje na siłę naturalności! Konsumenci chcą produktów spożywczych bardziej naturalnych, mniej przetworzonych, wyprodukowanych ze znanych im składników.

czytaj więcej »

ROTR (SM): Brak nabywców na spółdzielnię z Rypina

Źródło: rypin-cry.pl   Dodano: 2019-12-06 12:16:51

Jak podaje portal rypin-cry.pl planowana na 29 listopada licytacja rypińskiej mleczarni nie doszła do skutku. Nie wpłynęło żadne wadium, a to oznacza brak chętnych do uczestnictwa w aukcji. Cena wywoławcza to już zaledwie 20 mln zł. Jak dotąd nie ma zainteresowania zakładem ze strony potencjalnych nabywców.

czytaj więcej »

„Stąd. Z Sierpca”: Program Zrównoważonego Rozwoju sierpeckiej mleczarni robi wrażenie

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2019-12-01 13:24:22

W ramach programu „Stąd. Z Sierpca” mleczarnia Sierpc (OSM) chce podjąć wyzwanie, które w kontekście zmian klimatycznych na świecie wydaje się najważniejsze. – Do 2025 r. poprzez budowę nowej serowni (w pełni zastępującej starą) wykonamy modernizację gospodarki energetycznej działu Serowni w Sierpcu. Do 2025 roku zobowiązujemy się do osiągnięcia 5 celów, które efektywnie przyczynią się do zachowania czystego środowiska okolic Sierpca i poprawią świadomość ekologiczną również wśrόd naszych konsumentów.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Minister Rolnictwa: Zarządy mleczarni to tylko menadżerowie. Ktoś nie umie czytać dokumentów księgowych, niech się nie pcha do rad nadzorczych

Źródło: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi   Dodano: 2019-12-01 11:46:26

– Nie naprawimy spółdzielczości, jeżeli zostawimy tylko atrapę – powiedział Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi podczas targów Mleko-Expo. Przestrzegał przed współczesnymi zagrożeniami związanymi z samą organizacją funkcjonowania spółdzielni, jak i z zawirowaniami rynkowymi.

– Jeżeli spółdzielnia będzie działała zgodnie z zasadami ruchu spółdzielczego przetrwa każdy kryzys, każde załamanie na rynku – zwracał uwagę Minister.

czytaj więcej »

© grupa mlekovita

Prezydent Andrzej Duda z wizytą w centrali Grupy Mlekovita

Źródło: Grupa Mlekovita   Dodano: 2019-11-28 22:43:21

W środę 27 listopada br. Prezydent RP Andrzej Duda odwiedził centralę Grupy Mlekovita w Wysokiem Mazowieckiem. Prezes firmy Dariusz Sapiński oprowadził gościa m.in. po Wydziale Serowni i zaprezentował szeroki asortyment produkowanych wyrobów, w tym wyprodukowany z okazji historycznej wizyty szlachetny ser Polski Prezydent oraz twarogi z uruchomionej w dniu wizyty nowej, nowoczesnej linii ciągłej do produkcji twarogów. Prezydent spotkał się także z pracownikami firmy.

Prezydentowi Andrzejowi Dudzie podczas wizyty towarzyszyli Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz przedstawiciele władz samorządowych. Goście mieli okazję zwiedzić Wydział Serowni, w którym wytwarzany jest szeroki asortyment serów i serków, będących wizytówką firmy, w tym sery długodojrzewające z linii „Diamenty Konesera” czy nowości, jak np. paluszki serowe. Prezydentowi zaprezentowano proces produkcji, pakowania oraz przechowywania serów. Kolejnym etapem po Wydziale Serowni była wizyta w sklepie firmowym Mlekovitka, gdzie Prezes Sapiński przedstawił Prezydentowi Andrzejowi Dudzie szeroki asortyment wyrobów marki Mlekovita. Następnie odbyło się spotkanie z pracownikami firmy.

czytaj więcej »

© grupa polmlek

Grupa Polmlek z kolejnymi osiągnięciami

Źródło: Grupa Polmlek   Dodano: 2019-11-28 22:25:33

Rok 2019 to szczególny czas dla Grupy Polmlek. Oprócz Jubileuszu 25 lat działalności firma może poszczycić się nagrodą wręczoną podczas XII Forum Rynku Spożywczego i Handlu. Forum odbyło się w dniach 4-5 listopada, a Polmlek był partnerem organizatorów tego wydarzenia. Nagrodę przyznano w kategorii Wydarzenie Rynku Spożywczego 2019 za „akwizycję określaną mianem przejęcia 10-lecia w branży mleczarskiej” czyli zakup udziału Rolmleczu oraz przejęcie pakietu kontrolnego nad Grupą Lacpol. Dzięki połączeniu Grupa Polmlek dysponująca do tej pory siłami siedmiu zakładów produkcyjnymi ma ich w tej chwili znacznie więcej, m. in. nowoczesną proszkownię w Piotrkowie Kujawskim, Zakład Mlecz w Wolsztynie, topialnię serów w Toruniu, zakład w Zalesiu, gdzie produkowane są m.in. sery długodojrzewające.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Bielmlek: CBA wchodzi do mleczarni

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2019-11-27 21:10:59

Szerokim echem na rozpoczętych 27 listopada 2019 r. w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie targach Mleko-Expo odbiła się informacja o wkroczeniu funkcjonariuszy CBA do mleczarni Bielmlek. W sierpniu i wrześniu br. tutaj i tutaj informowaliśmy o kłopotach mleczarni. Na zapłatę za mleko oczekiwali rolnicy, a pracownicy oczekiwali na pensje. Rolnicy zawiadamiali prokuraturę i żądali widzenia z Prezesem, Tadeuszem Romańczukiem, który powrócił do spółdzielni po okresie sprawowania funkcji Sekretarza Stanu tj. Wiceministra Rolnictwa od sierpnia 2018 r. do lipca 2019 r.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie
© forum mleczarskie

Lazur (SM): 90 lat spółdzielni okazją do spotkania i świętowania

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2019-11-25 09:58:06

– Sukcesu firmy nie byłoby bez uporu i konsekwencji spółdzielców, pracy całych pokoleń, które budowały wiarygodność, prestiż i markę zakładu – powiedział Jerzy Krzak, Prezes Zarządu mleczarni Lazur (SZGPR). – Przypomnę, że w 1997 r zdecydowano, że w skalmierzyckiej mleczarni będzie produkowany wyłącznie ser rokpol. Aby odróżnić nasz ser w od innych wyrobów tego gatunku postanowiono mu nadać nazwę Lazur pochodzącą od charakterystycznej barwy pleśni. Dziś Samodzielny Związek Grup Producentów Rolnych to firma, w której zatrudnionych jest blisko 180 pracowników. Lazur prowadzi również działalność hotelarsko-gastronomiczną, z restauracją i trzygwiazdkowym hotelem. Firma jest mecenasem wielu przedsięwzięć społecznych, kulturalnych i sportowych.

czytaj więcej »

© bychawa (osm)

Bychawa (OSM): Podwyżki cen zakupu stosowane przez handel są kosmetyczne

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2019-11-25 08:27:38

– Mleczarstwo i spółdzielczość rządzą się własnymi prawami. Zakłady wymuszają coraz większą konkurencję i rywalizują między sobą zamiast współpracować – mówi Forum Mleczarskiemu Ewa Bartnik, Prezes Zarządu Bychawa (OSM).

Wszyscy jednak odnotowują, że dostawcy surowca się starzeją i osiągając wiek 60+ często zapada decyzja o zaprzestaniu produkcji mleka. Następcy nie zawsze chcą kontynuować rodzinne tradycje, bo to oznacza przywiązanie do codziennej i intensywnej pracy, czego nie ma na przykład przy produkcji roślinnej, gdzie jest sezonowość pracy. 

czytaj więcej »

© hochland polska

Hochland Polska: Ostatni kwartał 2019 roku zdecydowanie należy do Almette.

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2019-11-21 15:04:43

– W Polsce, marka „Almette” jest nie tylko liderem na rynku serów kremowych twarogowych, lecz także ulubioną marką polskiego konsumenta i „must-have” w asortymencie każdego detalisty – mówi Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Sery twarogowe są coraz bardziej atrakcyjne wśród konsumentów. Coraz bardziej dają się odczuć trendy promujące naturalną żywność, bez udziału chemii i inżynierii genetycznej. Konsumenci oczekują produktów, które będą w pełni naturalne, a przez to bezpieczne dla zdrowia. Rynek stara się odpowiadać na oczekiwania konsumentów. Almette to twórca kategorii serków puszystych, lekki puszysty, pyszny, delikatny, naturalny, posiadający unikalne opakowanie.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25