Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności: archiwum (wszystkich: 5324, strona 5 z 355)

© forum mleczarskie

Kerry: Jakie smaki napojów mleczarskich są najbardziej obiecujące

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-01-31 10:53:28

Opublikowany w styczniu 2020 r. raport irlandzkiej firmy Kerry jest zbiorem informacji nt. dodatków smakowych stosowanych w przemyśle spożywczym wyłonionym z kompilacji trendów konsumenckich, sprzedażowych, konsumenckich i HoReCa w kategoriach napojowych różnego typu.

W grupie słodkich napojów mleczarskich do smaków mainstreamowych zalicza się: truskawkę, brzoskwinię, malinę, wanilię, wiśnię, czekoladowy, jabłko, cytrynę, karmelowy, jagodowy i morelowy. Do tej grupy dołączyły mniej znane smaki jak miętowy, mango, pistacjowy i kokosowy.

Jako kluczowe autorzy raportu wskazują smaki tj. stracciatella, orzechowy (migdałowy, orzech laskowy), bananowy, inspirowane deserami: ciasteczkowy, brownie, kawowy (macchiato, cappuccino), gruszka, ananas, słony karmel i rabarbar.

czytaj więcej »

Norwegia: Tine rozwija mleczarnię w Dovre

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-01-31 10:03:24

Mleczarski potentat z Norwegii podjął decyzję o inwestycji w zakład w Dovre jako odpowiedź na rosnący udział serów białych z importu w krajowej sprzedaży. Wartość inwestycji to 50 mln NOK (ok. 4,9 mln euro). Te wydatki pozwolą na podwojenie mocy produkcyjnych, modernizację zakładu i zwiększenie skupu lokalnego surowca.

Norwegowie coraz częściej sięgają po sery znane im z podróży międzynarodowych, ale chętnie sięgają też po serowe specjalności.

czytaj więcej »

FrieslandCampina przechodzi na papierowe słomki

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-01-24 23:20:30

FrieslandCampina wprowadza słomki papierowe do wszystkich opakowań w Europie. 141 mln plastikowych słomek zostanie zastąpionych bardziej ekologicznym wariantem papierowym do 2021 r. Dzięki temu mleczarnia FrieslandCampina wyprzedza unijny zakaz stosowania plastikowych słomek jednorazowego użytku. Po niedawnym wprowadzeniu opakowania do serów nadającego się do recyklingu jest to kolejny krok w kierunku zmniejszenia ilości plastiku.

czytaj więcej »

Zjednoczone Królestwo: Raport Komitetu ds. Zmian Klimatu (CCC) zaleca zmniejszenie konsumpcji mięsa i nabiału o 20%

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2020-01-24 16:40:07

Zjednoczone Królestwo zobowiązało się, że do 2050 r. stanie się gospodarką zeroemisyjną netto. Zdaniem Komitetu osiągnięcie tego celu wymaga przekształcenia użytkowania gruntów w całej Wielkiej Brytanii. W 2017 r. użytkowanie gruntów – w tym rolnictwo, leśnictwo i torfowiska – skutkowało 12% udziałem w całkowitej emisji gazów cieplarnianych w Wielkiej Brytanii. Przy odpowiednim wsparciu rolnicy i zarządcy gruntów mogą zmniejszyć te emisje o prawie dwie trzecie. To przejście jest konieczne, aby osiągnąć status gospodarki zeroemisyjnej netto.

czytaj więcej »

© jeronimo martins

Jeronimo Martins: Smaki lokalne nabiału i produkty tradycyjne konsumenci wybierają coraz częściej

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-01-20 11:26:45

Zapytaliśmy Marcina Domańskiego, Dyrektora Handlowego odpowiedzialnego za rozwój marek własnych w sieci Biedronka o to, które z trendów już goszczących na polskim rynku mają rzeczywisty potencjał i odnoszą sukces sprzedażowy.

– Jako interesujące przykłady wymieniłbym dwa produkty, które są symptomatyczne jeśli chodzi o to, co interesuje klientów – mówi nasz rozmówca. – Dużą popularnością cieszy się w naszej ofercie produkt, wydawać by się mogło, bardzo lokalny. To wprowadzony pod naszą marką własną Sër Kaszëbsczi Światowid. Wprowadziliśmy go do wszystkich naszych sklepów, których w końcu 2019 roku było już blisko 3000, w 1100 polskich miejscowościach. Jesteśmy szczególnie dumni z tej propozycji, a współpraca z dostawcą może być modelowym przykładem, jak polscy dostawcy współpracując z Biedronką mogą z sukcesami rozwijać swoje firmy. Popularność tego sera jest interesująca, bo pokazuje, że Polacy coraz bardziej dumni są z lokalności.

czytaj więcej »

Komisja Europejska zaprasza do składania wniosków dotyczących europejskich programów promocji produktów rolno-spożywczych

Dodano: 2020-01-20 11:10:50

W 2020 r. na promocję unijnych produktów rolno-spożywczych w kraju i za granicą przeznaczono budżet w wysokości 200,9 mln euro. Z całkowitego budżetu 181,4 mln euro przeznaczono na współfinansowanie programów promocyjnych, które zostaną wybrane spośród propozycji na podstawie opublikowanych zaproszeń.

118,4 mln euro przeznaczono na programy promocyjne w krajach poza UE. Dotyczy to również tych o wysokim potencjale wzrostu, takich jak Korea, Japonia, Meksyk, USA i Chiny. Oczekuje się, że wybrane programy zwiększą konkurencyjność i konsumpcję unijnych produktów rolno-spożywczych na całym świecie.

czytaj więcej »

© arivia

Upfield kupuje Arivię i wchodzi w segment alternatyw dla serów

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-01-20 10:47:53

Firma Upfield, która zakupiła marki margaryn (Rama, Flora) należące przez dziesięciolecia do firmy Unilever, buduje portfolio produktów roślinnych. Firma właśnie dołączyła poprzez zakup firmę Arivia i markę Violife do swojego portfolio roślinnego. David Haines, CEO Grupy Upfield powiedział: – Połączenie margaryn roślinnych i alternatyw dla serów pod jednym dachem to naturalne dopasowanie i jesteśmy przekonani, że połączone doświadczenie obu firm będzie nadal napędzać ekscytujący wzrost i innowacji w sektorze spożywczym.

czytaj więcej »

Savencia Fromage & Dairy podpisuje umowę roczną z Intermarché i Netto

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-01-20 10:35:55

Thierry Cotillard, Prezes Intermarché i Netto oraz Jean-Paul Torris, Dyrektor Generalny Grupy Savencia, ogłosili podpisanie umowy, zaledwie kilka tygodni po otwarciu negocjacji handlowych w 2020 r. Intermarché/Netto i Savencia sfinalizowały umowę o wzroście cen zakupu serów, co pozwoli Grupie Savencia zwiększyć ceny mleka dla producentów o 380 €/1000 l.

czytaj więcej »

Komisja Europejska bada możliwość rozszerzenia zakazu używania tworzyw sztucznych

Źródło: Anilact   Dodano: 2020-01-20 10:01:49

W marcu 2019 r. Parlament Europejski zatwierdził zakaz sprzedaży plastików jednorazowego użytku od 2021 r. Nowe przepisy zyskały 560 głosów za, 35 przeciw, a 28 osób wstrzymało się od głosu. Zakaznow sprzedaży artykułów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych tj.talerze, sztućce, patyczki higieniczne, słomki, mieszadła do napojów, pałeczki balonowe, pojemniki na żywność i napoje wykonane ze spienionego polistyrenu i produktów z tworzyw sztucznych ulegających rozkładowi oksydacyjnemu.

Komisja Europejska chce rozszerzyć zakaz sprzedaży tworzyw sztucznych jednorazowego użytku na więcej produktów. Jedną z badanych hipotez jest zakaz opakowań plastikowych donosi mleczarskie stowarzyszenie portugalskie Anilact.

czytaj więcej »

© danone

Hiszpania: Danone wprowadza jogurty od krów wypasanych na zewnątrz

Źródło: Forum Mleczarskie za Anilact   Dodano: 2020-01-20 09:47:34

Produkty z mleka krów wypasanych na łąkach, a nie hodowanych w wielkich oborach mogą stać się większą częścią rynku w Europie. Oddział firmy Danone w Hiszanii ogłosił, że wypuścił na rynek jogurty o trzech smakach (gruszkowym, bananowym i brzoskwiniowym), w opakowaniach 2 × 120 g z takiego właśnie surowca.

czytaj więcej »

pim

Agnieszka Maliszewska Wiceprezydentem Cogeca. Spotkanie Prezydium i zdefiniowanie zadań

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-01-14 11:11:53

8 stycznia 2020 w Brukseli odbyło się pierwsze spotkanie nowej Prezydencji Cogeca wybranej na 2-letnią kadencję. Prezydentem został Hiszpan Ramon Armengol, zaś pierwszym wiceprezydentem Agnieszka Maliszewska. W skład Prezydium weszli przedstawiciele Finlandii, Włoch, Francji, Niemiec i Danii. Jako pierwsza wiceprzewodnicząca Agnieszka Maliszewska odpowiadać będzie za promocję rozwoju spółdzielni w środkowo- wschodniej oraz bałtyckich państwach członkowskich. Ponadto tematyka badań naukowych, innowacji i digitalizacja (RID), wykorzystanie najnowocześniejszych technologii oraz edukacja i umiejętności. To zakresy działań nadzorowane przez A. Maliszewską w Cogeca, ustalone podczas pierwszego spotkania nowej Prezydencji.

– Spotkania Prezydencji są bardzo intensywne i niezwykle obfite pod względem treści merytorycznych. Omawiane są stanowiska Cogeca w najważniejszych obszarach dotyczących sektora spółdzielczego w Europie oraz wpływu czynników zewnętrznych na funkcjonowanie europejskich spółdzielni rolniczych – mówi Agnieszka Maliszewska. – Trzeba też pamiętać o tym ważnym aspekcie, że Cogeca reprezentuje interesy wszystkich unijnych spółdzielni rolniczych, zatem ważne jest wypracowanie takiego punktu widzenia, który zaspokaja interesy wszystkich krajów.

czytaj więcej »

Grupa Tetra Laval wspomoże Australijczyków

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-01-13 12:03:53

– Nasze myśli pozostają w rękach osób dotkniętych wyniszczającymi australijskimi pożarami buszu – napisano w komunikacie firmy. Aby pomóc potrzebującym społecznościom, grupa Tetra Laval przekazuje 350 tys. euro. Tetra Pak i DeLaval w Australii będą współpracować z różnymi kanałami wsparcia w celu koordynowania pomocy i pomocy dla wszystkich dotkniętych regionów w całej Australii.

czytaj więcej »

FrieslandCampina: Dodatkowe 24 mln euro rocznie dla rolników za zrównoważony rozwój

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-01-13 11:49:39

W nadchodzących latach FrieslandCampina udostępni co rok kwotę 24 mln euro, aby dalej stymulować zrównoważony rozwój w gospodarstwach rolnych. Im wyższy wynik uzyska gospodarstwo w ramach programu jakości i zrównoważonego rozwoju Foqus, tym wyższy wkład finansowy otrzyma. Ta inwestycja jest zgodna ze strategią w zakresie zrównoważonego rozwoju i oferowania najlepszej żywności przy minimalnym wpływie na środowisko. Program Planeta Foqus mierzy między innymi wpływ gospodarstwa mleczarskiego na środowisko tj. ilość wyprodukowanej paszy (białko z własnej ziemi), emisje gazów cieplarnianych, bilans gleby, azot, emisje amoniaku, ilość użytków zielonych, dobrostan zwierząt i zdrowie.

czytaj więcej »

© włoszczowa (osm)

Włoszczowa (OSM): Aby dobrze sprzedać, trzeba umiejętnie połączyć wszystkie instrumenty marketing mix

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-01-13 11:20:08

 – Polska jest znaczącym producentem mleka na świecie i w dobie globalizacji jesteśmy częścią tego rynku – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Ryszard Pizior, Prezes Zarządu mleczarni Włoszczowa (OSM). – Nasz popyt wewnętrzny nie jest wystarczający, aby zbilansować produkcję, musimy eksportować, a nasze wyroby cieszą się dobrą opinią wśród odbiorców. Jednym z głównych wyrobów eksportowych są sery żółte dojrzewające. Koniunktura na sery była w 2019 r. zmienna. W pierwszym półroczu ceny serów zniżkowały, zaś producenci w Europie zachodniej oferowali je w znacznie niższych cenach niż polscy producenci. Najniższe ceny notowane były w maju, wówczas sery z Europy zachodniej zalewały rynki Europy południowej. Niestety, niektóre polskie firmy również sprowadzały sery na nasz rynek, przez co nasilała się niezdrowa konkurencja cenowa.

czytaj więcej »

© łowicz (osm)

Łowicz (OSM): Nadszedł na czas na wzmocnienie marki

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-01-13 10:48:04

– Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu to marka, której tradycje sięgają 1906 roku – mówi Andrzej Chomyszczak, Wiceprezes ds. Handlu i Marketingu w mleczarni Łowicz (OSM). – Mamy za sobą ponad sto lat doświadczenia, a mleko łowickie to jeden z najbardziej rozpoznawalnych produktów na półkach polskich sklepów.

– Jednym z najważniejszych elementów długofalowej strategii, a także narzędziem służącym komunikacji między producentem i konsumentem jest opakowanie. Z punktu widzenia marki najlepszym czasem na modernizację nie jest moment kryzysu lecz okres, gdy marka zalicza tendencje wzrostowe. Od razu rodzi to pytanie – dlaczego zmieniać, gdy jest dobrze? Zmieniając się w momencie wzrostu wyprzedzamy konkurencję i wysyłamy jasny sygnał – marka jest aktualna, świeża. Nasze działania są poprzedzone badaniami, w trakcie których słuchamy najważniejszych osób decydujących – odbiorców. Chcemy tworzyć produkty, które będą wizytówką naszego regionu i kraju. Niezwykle ważne jest świadome i precyzyjne opracowanie strategii produktu – jedynie połączenie odpowiedzialności i znajomości rynku z doświadczeniem i kreatywnością projektantów zaowocować może stworzeniem efektywnego narzędzia budowania wizualnej tożsamości marki, jakim jest opakowanie. Po kroku, który OSM Łowicz poczyniło w 2017 roku nadszedł czas na kolejny etap w naszej strategii rozwoju – wzmocnienie brandu Łowicz – dodaje Andrzej Chomyszczak.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25