Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Wywiady (wszytkich: 135, strona 5 z 9)

Szukaj:

Forum Mleczarskie Handel 5/2012 (54)
Hochland Polska: Sprzedaż w Polsce będzie wzrastać, dodano 2012-11-29

Wywiad z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska, wrzesień 2012

Jak w Hochland oceniają Państwo bieżącą koniunkturę w handlu nabiałem?
Pomimo ogólnie złej koniunktury w handlu – nabiał radzi sobie cały czas całkiem nieźle i cały czas ma tendencję wzrostową sprzedaży. Z naszych obserwacji wynika, że następuje wzrost całego rynku sera w długim okresie, w porównaniu z rokiem ubiegłym, zarówno w ujęciu wolumenowym jak i wartościowym. Rynek sera w Polsce notuje wzrost w długim okresie. Nielsen raportuje, że wartość sprzedaży rośnie o 8,1%, a wolumen sprzedaży o 5,0%. Najbardziej istotnym wśród segmentów jest ser żółty, a udziały tego segmentu są największe i rosną najszybciej. Drugim najważniejszym segmentem jest ser biały kremowy. Dynamicznie rozwijają się segmenty sera pleśniowego oraz feta (sezon), jednak do wzrostu całej kategorii najbardziej przyczynił się segment sera żółtego. Segmenty sera białego naturalnego oraz wiejskiego miały negatywny wpływ na rozwój całej kategorii w ujęciu wartościowym w porównaniu z analogicznym okresem rok temu. W długim okresie Marki Własne poprawiają swoją pozycję w kategorii serów notując znaczące wzrosty udziałów, kosztem wszystkich największych graczy. Pod względem znaczenia poszczególnych kanałów widać ustabilizowanie dyskontów na pozycji najważniejszego kanału. Kontynuowany jest nieznaczny spadek znaczenia hipermarketów, któremu towarzyszy nieznaczny wzrost znaczenia sklepów małoformatowych.


Forum Mleczarskie Handel 5/2012 (54)
TOP Kupiec 2012 rozstrzygnięty! Carrefour Polska: Kryzys nie do końca uzasadniony, dodano 2012-11-22

Rozmowa z Grzegorzem Gnaciukiem, Purchasing Category Manager, Carrefour Polska, wrzesień 2012

W 2012 roku magazyn Forum Mleczarskie Handel po raz trzeci zorganizował konkurs, w którym wyróżnia kupców odpowiedzialnych za zamówienia produktów mleczarskich i tłuszczów żółtych. W ten sposób chcemy uhonorować te osoby, które w sposób najbardziej profesjonalny wykonują swój zawód.
Głosowanie przeprowadzaliśmy w okresie 1 VII do 30 IX. Uprawnionymi do głosowania byli Dyrektorzy Handlowi i Key-Accounci z firm wytwarzających artykuły mleczarskie i tłuszcze żółte. Podstawą konkursu były ankiety wypełniane telefonicznie oraz /lub przesłane drogą e-mailową. Redakcja przeprowadziła łącznie 43 wywiady mające na celu ustalenie, kto jest Najlepszym Kupcem 2012 roku. Ankietowani oceniali profesjonalizm kupców kierując się kryteriami:


Forum Mleczarskie Handel 5/12
TOP Kupiec 2012 rozstrzygnięty! Netto: Kryzys to też szansa, dodano 2012-11-15

Andrzej Martynowicz, Kupiec w sieci Netto, zdobywca II miejsca, wrzesień 2012

Proszę powiedzieć co to znaczy być profesjonalistą na Pańskim stanowisku?
Profesjonalizm w pracy kupca to przede wszystkim wysokie umiejętności negocjacyjne przekładające się na skuteczność. Oczywistą koniecznością jest także posiadanie dobrej znajomości specyfiki branży oraz asortymentu. Dodatkowo umiejętności analityczne połączone z wiedzą o potrzebach klienta pozwalają konsekwentnie budować siłę kategorii.


Forum Mleczarskie Handel 5/2012 (54)
Masmal Dairy: Negocjacje zaczynają się od ceny, dodano 2012-11-08

Wywiad z Szymonem Rybczyńskim, Prezesem Zarządu w Masmal Dairy, październik 2012

Czy to był dobry rok dla Państwa od strony finansowej?
W 2012 r. ceny przetworów mleczarskich znacznie spadły w porównaniu z rokiem 2011. Rentowność w naszej branży jest w tym roku niska. Dlatego też zapobiegawczo od początku roku skupiliśmy się na skrupulatnym liczeniu kosztów, zwiększeniu wydajności pracy i poprawie jej efektywności. Większa sprzedaż masy towarowej w mijającym roku spowodowała, że pomimo zmniejszenia marży osiągamy założone cele finansowe.


Forum Mleczarskie Handel 3/2012 (52)
Jeronimo Martins Dystrybucja: Przyszłość to produkty innowacyjne, dodano 2012-08-02

Wywiad z Miguelem Coutinho, Category Director Dairy & Grocery VI w Jeronimo Martins Dystrybucja, czerwiec 2012

Jak Pan ocenia wrażliwość polskiego klienta na zmiany cen produktów żywnościowych jakie obserwujemy na rynku? Czy ona rośnie czy maleje?
Polacy są wrażliwi na zmiany, o czym świadczą reakcje na obserwowane ostatnio na rynku podwyżki cen m.in. żywności. Niekorzystnie na wrażliwość klientów wpływa także ogólna sytuacja gospodarcza, której wciąż daleko do stabilizacji. Niepewność powoduje, że bardziej niż w okresie koniunktury, liczymy się z naszym portfelem. Dlatego ze szczególną ostrożnością należy podchodzić do zmian cen produktów. Niektórzy eksperci przewidują, że wzrost cen spowoduje zmianę jadłospisu Polaków, w kierunku produktów mlecznych i owoców. Ich ceny mają rosnąć znacznie wolniej niż np. mięs.


Forum Mleczarskie Handel 3/2012 (52)
AMA: Wysoki potencjał rynku, dodano 2012-07-26

Wywiad ze Stephanem Mikinovicem, CEO w AMA, czerwiec 2012

Proszę opowiedzieć polskim Czytelnikom o tym, czym jest AMA i jakie podejmuje aktywności w celu wspierania sprzedaży austriackich produktów mleczarskich w regionie środkowoeuropejskim oraz w Polsce.
Zadaniem AMA (Agrarmarkt Austria), czyli Austriackiej Agencji Rynku Rolnego jest realizacja unijnych dopłat wyrównawczych. AMA-Marketing GmbH – Austriacka Agencja Rynku Rolnego, Wydział ds. Marketingu jest spółką zależną, odpowiedzialną za promowanie i zwiększanie zbytu produktów rolnych i leśnych oraz za poprawę jakości artykułów żywnościowych. W ramach specjalnych programów zapewniania jakości zgodnie z rygorystycznymi kryteriami przyznawane są znaki jakości AMA oraz plakietki ekologiczne AMA. Stosowanie tych kryteriów kontrolowane jest podczas produkcji i przetwarzania produktów.


Forum Mleczarskie Handel 2/2012 (51)
Top-Tomyśl (OSM): Produkujemy metodą tradycyjną, dodano 2012-06-21

Wywiad z Elżbietą Zawadzką, Prezes Zarządu w Top-Tomyśl (OSM)

Pani Prezes, w jaki sposób można dziś być blisko klienta?
Od ponad 65 lat dokładamy wszelkich starań, aby nasze produkty były dostarczane do klienta codziennie, a ich jakość była najwyższa i oczekiwana przez naszych klientów. Codziennie pracujemy na opinię odpowiedzialnej firmy. Do kontynuowania naszej misji zachęcają nas pozytywne dowody uznania ze strony naszych konsumentów.


Forum Mleczarskie Handel 2/2012 (51)
SOT: Dbamy o standard obsługi, dodano 2012-06-15

Wywiad z Grażyną Janowicz, Wiceprezes SOT

Pani Prezes, od jak dawna pracuje Pani w handlu nabiałem?
W handlu nabiałem pracuję od 1993 roku i od początku w Spółdzielni Obrotu Towarowego Przemysłu Mleczarskiego.


Forum Mleczarskie Handel 1/2012 (50)
Grupa Polmlek: Nic kosztem jakości, dodano 2012-05-16

Rozmowa z Andrzejem Grabowskim, Współwłaścicielem Grupy Polmlek

Czy to był dobry rok dla Grupy Polmlek? Jakimi obrotami zamkną Państwo ten rok?
Rok skończył się bardzo optymistycznie, mniej więcej na poziomie 1,8 mld zł obrotu czyli lepiej niż w poprzednim roku, a w dobie kryzysu, to jest to bardzo dobra wiadomość.


Forum Mleczarskie Handel 1/2012 (50)
Masmal: Ambitnie patrzymy w przyszłość, dodano 2012-04-27

Wywiad z Szymonem Rybczyńskim, Prezesem firmy Masmal

Panie Prezesie proszę przybliżyć naszym Czytelnikom sylwetkę firmy.
Masmal powstał w 1994 roku. Od tego czasu nasza firma przeszła duże zmiany. Od 5 stycznia 2012 roku przekształciliśmy się w spółkę z ograniczona odpowiedzialnością.
Najważniejsze osiągnięcia minionego roku to wprowadzenie systemu SAP, otrzymanie pozwolenia na handel z Rosją, podtrzymanie certyfikacji BRC i IFS oraz zakończenie dużej inwestycji zagęszczania serwatki.


Forum Mleczarskie Biznes 1/2012 (12)
Brenntag Polska: Maksimum korzyści, dodano 2012-04-12

Rozmowa z Aleksandrą Rybczyńską, Dyrektor Działu Mleczarskiego w Brenntag Polska

Brenntag Polska Sp. z o.o. jest na polskim rynku jednym z czołowych dystrybutorów dodatków funkcjonalnych i środków pomocniczych dla przemysłu spożywczego. Usługi firmy znacznie wykraczają poza sferę logistyki, a ich mocne strony to profesjonalne doradztwo, specjalistyczne laboratoria – spożywcze i mikrobiologiczne, organizacja sympozjów branżowych i warsztatów dla klientów, efektywna gospodarka opakowaniami i wiele innych. Oferta produktowa Brenntag Polska podzielona jest w sposób odzwierciedlający specyfikę różnych sektorów przemysłu spożywczego. Zapoznać się z nią można w serwisie internetowym firmy, gdzie starannie dobrane palety produktów znajdą dla siebie producenci przetworów mlecznych, owocowo-warzywnych, mięsnych i rybnych, cukiernicy i producenci napojów. Serwis internetowy Brenntag Polska znajduje się pod adresem: www.brenntag.pl.


Forum Mleczarskie Handel 1/2012 (50)
Real: Kryzys na niby poprzez pryzmat produktów nabiałowych, dodano 2012-04-05

Rozmowa z Ireneuszem Brachem, Category Managerem w Real

Jaka jest perspektywa dla handlu nabiałem na 2012 rok?
Nabiał jest kategorią, która cały czas się rozwija, choć z mniejszą dynamiką niż rok czy dwa lata temu. Mleko, masło/margaryna, jajka to produkty pierwszej potrzeby, ich sprzedaż powinna rosnąć.
Sprzedaż produktów nabiałowych nie powinna drastycznie spadać, gdyż są to produkty o niskiej wartości zakupowej (jogurty / serki / kefiry), najmniej wrażliwe na kryzys. Jednocześnie są to produkty, co do których nasz klient nie czuje potrzeby, aby zastąpić je innymi wyrobami. Są to dobra na których się nie oszczędza mając jednocześnie alternatywę w produktach pierwszo cenowych. Są to również produkty pierwszej potrzeby, których każdy z nas nie odmówi sobie, swojej rodzinie czy swojemu dziecku.


Forum Mleczarskie Handel 1/2012 (50)
Hochland Polska: Więcej innowacyjności, dodano 2012-03-30

Wywiad z Jackiem Migrałą, Prezesem w Hochland Polska

Panie Prezesie, od chwili kiedy firma Hochland Polska zawojowała polski rynek serów podpuszczkowych, twarożkowych, topionych i pleśniowych, minęły lata. Konkurenci wiele się nauczyli, a rynek mleczarski stał się bardzo konkurencyjny. Producenci nabiału są coraz odważniejsi, dysponują doskonałą technologią, poprawiają wiedzę sprzedażową, mozolnie, ale konsekwentnie budują swoje marki. Jak w takich warunkach nadać nowy impuls Firmie, by wprowadzić ją na ścieżkę wzrostu?
Oczywiście widzimy i uznajemy postęp jaki się dokonał. To dla nas motywacja do jeszcze lepszego zarządzania markami i wypełniania rynku jeszcze lepszą treścią. Już teraz wkraczamy w obszary niekonwencjonalnego myślenia. Nasze marki Hochland, Almette, Valbon, Patros będą nadal walczyły miksem jakości, ale także innowacyjności z dodatkiem rynkowego profesjonalizmu. Wytyczony kierunek poprowadzi nas na ścieżkę wzrostu i intensywnego rozwoju, jestem o tym głęboko przekonany.


Forum Mleczarskie Handel 6/2011 (49)
Włoszczowa (OSM): Dwucyfrowy wzrost, dodano 2012-03-08

Wywiad z Stanisławem Skórą, Prezesem we Włoszczowa (OSM)

Jaki był dla mleczarni Włoszczowa (OSM) rok 2011?
Rok 2011 był dla naszej mleczarni kolejnym rokiem rozwoju zarówno pod względem technicznym jak i rynkowym. Uruchomiliśmy nowe inwestycje, dzięki którym możliwe było zwiększenie produkcji oraz zrealizowanie większej sprzedaży. Pierwszy raz w naszej historii sprzedaliśmy ponad 12 000 ton serów dojrzewających, zaś wzrost sprzedaży jest dwucyfrowy. Umocniliśmy się w czołówce spółdzielni mleczarskich w Polsce, zaś nasze produkty wygrywały testy konsumenckie oraz konkursy. Za śmietany uzyskaliśmy tytuł „najwyższa jakość” w ocenie przeprowadzonej na targach Mleko Expo, za ser Rajski z dziurami otrzymaliśmy nagrodę Skrzydła 2011, zaś jogurt naturalny 0% został nagrodzony tytułem „Nasze Dobre Świętokrzyskie”.


Forum Mleczarskie Handel 6/2011 (49)
Zott Polska: Najważniejsza jest potrzeba konsumenta, dodano 2012-02-24

Rozmowa z Romanem Kaszczukiem, Prezesem Zott Polska

Czy to był dobry rok dla firmy Zott w Polsce oraz dla całej Grupy Zott?
Rok 2011 był dla nas bardzo dobry, jesteśmy zadowoleni z wyników sprzedaży. Udało nam się osiągnąć przyrosty w najważniejszych kategoriach i w tych markach, które są dla nas najistotniejsze: jogurtach i deserach. Poprawiliśmy naszą pozycję w Jogobelli i w Monte. Jogobella zwiększyła swoje udziały rynkowe o 1,5%, w segmencie jogurtów owocowych jest to obecnie 18%. Jogobella jest dzięki temu absolutnym liderem. W tym roku tę pozycję potwierdziliśmy i ugruntowaliśmy.


copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25