Produkty dla dzieci: ABC Baby Foods

Joanna Górska
Forum Mleczarskie Handel 5/2009 (36)

Wśrod polskich producentów sytematycznie walczy o rynek dziecięcy firma Mlekovita (GK), która stworzyła markę dla dzieci, której ambasadorem jest sympatyczny i zawadiacki „chłoczyk z charakterkiem Darek”. Mlekovita (GK) oferuje pod tą marką jogutry, serki homogenizowane oraz lody. Produkty zawierają żywe kultury bakterii jogurtowych, dodatek witamin A i D3, stanowią cenne źródło białka oraz wapnia. Do wyboru są 4 smaki lubiane przez dzieci: bananowy, toffi, czekoladowy, malinowy. Specjalną kategorià w ofercie są serki homogenizowane Darek o smakach waniliowym, truskawkowym, jabłecznikowym, brzoskwiniowym, kokosowym i czekoladowym. Mlekovita (GK) posiada w swoim portfolio także mleko smakowe UHT w kartonikach w linii VaniVit, TruskoVit oraz ChocoVit, do której została stworzona specjalna kampania reklamowa pod hasłem „Picie mleka dobrze działa na człowieka!”. W reklamie zawarto wszelkie atrakcyjne przymioty dla młodego człowieka, takie jak siła, mądrość i marzenia. Reklama utrzymana jest w młodzieżowym, dynamicznym stylu zgrabnie wpisuje się w marketing dla dzieci i młodzieży. W przyjaznej rodzinnej atmosferze Mlekovita (GK) promuje także swoje mleko pod marką Twój Kubek.

Również Mlekpol (SM) w swojej ofercie posiada mleko smakowe dla dzieci pod marką Łaciate z sympatycznym wizerunkiem krówki. W swojej ofercie firma ma m.in. mleko o smakach bananowym, czekoladowym i truskawkowym oraz waniliowym.


W Polsce dla dzieci dostępne jest także mleko marki Candia pod marką Mamo, rosnę! Skierowane do dzieci w wieku 1-3 lat, wzbogacone w witaminy, cynk i żelazo, oraz Candia Junior, mleko dla dzieci i młodzieży w wieku 3-15 lat, z dodatkiem wit. D i wapnia, przygotowane specjalnie z myślą o potrzebach rozwojowych dzieci i młodzieży.

Analizując polskie dane demograficzne można wysnuć wniosek, iż po latach zastoju, dzięki systematycznemu wzrostowi liczby urodzeń zaczyna się ruch w interesie. Wprawdzie w porównaniu do krajów Zachodniej Europy, konsumpcja tych produktów jest wciąż jeszcze niska, ale wszelkie dane wskazują, iż pomału zaczyna utrwalać się tendencja do zakupu gotowej żywności sprofilowanej dla dzieci. Jak można zauważyć prawie w każdej kategorii produktowej pojawiają się produkty dla dzieci. W związku ze wzrostem świadomości rodziców co do konieczności stosowania racjonalnej diety rośnie potrzeba zakupu dla ich pociech zdrowych produktów, o wysokiej jakości, pewnej i sprawdzonej marce. Paradoksalnie, cena produktu nie zawsze odgrywa najważniejszą rolę podczas decyzji zakupowych, bo najczęściej na dzieciach się nie oszczędza. Dlatego też należy się spodziewać, iż rozwijanie trendu na zdrowe odżywianie sprawi, iż segmenty dziecięce w dalszym ciągu będą się rozwijać. Myślę, że jest tam miejsce dla niejednej firmy mleczarskiej, która może w tym sektorze mieć duży potencjał rozwojowy. Niezaprzeczalna jest tutaj oryginalna wizja marketerów...

Strona 9 z 9