Twarogi konfekcjonowane: Jak na drożdżach

Janusz Górski
Forum Mleczarskie Handel 4/2011 (47)

Kusząco zgrabne 0%

Ma być produktem dietetycznym i z tego zadania wywiązuje się w sposób wzorowy. Napis 0% stał się nowym impulsem zakupowym, co przy rosnącym nieuchronnie problemie nadwagi ma niewątpliwą przyszłość. Może się wydawać dość dziwne, że tak mało mleczarni poszło tą drogą – zmiana opakowań w kierunku dodatkowego, widocznego dobrze napisu nie powinna być finansowym problemem. Mimo to tylko część mleczarni zaakcentowało dietetyczny charakter produktu. Może dlatego, że po co udowadniać rzeczy oczywiste?

Może jednak warto, bo nie można pozostawać głuchym na to, co się dzieje wokół. Okazji nie przepuściła Mlekovita (GK), która wykreowała oryginalną linię produktów 0% MenuB w tym twarogi, serki homogenizowane, mleko, jogurty naturalne i owocowe. Ta sama Mlekovita (GK) jest dziś królem kategorii light.

Twarogi także w wersji light to ważny punkt oferty mleczarni Piątnica (OSM), która ma w ofercie produkty w wersji otwórz/zamknij. Fit 0% i dobra cena to również klucze do znalezienia się na półce przez Twaróg Średzki (Jana ŚSM). Do walki o rynkowy tort wystąpiła mleczarnia Bieluch (SM) z barkietką twarogu 0% 250 g.

Twarogi na przekąskę

Rynek coraz bardziej zabudowuje się i trudniej jest mu wydać na świat coś absolutnie rewolucyjnego jak Capresi Grupy Polmlek. Pewną formą innowacji mogą być (nieznaczące jeszcze wiele na rynku) przekąski. Choć twarogi kojarzą nam się z daniem głównym albo przynajmniej głównym składnikiem, to mogą pełnić rolę startera. Handlowcy mogą przebierać w pudełkach 180 g i 250 g. Twaróg może mieć formę kulek zatopionych w sosie albo pełnić funkcję nadzienia dla warzyw i owoców (tapas). Tą nową niszę rynkową odkrywają powoli polscy importerzy. Asortyment ten jest szczególnie dobrze eksponowany w delikatesach, ale nawet tam spotykamy go na wyższej półce, gdzie intryguje klientów z zasobnym portfelem. Czy krajowi producenci sięgną i do tego segmentu z podobnym produktem?

EuroSer należy do grona tych firm, które aktywnie sondują polski rynek w poszukiwaniu nowych nisz. Obecna oferta przekąsek z dodatkiem świeżego sera obejmuje pepperoni, czerwoną paprykę, czarne albo zielone oliwki oraz pieczarki nadziewane serem.

Do największych importerów przekąsek serowych należy polska firma Temar (PPH). W jej ofercie znajdujemy produkty austriackiej mleczarni Kaesemacher:

  • kulki z sera owczego w sosie słodko-pikantnym
  • kulki z sera owczego w sosie pesto,
  • papryka czerwona nadziewana serem
  • papryka czereśniowa nadziewana serem
  • papryka zielona nadziewana serem
  • roladki z salami nadziewane świeżym serem
  • cebula nadziewana świeżym serem
  • daktyle nadziewane świeżym serem
  • figi nadziewane świeżym serem
  • śliwki nadziewane świeżym serem
  • morele nadziewane świeżym serem
  • oliwki nadziewane świeżym serem
  • owoc peppersweet nadziewany serem świeżym
  • papryka pepperoni nadziewana świeżym serem
  • patison nadziewany świeżym serem.

Ofertę przekąsek z serem świeżym kreuje również Eurial Polska, specjalista serów kozich. Marka Soignon stała się gwarancją francuskiej jakości na polskim rynku. Najbardziej tradycyjnym produktem w ofercie firmy jest serek kozi twarogowy 110 g, dostępny o trzech smakach. Do najbardziej innowacyjnych należy natomiast tapas z serem kozim 6x25 g. Jest to serek kozi owinięty plastrem boczku, przyprawiony ziołami prowansalskimi.

Jak przekonują szefowie kuchni w Eurial, tapas to produkt idealny jako starter na ciepło zapieczony w piekarniku lub delikatnie podgrzany w opiekaczu. Nowa rola sera twarogowego, to także sery do zapiekania. Produkty tego rodzaju sprowadza do Polski dla serowych smakoszy importer produktów marki Soignon. Ser kozi twarogowy 6x25 g na bazie mleka 6 Palets de chevre to 6 krążków serowych o smakach: naturalnym kozim, z pieprzem oraz z dodatkiem bazylii. smakosze mają dylemat: spróbować czy nie? A później na pewno sięgną po więcej.

Strona 8 z 8