Twarogi konfekcjonowane: Jak na drożdżach

Janusz Górski
Forum Mleczarskie Handel 4/2011 (47)

Prawdziwa rozpusta smaków zaczyna się powyżej bariery 3 zł. Tu bardzo wiele się zmienia, co ma związek z dynamicznym rozwojem oferty w niższej cenie. Marce Almette firmy Hochland Polska przybywa konkurencji w wymiarze ilościowym i jakościowym. Dotyczy to zwłaszcza ofert firm: Mleczarnia Turek, Arla Foods, Lactalis Polska.

Ekskluzywna oferta produktów marki Tartare to wciąż chwytająca oko marka Kraina Smaków oraz jej zminiaturyzowana wersja Tartare Mini. W tej linii znajdujemy produkty:

  • Łososiowa Zatoka; kawałki szlachetnego wędzonego łososia ze świeżym koperkiem
  • Orzechowa Aleja; trzy rodzaje orzechów – migdałów, orzechów włoskich i laskowych
  • Cebulowe Pole; kompozycja tradycyjnej cebuli i cebuli szalotki
  • Dolina Pieprzu: cztery rodzaje pieprzu (czerwony, czarny, szary i zielony)
  • Ziołowy Ogród; kompozycja bazylii, tymianku, rozmarynu, oregano
  • Borowikowy Las; duże kawałki szlachetnego borowika.


W tle rośnie marka Rondele firmy Lactalis Polska. Po przebrandowaniu linii z marki President mamy do czynienia z Rondele z solą morską z Camargue, Rondele z orzechami, Rondele z czosnkiem z Garonne i ziołami oraz Rondele z papryczką z Espelette. Mało który klient przejdzie koło nich obojętnie. Kto by nie chciał spróbować?

Bardziej uniwersalną ofertę serków ma firma Arla Foods. Marka Buko obejmuje produkty Toskana zawierające toskańskie pomidory, dojrzałą paprykę, oliwki i przyprawy. Buko Provence to serek z ziołami z dodatkiem czosnku i bazylii.

Tex Mex nie zawiedzie fanów czegoś ostrego: widoczne gołym okiem kawałki czerwonej i zielonej papryki rozpalają na nowo apetyt. Buko Mazovia to serek z dodatkiem szczypiorku, pietruszki i aromatycznych ziół. Buko Natura to z kolei kompozycja serka i delikatnej, kremowej śmietanki.

W tle rynku jest wysoko pozycjonowana, znana na całym świecie, ale trochę bezbarwna marketingowo w Polsce Philadelphia firmy Kraft (serki: śmietankowy, śmietankowy z ziołami, śmietankowy light).

Dariusz Skoczek

Specjalista ds. Marketingu w Siedlce (OSM)

W ostatnim czasie nastąpiła wyraźna zmiana upodobań konsumentów objawiająca się zwiększonym zainteresowaniem twarogami o obniżonej zawartości tłuszczu bądź pozbawionych jego całkowicie. Pomimo to zdecydowany prym w sprzedaży w Siedlce (OSM) nadal wiodą twarogi tłuste.

W porównaniu do lat ubiegłych największą dynamikę produkcji osiągają właśnie twarogi chude. Przewidujemy, że powyższy trend zostanie utrzymany w najbliższych latach.

Spółdzielnia Siedlce (OSM) posiadająca 80-letnie doświadczenie w produkcji artykułów mleczarskich jest znanym ich dostawcą w regionie. Ostatnie inwestycje, poprawa jakości surowca oraz wdrażanie nowoczesnych technologii poparte wieloletnim doświadczeniem załogi zaowocowały przyznaniem wielu prestiżowych nagród oraz wyróżnień dla naszych produktów, między innymi Godła Poznaj Dobrą Żywność, tytułu regionalnego finalisty „Polskiego Producenta Żywności 2009 w województwie mazowieckim oraz tytułu „Polski Producent Żywności” za produkt Twaróg tłusty tradycyjny. Także podczas targów Mleko Expo twarogi tradycyjne zostały odznaczone Statuetką Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich Zw. Rew. za najwyższą jakość. Jesteśmy pewni, że między innymi dzięki nim konsumenci docenili jakość naszych twarogów, co bezpośrednio wpłynęło na wzrost sprzedaży.

Producenci opakowań do twarogów i twarożków prowadzą intensywne prace na wielu polach. Jednym z nich jest stałe ulepszanie opakowań w systemie pakowania „otwórz-zamknij”, zapewniające klientom zabezpieczenie produktu w czasie wielokrotnego otwierania i zamykania oraz optymalną świeżość produktu. Inne, to stałe dążenie do modyfikowania materiału opakowaniowego tak, aby ich wpływ na środowisko naturalne był jak najmniejszy.

Strona 4 z 8