Twarogi konfekcjonowane: Jak na drożdżach

Janusz Górski
Forum Mleczarskie Handel 4/2011 (47)

(R)ewolucja

Twaróg służy coraz częściej jako baza do kulinarnych eksperymentów, doskonale smakuje z dodatkami warzywnymi lub owocowymi, rzadziej na kanapkę. W kontekście dodatków smakowych do twarogów najmocniejszą ofertę rynkową ma firma Lactalis Polska, której Twarogi Delikatne zawierają dodatek rzodkiewek, chrzanu, szczypiorku, czosnku, ogórka. Popularną wersją jest także Twaróg Delikatny śmietankowy. Choć Lactalis Polska nie jest pierwszą firmą, która sondowała rynek, to pozostaje jedyną, która mocno zakorzeniła się z tą ofertą. Największym konkurentem pozostaje mleczarnia Jana (ŚSM), ale jej produkty nie posiadają takiej dystrybucji, jaką może pochwalić się francuska firma. Inna jest też postać twarogu (wędzony produkt o stałej, kruchej konsystencji). Budowę pozycji w tym segmencie rozpoczyna także Starco (część Grupy Polmlek). Twaróg Starco zawiera dodatek rzodkiewki lub szczypiorku.


O ile Twaróg Delikatny umożliwia konsumpcję po rozsmarowaniu, albo łyżeczką, o tyle twarożek w plasterkach był na polskim rynku całkowitym novum. Twarogi plasterkowane to nowa i nośna kategoria, wygodna w samym założeniu oraz zaprojektowana w celu powtórzenia sukcesu serów plasterkowanych podpuszczkowych i topionych.

Ciekawy produkt:

Cremessi to nowa konkurencja dla tuzów rynku twarożków. Cremessi to finezyjny puszysty serek śmietankowy. Oferowany jest o tradycyjnych słonych smakach: pomidorowym, ze szczypiorkiem, chrzanowym i naturalnym oraz dodatkowo o innowacyjnych słodkich smakach: waniliowym, z brzoskwinią, czekoladowym, orzechowym oraz z pieczonym jabłkiem z rodzynkami. Pakowany jest w niepowtarzalne kubeczki w błękitnej linii kolorystycznej.

Producent: Grupa Polmlek




Strona 6 z 8