Baby Foods: Dogonić XXI wiek

Joanna Górska
Forum Mleczarskie Handel 4/2011 (47)

Serki homogenizowane

To obszar zdominowany przez serki homogenizowane wytwarzane przez firmę Danone. Danonki w wersji standardowej, Mega i i Giga, otrzymują od rodziców najmłodsze jak i starsze dzieci w wieku do 5 lat.

Pomimo dominacji firmy Danone, inne firmy nie odpuszczają całkowicie segmentu serków, czego przykładem jest powodzenie marki Bakuś (Bakoma). Na rynku pojawiają się również produkty firm o zdecydowanie mniejszym doświadczeniu z młodym klientem. Serek z kuleczkami pomarańczowymi mleczarni Garwolin (OSM), to przykład ciekawego produktu, który może zainteresować najmłodszych znudzonych ciągle takimi samymi produktami. Ciekawy wsad jest tutaj tą innowacją, która odpowiednio wsparta może zagościć na stałe na półkach sklepowych.

Mleczarnią, która aktualnie przebudowuje swoje portfolio dziecięce jest Mlekovita (GK). W ofercie znajdują się serki Mia Mu wanilia, truskawka, malinka, jogurty jagoda z biszkoptami, nektarynka-pomarańcza, truskawka oraz ser plasterkowany Mazdamer. Produkty dostępne są w pojemniczkach 135 g, a więc większych niż stosuje część konkurentów.

Serek dla dzieci posiada w swoje ofercie Jana (ŚSM), która proponuje najmłodszym DeSerek czekoladowy, brzoskwiniowy, malinowy, wieloowocowy, wiśniowy, waniliowy oraz Tutti Frutti. Wszystkie produkty mają mniejszą, dostosowaną do potrzeb i możliwości dziecięcych gramaturę (125 g).

Marka Dino to z kolei zabawna postać dinozaura, przyjaciela dzieci, którego spotkamy na opakowaniach serków homogenizowanych Jogser (SM). Firma oferuje serek waniliowy i truskawkowy (125 g).

Odjazdowa krowa

To domena firm Bacha i Bakoma. Kolejnym podmiotem, który mocno wszedł w segment dziecięcy jest Dr.Oetker z marką Paula. Produkty tej marki – budynie w łaty – odniosły – sukces w całej Europie w grupie klientów 5-10 lat. Jak mówi producent, Paula to odjazdowa krowa, uwielbiana przez dzieci. To idealny posiłek, drugie śniadanie do szkoły, albo przekąska w ciągu dnia.

Paula dostępna jest w trzech wariantach: budyń waniliowy w czekoladowe łaty (2x100 g), budyń czekoladowy w waniliowe łaty (2x100 g) oraz budyń Paula czekoladowo -orzechowy 2 x 100 g.

Mleczarnia Czarnków (OSM) po raz pierwszy zaczęła eksperymentować z deserami dla dzieci w latach 90. Marka Czaruś obejmuje desery ryżowe o smakach hawajskim, z brzoskwiniami, z jabłkami, z malinami, o smaku toffi, z truskawkami, z wiśniami, waniliowy. Choć spółdzielnia w swoim przekazie reklamowym deklaruje, że jest to produkt dla dzieci i dorosłych, to dzieci są największymi konsumentami produktu.

Innym dostawcą, którego deser odwołuje się do najmłodszego klienta jest Włoszczowa (OSM). Serki Gucio o smakach brzoskwiniowym, truskawkowym oraz waniliowym, w kubeczkach 150 g, stanowią uzupełnienie oferty tej serowej mleczarni, znanej ze swego ementalera.

O segmencie dziecięcym pamiętają także firmy będące przyczółkami dużych firm międzynarodowych. Olma Polska oferuje odbiorcom detalicznym deser Maty. W założeniu producenta Maty to śmietankowe drugie śniadanie z orzeszkiem laskowym. Jego opakowanie, smak, czynią je ciekawym pomysłem na wydajną przekąskę między daniami głównymi na wycieczce, w domu, w szkole.

Strona 7 z 8