Baby Foods: Dogonić XXI wiek

Joanna Górska
Forum Mleczarskie Handel 4/2011 (47)

Mleko pozycjonowane

W czasie, kiedy większość mleczarni walczy o względy konsumentów markami parasolowymi i nie myśli jeszcze o pozycjonowaniu swojego mleka (chyba że to mleko smakowe), w segmencie mleka w Polsce obecnych jest kilka produktów firmy Candia, która jest jedną z największych mleczarni na świecie.

Mleko 1,55% UHT w kartonowych opakowaniach sygnowane jest przez znanych bohaterów filmów Walta Disney’a. Do wypicia mleka przez dziewczynki zachęcają księżniczki Bella z Pięknej i Bestii, Kopciuszek oraz Ariel – Mała Syrenka. Oferta dla chłopców to mleko w kartonie z wizerunkami Zygzaka i Złomka z filmu „Auta”. Zaciekawione dziecko znajdzie po drugiej stronie opakowania zadanie do wykonania. Złomek potrzebuje pomocy, by przejść przez labirynt, a Księżniczki sprawdzają naszą znajomość bajek. Wejście produktu na rynek zbiega się z wejściem na ekrany kin drugiej części filmu „Auta”.

Oprócz tego Candia mocno zaistniała też w segmencie mleka dla dzieci do 3 lat. Płynne mleko modyfikowane Mamo Rosnę w wersji 1, 2, 3 jest adekwatne do potrzeb dzieci w wieku od 6 miesięcy do 3 lat. Dla handlowców wymienione tu produkty mogą być okazją do zdywersyfikowania oferty w stronę klientów o wyższych oczekiwaniach, którzy z różnych względów nie korzystają z oferty mleka w proszku dla niemowląt i tzw. mleka następnego. Mleko Mamo Rosnę! jest bowiem produktem stworzonym na podobieństwo mleka matki i posiada pochlebną opinię Centrum Zdrowia Dziecka (CZD). Zawiera dodatek żelaza, cynku, wit. A, D, E i C.

Na tym nie koniec segmentacji rynku w wykonaniu firmy Candia. Kolejny produkt: Mleko Junior to mleko wzbogacone w dodatkowe 20% wapnia oraz wit. D. Jak wylicza producent każde 250 ml mleka Junior zawiera tyle samo wapnia co 2 jogurty albo 150 g sera żółtego, albo 2 kg chleba albo 3 kg mięsa lub 1-2 kg zielonych warzyw.

Mleko UHT, w kartonikach 250 ml, z dziecięcą stylistyką oferuje Radomsko (OSM). Na opakowaniu Ala z Podhala zachęca do picia mleka, a podobny pomysł z dzieckiem, ale z innych kontynentów obserwujemy na licznych mlekach smakowych tego producenta.

Ciekawy produkt:

Jogurt owocowy Chap! wyróżnia bardzo prosta, dziecięca stylistyka, która nie pozostawia wątpliwości, do kogo skierowany jest produkt. Handlowcy mogą zamawiać produkty o smakach truskawkowym, brzoskwiniowym i malinowym. Produkt oferowany jest w 125 g pojemniczkach.

Producent: Maluta Nowy Dwór Gdański (OSM)



Strona 5 z 8