Baby Foods: Dogonić XXI wiek

Joanna Górska
Forum Mleczarskie Handel 4/2011 (47)

Większość młodych odbiorców, ulegając sugestiom reklam, wierzy że wafle mogą zastąpić śniadanie, a baton – szklankę mleka. Modne staje się jedzenie chipsów, chrupek, zupek z torebek oraz wszelkiego rodzaju słodyczy. W filmach reklamowych łakomstwu ulegają nie tylko dzieci, lecz także rodzice i dziadkowie. Telewizyjna mama wie, że jej dziecko uwielbia czekolady, więc mu je kupuje. Nie martwi się przy tym wcale o jego zęby czy też żołądek.

Reklamy zachęcają nas do nieustannego jedzenia, zwłaszcza tzw. śmieci żywieniowych. Jeśli ulegniemy tej pokusie, możemy mieć problemy z nadwagą, a co za tym idzie i ze zdrowiem.

Barbara Leśniak, profesor. pl

Ciekawy produkt:

Serki smakowe Delfinek zaprojektowano z myślą o dzieciach i ich potrzebach. Zawierają kuleczki z kwasami Omega 3, o smakach truskawkowym, pomarańczowym, jabłko-mięta, w kubeczku 150 g. Jest to bezsprzecznie jeden z najbardziej innowacyjnych produktów funkcjonalnych na rynku, jedyny w swoim rodzaju w grupie produktów dla dzieci. Kwasy Omega są szczególnie ważnym składnikiem diety, bowiem ich podaż w diecie jest niewystarczająca, a organizm nie jest w stanie ich syntetyzować. Rola kwasów Omega 3 polega na wspomaganiu procesów rozwoju mózgu.

Dział badań i rozwoju Starco (ZM) projektował Delfinka przez dwa lata, aby otrzymać produkt najwyższej jakości. Żaden koncern mleczarski nie pokusił się na stworzenie podobnego produktu na krajowym rynku.

Producent: Starco (ZM), Grupa Polmlek


Bakuś to również mus owocowy łączący zmiksowane jabłka, truskawki, brzoskwinie, gruszki, wiśnie i porzeczki oraz Bakuś do kieszonki, serek, który jest pod ręką zawsze tam, gdzie młodego człowieka dopadnie głód.

Uzupełnieniem oferty firmy Bakoma jest Mikuś, mleczny, kremowy deser dla dzieci (4x62,5 g) oraz Mikuś do kieszonki, mleczna przekąska dostępna w wygodnym opakowaniu. Produkt łatwo zakręcić i zabrać na wycieczkę bądź do szkoły. Zaletą produktu jest wytrzymałe opakowanie, dzięki czemu Mikuś może być zjedzony nawet 4 godziny po wyjęciu z lodówki.

Zupełnie nowym produktem są Bakusie z żelkami – jogurty waniliowe z atrakcyjnymi dodatkami w postaci owocowych żelek w truskawkowych i morelowych. Wyróżnia je kolorowa grafika, pyszne, jedyne na rynku dodatki w postaci truskawkowych i morelowych żelek. Oba nowe Bakusie są dostępne w dwukomorowych wygodnych kubeczkach o gramaturze 125 g.

W przypadku firmy Bacha, dzieci są jedną z najważniejszych grup odbiorców od lat. Przykładem produktu dla dzieci z oferty firmy Bacha jest pudding z bohaterami kreskówki Toy Story na opakowaniu. Jest to propozycja smacznej przekąski dla wszystkich małych miłośników czekolady i orzechów. Pudding dostępny jest w dwóch wariantach smakowych: orzechowym oraz czekoladowo-orzechowym.

Pod marką Smakija firma Bacha oferuje jogurt dla dzieci, do zakupu którego zachęcają bohaterowie kreskówki Toy Story, którymi maluch może się bawić po wycięciu z kartonowego opakowania.

Kolejnym produktem w ofercie firmy Bacha jest Smakija Kaszka Manna dla Dzieci oraz Smakija Deserek Jogurtowy dla Dzieci dostępny w dwóch wariantach smakowych: truskawka-morela oraz truskawka-smak wanilii.

Firmą, która rozbudowuje ofertę w dużym tempie i jednocześnie nie zapomina o najmłodszych jest Grupa Polmlek. Najbardziej znaczącym punktem oferty w tym zakresie są jogurty owocowe Makulki. Makulki dostępne są w wersji marchwiowo-jabłkowej, marchwiowo-truskawkowej, marchwiowo-bananowej i marchwiowo-malinowej w butelkach PET 250 g. Oprócz nich do dzieci skierowany jest napój mleczny UHT Kakao o pojemności 250 ml.

Konkurentem znanych marek dla najmłodszych mogą w przyszłości stać się produkty private label. Sieci handlowe interesują się możliwością dotarcia do najmłodszych. Szczególnie widoczne jest to w przypadku sieci Auchan i marki Rik&Rok oraz Intermarche i marki Paturette.

Strona 4 z 8