Sery żółte: Pod cenową presją

Joanna Górska
Forum Mleczarskie Handel 5/2009 (36)

Polski rynek

Rynek serów twardych (tzw. żółtych) wzrósł względem poprzedniego okresu badawczego ilościowo o 7,4%, a sprzedaż szacowana jest na 76,8 tys. ton (Nielsen). Ten wzrost ilościowy związany jest z większą podażą sera na rynku krajowym, ze zmniejszeniem eksportu w związku kryzysem i osłabieniem złotego oraz obniżeniem cen i wzrostem atrakcyjności cenowej sera względem wędlin i mięsa.


Mimo iż ilościowo sprzedaż rośnie, niestety spada sprzedaż wartościowo kategorii serów podpuszczkowych spadła do poziomu 1,36 mld zł. Ocenia się, iż spadek ten mógł być związany z rosnącą konkurencją wśród dostawców, a także walką o zajęcie miejsca na półce sklepowej, rozwojem placówek dyskontowych oraz ostrymi warunkami cenowymi dyktowanymi przez sieci handlowe.

Strona 6 z 9