Produkty ekskluzywne: Bogacz też musi jeść

Joanna Górska
Forum Mleczarskie Handel 1/2012 (50)

Desery mleczne

Stanowią szczególnie wdzięczny obiekt do tworzenia produktów premium. Temar (PPH) oferuje tutaj deser włoski Profiteroles (delikatne ptysie w polewie z kremem czekoladowym) oraz Tiramisu – deser z serka mascarpone z likierem kawowym produkowany przez włoską firmę Racheli. Firma North Coast oferuje produkty firmy Solo Italia tj. Tiramisu – deser z serem mascarpone, biszkoptem i likierem kawowym, nadziewane kremem kulki z ciasta pokryte kremem czekoladowym o nazwie Profiteroles, deser Tartufo z musem czekoladowym oraz deser Capuccio z krem kawowym i biszkoptami.

Euroser to kolejna firma, która z powodzeniem lokuje na rynku wysmakowane desery włoskie, tj. Profiteroles i Tiramisu firmy Gildo&Maria.

Oprócz deserów włoskich na rynku pojawiły się i przyjęły francuskie desery firmy Rians, importowane przez przedsiębiorstwo Candia Polska. Pierwszym z nich jest Creme Brûlée. Osobom, które nie znają tego specjału wyjaśnijmy, że Creme Brûlée to jeden z najsławniejszych francuskich deserów. Produkt zachwyca zarówno koneserów jak i zwykłych śmiertelników. Jest to gładki w konsystencji waniliowy krem zapiekany z warstwą cukru na górze.

Deser La Creme aux Speculoos to z kolei delikatny krem o smaku Cookies, do którego dołączona jest saszetka chrupiących herbatników cynamonowych. Inny deser – Cafe Onctueux to kawowy smakołyk w formie delikatnego musu. Idealny dla pasjonatów kawy. Smak tego wyjątkowego deseru podkreśla likier znajdujący się na spodzie opakowania. Czwartą i piątą propozycją firmy Candia Polska jest La Creme a la Vanille i La Creme au Chocolat, które importer reklamuje jako będące unikatem wśród deserów mlecznych. Desery mają jedwabistą, kremową konsystencję i delikatny słodki smak. Amatorów wanilii zachwyci swoim aromatem rozpływający się w ustach La Creme a la Vanille z delikatnym karmelowym posmakiem. Miłośników czekolady natomiast oczaruje swoim głębokim, szlachetnym smakiem La Creme au Chocolat.

Co dalej?

W związku z rosnącą liczbą osób lepiej usytuowanych należy się spodziewać, że polski rynek stopniowo będzie się otwierał na nowe produkty z kategorii premium i luksusowych. Wydaje się, że Polacy coraz bardziej doceniają pojęcie, że wysoka jakość musi kosztować. Bogaci Polacy w dużej mierze kupują produkty premium, bo dają im poczucie bezpieczeństwa, sprawiają, że stają się kimś lepszym, że spełniają swoje marzenia o lepszym życiu, wykwintniejszym jedzeniu i wchodzą do grona koneserów smaku tego świata.

Producenci produktów spożywczych pomału dostrzegają rosnący potencjał nabywczy tkwiący w naszym społeczeństwie, nowym trendzie zarysowującym się w grupach o wyższych dochodach oraz coraz większych aspiracjach do konsumpcji dóbr z luksusowej półki. Jak widać z powyższego opracowania coraz aktywniej działają zarówno importerzy jak i rodzimi producenci. Nie zniechęcają się chwilowym spadkami ani niekorzystną relacją złotego do euro, mając przed oczami rosnący potencjał rynku – coraz bardziej starają się przygotować ofertę o wyższej wartości dodanej.

Oprócz specjalnie dobranych przekazów marketingowych, klienci o wyższych dochodach będą poszukiwać eleganckich produktów w efektownych, funkcjonalnych opakowaniach. Często będą oczekiwać nowych, limitowanych wersji zaskakujących smaków luksusowych produktów. Ponadto, jednym z kierunków rozwoju produktów luksusowych będzie chęć tworzenia produktów o nowych zaskakujących smakach, wzbogacanie produktów o specyficzne luksusowe składniki.

Człowiek zamożny to klient jeszcze bardziej wymagający. Dla niego cena jest nieistotna. Najważniejsza jest wysoka jakość, ceniona marka czy wszechograniczające ludzi bogatych pragnienie, by odżywiać się zdrowo i korzystnie dla swojego organizmu, wieku lub kondycji. Zakup czegoś zdrowego, aczkolwiek wykwintnego, jest często nagrodą za wielogodzinną pracę, wiążącą się często z licznymi wyrzeczeniami w życiu osobistym i emocjonalnym.

W polaryzującym się społeczeństwie coraz częściej ludzie z grona bogatych będą szukać produktów premium o najwyższej, sprawdzonej jakości, które będą świadczyły o ich przynależności od innej lepszej klasy lub potwierdzały, że na tak drogie i wyszukane produkty ich po prostu stać.



Strona 7 z 7