Jogurty pitne: Butelka rządzi

Joanna Górska
Forum Mleczarskie Handel 3/2011

Segment jogurtów pitnych sterowany jest przez dwa inne zjawiska: bezwzględnie najważniejszymi wielkościami opakowań są butelki 370-400 g, pojemniczki plastikowe do 249 g oraz butelki 250 g. Pierwsze z nich bez problemu wejdą do plecaka ucznia lub studenta. Trzecie z wymienionych z łatwością mieszczą się w damskiej torebce albo torbie na laptopa. Warto jednak zwrócić uwagę na rosnącą popularność opakowania 750 g, które częściej gości w lodówce domowej, aczkolwiek może aspirować do roli opakowania rodzinnego na czas podróży.

Najliczniejszą grupę sprzedażową stanowią jogurty o smaku truskawkowym, dalej brzoskwiniowym, malinowym, owoców leśnych, wiśniowym i kawowym. Co warte zauważenia segment jogurtów pitnych podlega ciągłemu eksperymentowaniu ze strony producentów: pojawiają się smaki bardziej wyrafinowane: żurawina-granat, liczi-limonka (Mlekovita GK), mango, żurawina-porzeczka, poziomka (Bakoma), malina-dzika róża, marchwiowo-jabłkowy (Grupa Polmlek), żurawina z maliną (Jagr PHU), mango-wanilia (Temar PPH) itp.



Pod względem kanałów dystrybucji widoczna jest przewaga kanału nowoczesnego (65% udział w obrotach), ale zdecydowanie największy potencjał będą miały tu małe supermarkety lub sklepy typu convenience, które wyrastają w Polsce jak grzyby po deszczu.

Strona 3 z 7