Jogurty pitne: Butelka rządzi

Joanna Górska
Forum Mleczarskie Handel 3/2011

Błonnik wykazuje wielokierunkowe działanie. Zapewnia prawidłowe funkcjonowanie układu trawiennego. Ma zdolność pęcznienia przez co wypełnia żołądek i daje poczucie sytości. Przyspiesza także motorykę jelit, co oznacza skrócenie kontaktu nabłonka jelit z substancjami kancerogennymi zawartymi w masie przeznaczonej do wydalenia z organizmu.

Błonnik zapobiega nowotworom jelit i nadmiernemu wchłanianiu cholesterolu, może być więc interesującym dodatkiem, który może być wykorzystany jako czynnik dietetyczny w napojach mlecznych.

Potentaci oglądają się za siebie

Rozbudowa oferta jogurtów pitnych Grupy Polmlek powinna stanowić dla potentatów rynkowych pewne ostrzeżenie. Jej oferta jest bowiem bardzo innowacyjna i wpisuje się w nowe trendy globalne. Konkurenci po cichu liczą na to, że właściciele Grupy Polmlek nie będą zbyt ochoczo ich promować, bo to by skłaniało do wzmożonej aktywności także ich samych.

Firmą, która nie wchodzi w bezpośrednią konkurencję z głównymi graczami, ale także odwołuje się do targetu kobiecego, jest Jagr (PHU). Marką główną tej mleczarni jest Slim Figure. Produkty tej marki zawierają żywe kultury dobroczynnych bakterii oraz dodatek błonnika w wersji naturalnej, śliwka, limonka.

Rosnąca konkurencyjność zmusza przedsiębiorstwa mleczarskie do innowacji. Przykładem może być mleczarnia Kościan (OSM), która zaprezentowała jogurty pitne w butelkach kartonowych pod marką Tradycja Wielkopolska. Nowe produkty zachowują koncepcję wizualną znaną z mleka Tradycja Wielkopolska. Idea ta zakłada, że obrazy ze wszystkich pionowych ścian tworzą jedną całość, a kanty są zaokrąglone. W portfolio firmy znalazły się jogurty: Truskawkowe Pole, Waniliowa Słodycz, Brzoskwiniowy Sad.

Linia produktów Tradycja Wielkopolska to jedna z ciekawszych propozycji rynkowych pochodzących z grona spółdzielni mleczarskich. To także próba znalezienia własnej drogi, bez użycia elementów stricte funkcjonalnych.

Czeski desant

Florian to marka czeskiej mleczarni Olma. Jej produkty pozostają w pełni konkurencyjne wobec polskich odpowiedników, dzięki ciekawym konfiguracjom smakowym oraz rzadko stosowanym w Polsce (a przez to właśnie atrakcyjnym) szczepom bakterii probiotycznych. Florian Active to produkty o smakach: truskawka/brusznica, morela/nasiona konopi, jagoda/aronia, tropik (kubek 125 g). Florian jogurt drink to z kolei niskotłuszczowy jogurt (0,7%) w butelkach PET 400 g i o smakach wiśnia, truskawka, brzoskwinia, czarna porzeczka oraz borówka.

Bio znaczy naturalny

Segment jogurtów pitnych wzbogaca się w sposób wielotorowy, dzięki temu konsumenci o różnych potrzebach i wymaganiach zyskują coś dla siebie.

Prawdziwym wyjątkiem na krajowych półkach z tradycyjną żywnością ma być w założeniu bio jogurt pitny firmy Andechser. Ma on niską zawartość tłuszczu (jedynie 0,1%) i dostępny jest w butelce 500 g. Handlowcy mogą zamawiać jogurty butelkowe o smaku Malina oraz Mango-Wanilia. Dystrybutorem w Polsce jest firma Temar (PPH) znana z szerokiej oferty nabiału.

Strona 7 z 7