Jogurty pitne: Butelka rządzi
Będziemy potrzebować błyskawicznej, zdrowej i modnej przekąski. Jogurt będzie nie tylko cool, ale będzie fit. To jest żywność przyszłości, gdyż jest wzmacniana probiotykami, błonnikiem, kolagenem, kwasami Omega i co tylko podsunie producentom wyobraźnia. Przykład idzie ze świata, z targów Anuga i InterMopro, gdzie wszyscy nawzajem podpatrują najciekawsze innowacje. A i rodzimym producentom nie brakuje pomysłów.
Liczby mówią za siebie
Rynek jogurtów pitnych wart jest już ponad 215 mln zł (Nielsen) i z roku na rok odnotowuje w Polsce wyraźny wzrost. Stanowi 23% ilościowo rynku jogurtów ogółem, a pod względem wartościowym 26%.
Po porównaniu segmentu jogurtów łyżeczkowych do rynku jogurtów pitnych wybijają się wyraźne różnice w strukturze sprzedaży. W segmencie jogurtów pitnych znacznie lepiej sprzedają się jogurty owocowe (86%) oraz produkty w butelkach typu PET. Słabsza pozycja jogurtów naturalnych wynika z przyzwyczajeń starszych grup konsumentów kupujących najczęściej jogurty w pojemniczkach. Klienci ci upatrują w jogurtach naturalnych mniejszą zawartość niepożądanych dodatków oraz cukru.