Mleko: Czy to przełamanie trendu?

Mleko pasteryzowane
Mleko pasteryzowane to produkt trudny dla handlu, ze względu na krótki termin przydatności do spożycia oraz konieczność zachowania kontrolowanej temperatury. Także dlatego jest to rynek rozdrobniony, na którym największe mleczarnie wciąż budują swoją pozycję. Dalsze budowanie zależy od dysponowania rozległą siecią specjalistycznych magazynów, najlepiej wysokiego składowania oraz sprawnej logistyki przewozu tych produktów. W tym segmencie niezaprzeczalnym liderem jest Mlekovita (GK), która jest jednocześnie liderem w produkcji i sprzedaży mleka pasteryzowanego w butelkach plastikowych. Wśród innych liczących się producentów warto wyróżnić Łowicz (OSM), Grupę Lacpol oraz mleczarnie Garwolin (OSM), Radomsko (OSM), Kalisz (OSM) i Jogo (ŁSM).


Jak wspierane jest spożycie mleka w w Polsce?
Kampanie społeczne „Pij Mleko! Będziesz Wielki”, „Stawiam na mleko i produkty mleczne”. Pierwsza z nich to akcja grupy entuzjastów i społeczników z grona IAA, druga to akcja za środki unijne i według pomysłu organizacji mleczarskiej jaką jest KZSM ZR
-

„Doskonałe Mleko w Szkole” i „Mleko z Klasą” to programy spożycia mleka w szkołach w ramach tak zwanej „Szklanki Mleka”. Pierwszy program związany jest z Fundacją Mleko dla Szkół. Mleko dla zdrowia. Natomiast drugi – Mleko z klasą – jest inicjatywą producentów mleka i producenta opakowań Tetra Pak. Zarówno „Doskonałe Mleko w Szkole” jak i „Mleko z Klasą” nie są finansowane ze środków unijnych ani budżetu państwa. Każdy z tych programów jest wsparciem „Szklanki Mleka” (w zakresie m.in. edukacji prozdrowotnej, działań aktywizujących), programy te finansują się ze środków własnych
Budowanie marek-parasoli dla mleka różnych producentów: „Doskonałe Mleko” przez firmę wytwarzającą opakowania do mleka, Elopak.


