1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Segment plastrów rośnie dynamicznie

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

– Sery twarde dojrzewające to największa kategoria na rynku sera. Zdaniem ekspertów jej roczna wartość przekracza 2 mld zł – powiedziała Forum Mleczarskiemu Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek. – Ten segment jest zdominowany przez plastry, które stanowią 53% całości i w skali roku dynamicznie rosną w przybliżeniu o 9%. Najważniejszym kanałem dystrybucji dla serów żółtych są dyskonty. Według badań SW Research na temat preferencji Polaków względem kategorii serów większość osób produkty z tego segmentu spożywa niemal codziennie. 

– Czterech na pięciu respondentów (80,6%) sięga po sery żółte przynajmniej kilka razy w tygodniu. Co najmniej raz dziennie wybiera je co trzecia osoba (34%), z czego 13,5% spożywa je nawet kilka razy w ciągu dnia. Niewielka grupa – tj. 2% respondentów – w ogóle nie spożywa żółtych serów. Najwięcej badanych deklarujących spożywanie serów przy ich wyborze zwraca uwagę na smak produktu (63,3%), w następnej kolejności liczy się cena produktu (44%), marka producenta (35,6%), przyzwyczajenia żywieniowe (24,9%) oraz dostępne promocje (24,4%) – dodała Joanna Kołodyńska. 

– Wśród polskich konsumentów największą popularnością w tej kategorii cieszą się sery paczkowane. Ich wartość zgodnie z danymi NielsenIQ sięga 7,5 mld złotych. Paczkowane sery twarde zanotowały wzrost wolumenu o 0,9% oraz wartości o 3,5% – wskazuje nasza rozmówczyni.

– W ofercie Grupy Polmlek na szczególną uwagę zasługują Sery z Goliszewa, czyli sery typu szwajcarskiego o wdzięcznych nazwach Antek, Boryna i Jagna. Każdy z nich ma inne właściwości, ale każdy wyróżnia się smakiem i pięknym oczkowaniem. Boryna to ser z gatunku wytrawnych o niższej zawartości tłuszczu, który dojrzewa przez 6 tygodni, co pozwala na powstanie dziur charakterystycznych dla serów szwajcarskich. Z kolei Jagna ma klasyczny, naturalny i wyważony smak z delikatnie wyczuwalną nutą słodyczy. Ciekawą propozycją na domowej desce serów będzie też Antek, którego receptura opiera się na odpowiednim doborze korzystnych dla organizmu bakterii Lactobacillus-5, dzięki czemu jest polecany dla wszystkich osób dbających o zdrowie i utrzymanie odpowiedniej flory bakteryjnej w swoim organizmie – opowiedziała Joanna Kołodyńska. 

– W listopadzie rusza kolejna kampania reklamowa wspierająca wymienione produkty oraz podkreślająca wyróżnienie ich certyfikatem „Jakość Tradycja”. Oznacza on, że produkty są wytwarzane od lat według tej samej tradycyjnej receptury, wyróżniają się dobrym składem, czystą etykietą, regionalnym pochodzeniem surowca i doskonałą jakością – podkreśliła Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek.

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania