Produkty wege nie niosą korzyści Łowiczowi
W strukturze przychodów ze sprzedaży wyrobów największy udział zarówno w 2020 r jak w 2021 r. przypada na mleko spożywcze (około 31%). Jednak jego wolumen spadł. Na uwagę zasługują łowickie sery dojrzewające: ich wolumen i wartość sprzedaży w strukturze sprzedaży ogółem prawie czterokrotnie przewyższa udział twarogów, które również wykazały dużą dynamikę w wolumenie i wartości sprzedaży. Podobnie śmietanka i śmietana: wolumen i wartość sprzedaży wykazywały tendencję wzrostową. Rosła sprzedaż serów topionych i rolad i serów typu feta. Podwojono sprzedaż jogurtów,
Wzrosło zainteresowanie kefirem, lecz spadła sprzedaż chłodników. Udało utrzymać się wolumen sprzedaży masła.
Spadła prawie do zera sprzedaż koncentratu serwatkowego na rzecz serwatki w proszku. Aż 13% stanowiło mleko przerzutowe, które spółdzielnia sprzedaje spółce Zorina, która jest spółką znajdującą się w strukturach mleczarni.
Za marginalną należy uznać pozycję produktów wege w sprzedaży, która przekracza 5 mln zł i nie wzrosła w 2021 r.
Największym odbiorcą produktów z mleczarni Łowicz (OSM) jest Jeronimo Martins. Jej udział w strukturze sprzedaży jest zdecydowanie najwyższy (kilkukrotnie wyższy) w porównaniu do innych sieci handlowych. Kolejnymi odbiorcami są Dino, Kaufland, Lidl Polska, Auchan.
W stosunku do 2020 r. sprzedaż wzrosła o 13%. Udział eksportu łącznie z B2B w ogólnej sprzedaży artykułów mleczarskich wyniósł 18%. Sprzedawano towary do 38 państw.
Firma uzyskała w 2021 r. przychody ze sprzedaży wyrobów, towarów i materiałów w wysokości 1,51 mln zł wobec 1,34 mln zł w 2020 r. Zysk netto spadł z 10,79 mln zł do 4,46 mln zł.
Mleczarnia Łowicz (OSM) w 2021 r. posiadała 2948 aktywnych dostawców i skupiła 342 mln litrów mleka. Dynamika skupu wyniosła 101,2%.