
Ser typu feta najbardziej dynamicznym produktem z Łowicza

Jak dowiaduje się Forum Mleczarskie, największą dynamikę w asortymencie spółdzielni miał w 2024 r. ser typu feta, który występuje pod marką Fellada. Tradycyjnie w strukturze przychodów ze sprzedaży produktów mleczarskich największy udział, zarówno w 2023 r. jak i w 2024 r., przypada na mleko spożywcze. W 2024 r. zwiększył się wolumen sprzedaży serów dojrzewających (+22%) i sera typu feta (+138%).
Systematycznie z roku na rok wzrasta sprzedaż serów twarogowych (+6%) i oraz napojów fermentowych typu kefir (+7%), maślanka (+6%). Wzrosła także sprzedaż masła (+7%).
Głównymi odbiorcami produktów mleczarskich z mleczarni Łowicz (OSM) są: Jeronimo Martins Polska, Lidl Polska, Dino Polska oraz Kaufland Polska Markety. Warto jednak zwrócić uwagę, że produkty z mleczarni w Łowiczu sprzedano 179 odbiorcom w 55 krajach świata.
Spółdzielnia konsekwentnie realizuje strategię marketingową, od działań masowych po mniejsze i lokalne. Spółdzielnia była w 2024 r. reklamowana poprzez lokowanie swoich produktów następujących programach telewizyjnych: Masterchef Nastolatki – I edycja, Pytanie na śniadanie, Dzień dobry TVN, Halo tu Polsat, Jaka to melodia?
Przeprowadzono kampanie reklamowe: maślanek smakowych, deski serów, sera Fellada. Spółdzielnia wzięła udział w ogólnokrajowych imprezach plenerowych: Sylwester 2023/2024, Wielka trasa śniadaniowa Radia ZET, Roztańczony PGE Narodowy oraz Festiwal Polska od kuchni.
W 2024 roku Spółdzielnia wydatkowała ze środków własnych i źródeł zewnętrznych, na rozpoczęcie nowych inwestycji oraz modernizację istniejących, kwotę w wysokości około 25 mln zł. Były to m.in.: linia pakująca, tunel chłodniczy, aseptyczna pakowaczka, budynek magazynowy, flota samochodów ciężarowych, aseptyczna linia nalewająca.
