1. Aktualności
  2. Polska
Polska

CMR: Udział dyskontów w handlu serami pleśniowymi wzrósł

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© cmr
© cmr

– Sery pleśniowe to produkty, które kupujemy najczęściej przy okazji zakupów w dyskontach – powiedziała dr Magdalena Wilgatek, Business Development Manager w CMR. – Aż 62% liczby transakcji dla tej kategorii odbywa się w kanale dyskontów. Pozostałe kanały dystrybucji są znikome.

Dane dla poszczególnych kwartałów pokazują wzrost transakcji z ponad 50 do ponad 60% w kanale dyskontów.

 – Sklepy małoformatowe stanowią zaledwie 11% liczby transakcji, supermarkety 14%, zaś hipermarkety 13% liczby transakcji z kategorii serów pleśniowych (MAT 06.2022).

– Sprzedaż serów pleśniowych w ciągu roku jest dość stała i pogoda czy sezon nie mają tu większego znaczenia. Najpopularniejszym spośród serów pleśniowych jest ser typu camembert o gramaturze do 125 g. W małych sklepach największymi producentami w tej kategorii produktowej są Savencia z marką NaTurek oraz Lactalis z marką Président. Sery pleśniowe znajdziemy średnio w 6 na 10 sklepów małoformatowych do 300 m2 – dodała Business Development Manager w CMR.

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania