1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Zdecydowaliśmy się ograniczyć produkcję wegańską

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© łowicz (osm)

– OSM Łowicz jako pierwsza, polska firma mleczarska w 2020 r. wdrożyła na rynek markę wegańską Bez Deka Mleka, w ofercie której znalazły się alternatywny produktów mlecznych – powiedziała Iwona Grzybowska, Prezes Zarządu mleczarni Łowicz (OSM). – Po udanym sukcesie wdrożenia marki do sieci nastąpiło gwałtowne zalanie rynku produktami konkurencyjnymi, polskimi i zagranicznymi. Z ogólnodostępnych danych wynika, że w Polsce jest ok. 10% osób deklarujących dietę wegetariańską i ok. 6% deklarujących dietę wegańską, czyli stosunkowo niewiele w porównaniu do skali oferowanych produktów.

– Półka alternatyw mlecznych była tak duża, że rozpoczęła się konkurencja cenowa, niekiedy na takim poziomie, że zachodziliśmy w głowę, jak innym firmom może się opłacać produkcja. Właśnie m.in. te czynniki wpłynęły na decyzję firmy o ograniczeniu produkcji wegańskiej. Pozostawiliśmy w ofercie tylko Plastry – alternatywę serów dojrzewających.

Czy zatem krajowe mleczarnie, w tym i Państwo, dalej będą budować swoją pozycję na tym rynku?

– Przestaliśmy wspierać marketingowo brand Bez Deka Mleka. Niemniej jednak zdobyliśmy doświadczenie i poczyniliśmy inwestycje w kierunku alternatywnej produkcji, więc nie jest to decyzja, od której nie ma odwrotu. Rynek i czas pokażą. Co do konkurencji, uważamy, że jej działania ograniczą się do bardzo mocno targetowanych do grupy docelowej. Wydaje się, że moda na dietę wegańską swoje pięć minut ma już za sobą i ciężko spodziewać się działań marketingowych z wegańskimi alternatywami nabiału kierowanymi do ogółu konsumentów – powiedziała w szerokim wywiadzie w Forum Mleczarskie Handel Iwona Grzybowska, Prezes Zarządu mleczarni Łowicz (OSM).

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania