![Polska](/img/countries/Poland.png)
CMR: Lactalis liderem rynku mozzarelli w sklepach małoformatowych
![](/img/news/1200x900/3/d/3d6a046f-22ff-4b88-aaa3-375f1d348c27.jpg)
![](/img/news/1200x900/7/c/7c647f4f-5a2f-464c-a2cb-e622890dff0f.png)
– Mozzarella to produkt, który spożywamy cały rok – mówi Forum Mleczarskiemu Magdalena Wilgatek, Business Development Manager w CMR. – Największą popularność zyskuje on w okresie letnim – od maja aż do września, kiedy to mamy dostępne świeże, krajowe pomidory, które często spożywamy właśnie w towarzystwie sera mozzarella. Najczęściej wybieramy opakowania o gramaturze do 150 g. Zdecydowanie rzadziej te większe – 250 czy 300 g. Warto podkreślić, że w ostatnim okresie większe opakowania wybieramy rzadziej niż przed rokiem, a przyczyny można doszukiwać się w obostrzeniach i nieco innych przyzwyczajeniach zakupowych klientów podczas pandemii.
– Blisko 80% udziałów w wartości sprzedaży tej kategorii należy łącznie do producentów: Lactalis, Zott, Bakoma, Temar i SM Mlekpol, jednak liderem w sprzedaży mozzarelli w sklepach małoformatowych jest Lactalis z marką Galbani – wylicza Magdalena Wilgatek.
– Najpopularniejszym wariantem w tej kategorii jest mozzarella w kulce Santa Lucia Mozzarella Galbani (Lactalis) w torebce 125 g. Klienci małych sklepów mogą wybierać spośród średnio 2-3 różnych wariantów mozzarelli na sklep. Mozzarellę znajdziemy średnio w 5-6 małych sklepach na 10. Średnia cena jaką konsument musi zapłacić za opakowanie to około 4,90 zł – dodaje nasza rozmówczyni z CMR.