Lactalis największym graczem w kategorii twarogów do pieczenia
– Dyskonty jako jedyny kanał przyciągnął nowych nabywców oraz zanotował 10% wzrost wolumenu kupowanego w pojedynczej transakcji – powiedział Forum Mleczarskiemu Handel Michał Polak, Junior Consultant Consumer Panel Services GfK / YouGov. – Hipermarkety również były pod tym względem „na plusie” (+1,6%), w pozostałych analizowanych kanałach wskaźnik ten się zmniejszył. Najwięksi gracze rynkowi (właściciele marek) pod względem zakupionego przez gospodarstwa domowe wolumenu w tym segmencie twarogów to: 1. Lactalis 2. Biedronka 3. Lidl 4. Włoszczowa 5. Dino 6. Piątnica 7. Mlekovita 8. Kaufland.
– Zauważyć jednak należy, że lider tego zestawienia zanotował w ostatnim roku spadek zakupionego wolumenu o 5,3%, podczas gdy druga w zestawieniu Biedronka odnotowała wzrost o ponad 85%. Wzrosty mają ponadto również Lidl, Dino, Piątnica, Mlekovita oraz Kaufland, natomiast Włoszczowa odnotowała spadek zakupionego wolumenu. Podsumowując: segment twarogów do pieczenia radzi sobie całkiem dobrze – rośnie dwa razy szybciej niż cała kategoria twarogów. Wzrost ten generują wyłącznie dyskonty – jako jedyne rosną pod względem zakupionego wolumenu twarogów do pieczenia, wszystkie pozostałe kanały odnotowały spadek tego wskaźnika. Co ważne, wzrost w dyskontach jest kilkukrotnie większy niż spadek w pozostałych kanałach łącznie. Rosną przede wszystkim marki własne (choć są też marki producentów brandowych, które również odnotowują wzrost) i wygląda na to, że trend ten się utrzyma – dodał nasz rozmówca.