Sery żółte: Plastry jak ciepłe bułeczki

Janusz Górski
Forum Mleczarskie Handel 5/2010 (42)
W 2009 roku segment plastrów wzrósł o 30% (dane dostawców), w 2010 handlowcy w pierwszej połowie roku już wskazują na wzrost o 25%.

Opakowania 300 g wybrała firma Łowicz (OSM), która proponuje duże opakowanie plastrów sera gouda o smakach kurczaka i sera kanapkowego z papryką. Mlekovita (GK) zainteresowała się potencjałem tych konsumentów, którzy wolą opakowania rodzinne (500 g). Do grona producentów serów w opakowaniach rodzinnych (500 g) dołączyła także Grupa Polmlek, oferująca pod marką Mazur ser gouda 2x250 g w dwóch komorach. W segmencie tym próbują zaistnieć także mniej znane kupcom w sieciach handlowych mleczarnie, tj. Mońki (MSM), która wypuściła na rynek ser Gouda w plastrach 750 g. Łowicz (OSM) postawiła dodatkowo na sery w opakowaniach 1000 g i proponuje ser Gouda, Edamski, Księżacki, Tylżycki i Salami. W opakowania 1000 g zainwestowała także firma Mlekpol (SM), która oferuje sery Edamski i Złoty Mazur.



Dlaczego sery plasterkowane stały się hitem handlu w 2010 roku?

  • wygoda i szybkość stosowania
  • bezpieczeństwo produktu
  • niższa częstotliwość robienia zakupów budzi potrzebę nabywania produktu świeżego, ale posiadającego dłuższy termin przydatności do spożycia
  • nowy styl życia nie pozostawia miejsca na spędzanie zbyt dużo czasu w kuchni i przeznaczanie go na prozaiczne i uciążliwe prace
  • zdrowy tryb życia przekłada się na większe zainteresowanie serami.

Strona 5 z 7