Twarogi: Białe szaleństwo

Tomasz Barski
Wiceprezes Zarządu ds. Handlu w ZPM Mlecz w Wolsztynie (Grupa Lacpol)
Produkcja twarogów w naszej mleczarni, bazuje na wieloletnim doświadczeniu, a to gwarantuje wysoką jakość. Ta cecha oraz przystępna cena powodują, że nasze twarogi adresujemy do szerokiej rzeszy konsumentów, zgodnie z zasadą – „każdy znajdzie coś dla siebie”. Posiadamy bowiem bardzo bogatą ofertę twarogów zarówno pod względem sposobu produkcji – twarogi ociekowe, formowane, krajanki, jak również ich rodzajów – twarogi chude, półtłuste, tłuste oraz śmietankowe. Większość naszych produktów oferujemy pod wspólną, parasolową marką Hula Krasula, a dominującym opakowaniem jest funkcjonalna folia próżniowa, która zapewnia naszym twarogom szczelną osłonę i gwarantuje dłuższy termin przydatności. Zrównoważone koszty produkcji w połączeniu z wysoką jakością są najważniejszym argumentem decydującym o zakupie naszych twarogów przez naszych głównych odbiorców, z obu kanałów dystrybucji. Od dłuższego czasu obserwujemy, że w kanale nowoczesnym dominują twarogi produkowane metodą ociekową, szczególnie w kształcie klinka oraz twarogi pakowane w wiaderka 0,5 kg i 1 kg. W kanale tradycyjnym dominują natomiast nadal twarogi formowane. Wysoki udział posiada również krajanka, szczególnie na rynkach lokalnych, przywiązanych w dużej mierze do tradycji i niższych cen. Segment HoReCa zaopatruje się z kolei w twaróg pakowany w 5 kg wiadra. Mimo że spożycie twarogów w naszym kraju jest zdecydowanie niższe niż w innych krajach europejskich, to nasza mleczarnia odnotowuje stałe, zwiększone zainteresowanie serami tego typu, co napawa optymizmem na przyszłość.





