Jogurty pitne funkcjonalne: Siła napędowa innowacji

Janusz Górski
Forum Mleczarskie Handel 2/2009 (33)

Antycholesterolowy jogurt

Oferta napojów mlecznych, które wspomagają ochronę serca jest budowana na polskim rynku przez dwie firmy: Raisio Polska Foods i Danone. Pierwsza oferuje jogurty pitne Benecol w nowej odsłonie, w nowych opakowaniach i o zmienionej pojemności. Dotąd spotykane czteropaki (4x100 ml) zostały zastąpione butelkami 250 ml. Sprzedaż jogurtów Benecol jest siłą rzeczy napędzana przez doskonale Polakom znaną markę-parasol, znaną głównie z segmentu margaryn prozdrowotnych, która jest liderem w tym segmencie. Wspomaganiu sprzedaży pomaga wyróżnianie się poprzez „porzucenie” buteleczek znanych najlepiej z Actimela. Po wypuszczeniu Danacolu przez firmę Danone, podobieństwo do produktów Danone stało się dla Raisio Polska Foods kulą u nogi.

Raisio Polska Foods pozostaje prekursorem i liderem rynku funkcjonalnych napojów mlecznych obniżających poziom cholesterolu. Jak udowodniono w ponad 50 badaniach klinicznych, stanole roślinne zaliczają się do najbardziej skutecznych naturalnych substancji aktywnie obniżających poziom złego cholesterolu (LDL) w organizmie. Pierwszym produktem Raisio Polska Foods wzbogaconym w stanole roślinne była margaryna Benecol, w następnej kolejności na rynku pojawiły się właśnie jogurty pitne z dodatkiem stanoli roślinnych.

Produkty Benecol są rekomendowane przez Fundację Rozwoju Kardiochirurgii w Zabrzu oraz program profilaktyki zdrowotnej Siła Serca, obejmujący m.in. promocję aktywnego i świadomego stylu życia.




Strona 5 z 7