Jogurty pitne funkcjonalne: Siła napędowa innowacji
Antycholesterolowy jogurt
![](/img/articles/1200x900//5/a/5af286d1-3e17-4f61-8119-793626b416c6.jpg)
![](/img/articles/1200x900//b/4/b4afca24-bc46-4469-b936-af95f0743cbe.jpg)
Oferta napojów mlecznych, które wspomagają ochronę serca jest budowana na polskim rynku przez dwie firmy: Raisio Polska Foods i Danone. Pierwsza oferuje jogurty pitne Benecol w nowej odsłonie, w nowych opakowaniach i o zmienionej pojemności. Dotąd spotykane czteropaki (4x100 ml) zostały zastąpione butelkami 250 ml. Sprzedaż jogurtów Benecol jest siłą rzeczy napędzana przez doskonale Polakom znaną markę-parasol, znaną głównie z segmentu margaryn prozdrowotnych, która jest liderem w tym segmencie. Wspomaganiu sprzedaży pomaga wyróżnianie się poprzez „porzucenie” buteleczek znanych najlepiej z Actimela. Po wypuszczeniu Danacolu przez firmę Danone, podobieństwo do produktów Danone stało się dla Raisio Polska Foods kulą u nogi.
Raisio Polska Foods pozostaje prekursorem i liderem rynku funkcjonalnych napojów mlecznych obniżających poziom cholesterolu. Jak udowodniono w ponad 50 badaniach klinicznych, stanole roślinne zaliczają się do najbardziej skutecznych naturalnych substancji aktywnie obniżających poziom złego cholesterolu (LDL) w organizmie. Pierwszym produktem Raisio Polska Foods wzbogaconym w stanole roślinne była margaryna Benecol, w następnej kolejności na rynku pojawiły się właśnie jogurty pitne z dodatkiem stanoli roślinnych.
![](/img/articles/1200x900//1/c/1c04f7b4-3d1f-44d1-8fc8-cf1b7512aff9.jpg)
Produkty Benecol są rekomendowane przez Fundację Rozwoju Kardiochirurgii w Zabrzu oraz program profilaktyki zdrowotnej Siła Serca, obejmujący m.in. promocję aktywnego i świadomego stylu życia.
![](/img/articles/1200x900//6/8/68eeef49-511d-4bed-b596-73e63ef58447.png)