Twarożki: Dodatek kluczem wyboru

Joanna Górska
Forum Mleczarskie Handel 4/2022 (112)

Polski rynek 

almette bez laktozyTrudno powiedzieć, jak obecna sytuacja geopolityczna przełoży się na sprzedaż tej kategorii produktów. Niewątpliwie segment można podzielić na produkty ekonomiczne (serki gładkie) oraz droższe (serki spulchnione azotem). Na cenę wpływają m.in. inna technologia produkcji i droższe opakowanie. W chwili obecnej istotnym czynnikiem wpływającym na ich cenę będą galopująca inflacja, wzrost cen surowca oraz kosztów produkcji. 

Obecnie serek Bieluch można kupić w cenie od 2,89 do 3,40 zł, serek Łaciaty Mlekpol (SM) od 2,82 do 3,79 zł, a Serek do chleba Włoszczowa (OSM) w cenie od 2 do 2,49 zł. Serek puszysty Almette Hochland kosztuje w zależności od miejsca i smaku od 3,99 do 4,20 zł. 

Do największych dostawców serków do smarowania należą Hochland Polska z produktami pod marką Almette wytwarzanymi w Polsce oraz Mlekpol (SM) z produktami marki Łaciate. Serki do smarowania znajdują się także w ofercie takich firm jak Grupa Mlekovita (Wypasiony, Deliser, Fromage), Lactalis Polska (Président), Włoszczowa (OSM), Bieluch (OSM) oraz Zott Polska.

Niedawnym pomysłem na reklamowanie serków Almette jest wykorzystanie wizerunku silnych kobiet z pasją, producentek mleka używanego do produkcji Almette. Kampania osadzona była w oryginalnych, sielskich, polskich plenerach, na których mieszczą się nowoczesne gospodarstwa bohaterek kampanii. Sukces akcji Almette opowiadającej o silnych kobietach-rolniczkach sprawił, że postanowiono kontynuować temat w 2022 r., ale nieco inaczej. Najnowsza kampania reklamowa produktów Almette pod hasłem „Kobiety z pasją” rozpoczyna się właśnie w mediach. Pierwszą bohaterką, która docenia walory produktów Almette, jest aktorka Katarzyna Glinka. Wszystkie kampanie reklamowe od 2017 r. są także sygnowane nazwiskiem kucharza Davida Gaboriaud. To właśnie on jest przewodnikiem po tajemnicach marki Almette i autorem kultowych przepisów dla tej marki. 

tabela 1.jpg

Strona 3 z 3