Jury Konkursu
Agnieszka Maliszewska,
Sekretarz i Dyrektor Polskiej Izby Mleka, Wiceprzewodnicząca COGECA
Paweł Kowalewski,
Prezes Zarządu Communication Unlimited, Wiceprezes IAA Global
Waldemar Nowakowski,
Prezes Zarządu Polskiej Izby Handlu
Janusz Górski,
Redaktor Naczelny Forum Mleczarskie Handel
Lider Forum Kampanie rozstrzygnięta!
Lider Forum Kampanie to konkurs na najlepsze, najbardziej oryginalne kampanie firm mleczarskich na polskim rynku. W 2021 r. zrealizowaliśmy drugą edycję konkursu.
W konkursie uczestniczyły kampanie rozpoczęte i/lub zakończone w okresie od stycznia do września 2021 r. Zgłoszenia przyjmowaliśmy do końca września br. Szczyt nadsyłania zgłoszeń odnotowaliśmy właśnie we wrześniu. Aby wszyscy zainteresowani mieli szansę zgłosić realizowane projekty, przypominaliśmy o konkursie w każdej emisji Forum Mleczarskie Handel oraz w grupowych mailingach do wszystkich firm mleczarskich w kraju.
Rok 2021 przyniósł wysokie zainteresowanie branży mleczarskiej konkursem realizowanym przez Forum Mleczarskie Handel. W 2020 r. Jury oceniało 7 zgłoszeń, a w obecnym 2021 r. już 17. Poszerzone informacje nadesłało 9 firm: Bakoma, Hochland Polska, Jogo (ŁSM), Łowicz (OSM), Grupa Mlekovita, Mlekpol (SM), Grupa Polmlek, Radomsko (OSM) oraz Wart-Milk (OSM).
Jury pracowało indywidualnie od 6 października br. na bazie oryginalnych materiałów udostępnionych przez uczestników konkursu. Liczba materiałów (ankiet, prezentacji, filmów, zdjęć) była kilkukrotnie większa niż rok wcześniej. To dlatego Jury nie zdążyło podjąć decyzji w pierwotnie planowanym terminie przed publikacją Forum Mleczarskie Handel 6/21. Informację o werdykcie przedstawiliśmy całej branży mleczarskiej w dniu 3 listopada. A zwycięzcami zostały następujące firmy i kampanie:
I miejsce:
Hochland Polska
Produkt Almette.
Kampania Kobiety Almette.
II miejsce
Łowicz (OSM)
Produkt Mleko UHT 3,2% 1 l w opakowaniu z surowców odnawialnych.
Kampania Łowicz Naturalnie.
III miejsce ex-aequo
Mlekpol (SM)
Produkt Śmietanka UHT Łaciata.
Kampania Dodaj Do Ulubionych
oraz
Grupa Polmlek
Produkt Polmlek Eko ser Gouda i Eko ser Fiko i przyjaciele.
Kampania Naturalny Eko Smak,
Jesteśmy na Tak!
Kolejne miejsca zajęły realizacje firm:
Mlekpol (SM) – To Się Bierze z Natury
Hochland Polska – Hochland Sielski. Z Zielonych Płuc Polski
Bakoma – Twist. Tak Lepiej
Łowicz (OSM) – Chwyć i w Drogę!
Radomsko (OSM) #WspierajmyNasze
Mlekpol (SM) – Mleczarze. Tradycyjnie z Krówką
Mlekpol (SM) – Pysznie i Zdrowo!
Mlekovita – Całe Moje Życie, Cały Mój Świat, to Mlekovita
Wart-Milk (OSM) kampania Telewizyjna, Radiowa, SM, Outdoor
Bakoma – Wiem, że Dobrze Jem
Mlekpol (SM) – ŁaciaTy i Ja
Jogo (ŁSM) – 63%-77% Śmietanki
Mlekpol (SM) – Smak Porusza
W kilku przypadkach kampanie zajęły miejsca ex-aequo.
Wszystkim firmom, pomysłodawcom i osobom zaangażowanym w przygotowanie kampanii serdecznie gratulujemy!