Składamy ukłon kobietom – hodowczyniom

Rozmowa z Jackiem Wyrzykiewiczem,
PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska
W ocenie Jury konkursu Lider Forum Kampanie Kobiety Almette zyskała opinię niezwykle aktualnej. Na kogo i na co chcieli Państwo zwrócić uwagę?

Pomysł na kampanię Kobiety Almette pojawił się… naturalnie. Od lat podkreślamy, jak ważną rolę zarówno dla firmy Hochland, jak i finalnego smaku serków Almette, ma doskonała współpraca z naszymi dostawcami najwyższej jakości mleka z Mazowsza i Podlasia. Takich lokalnych firm, które od lat współpracują z Hochland Polska, jest ponad 500. I w wielu tych gospodarstwach olbrzymią rolę odgrywają kobiety. W naszej kampanii, która trwała od marca do sierpnia tego roku, chcieliśmy skierować uwagę właśnie na kobiety – rolniczki, które jak wiemy, w swoim życiu z powodzeniem łączą wiele ważnych ról. I to właśnie te kobiety, wspaniałe przedsiębiorczynie, hodowczynie, są bohaterkami naszej kampanii. Wiemy, że bez wkładu ich pracy, zaangażowania, energii i pasji do tego, co robią, nasze produkty nie byłyby takie same i nie mogłyby być tak dobre. Ta kampania to forma podziękowania i ukłonu, który kierujemy w ich stronę. Akcję traktujemy również jako formę edukacji i inspiracji – świat rolnictwa czy hodowli zwierząt bynajmniej nie jest już domeną mężczyzn. Kobiety znakomicie radzą sobie w tych trudnych i wymagających zawodach, spełniają się i pracują zgodnie z najwyższymi standardami biznesowymi. Przykłady takich współprac zobaczyć można właśnie w naszej kampanii.
Wykorzystali Państwo internet jako nośnik przekazu. Skąd pomysł na wykorzystanie tego medium w tej kampanii? Kto był jej adresatem?

Przestrzeń digitalowa jest dziś najbardziej uniwersalną platformą, docierającą do wielu pokoleń i grup. Wykorzystanie kanałów internetowych dało nam możliwość bardzo kreatywnego przekazania istoty kampanii. Materiały video, promocja naszych bohaterek w social media, obecność w największych ogólnopolskich serwisach – to wszystko dało przełożenie w postaci znakomitego zasięgu akcji. Kampanię adresujemy zarówno do naszych Klientów, Konsumentów serka Almette, jak i osób, które dotychczas nie sięgały po naszą markę. Jesteśmy przekonani, że kampania jest kolejnym krokiem przybliżającym filozofię działania firmy, gdzie stawiamy na wieloletnie relacje i docenianie wszystkich partnerów biznesowych, którzy działają i rozwijają się razem z nami.
Kto jest ambasadorem kampanii i kogo w niej możemy zobaczyć?

W naszej kampanii oprócz tytułowych bohaterek, swoją obecnością zaszczycili nas – Ambasador marki – David Gaboriaud, który z ciekawością zagląda do świata „Kobiet Almette”, a także współpracujący z nami influencerzy – autorzy blogów: Olgasmile.com, Poezja-Smaku.pl, Buuba.pl, Tekstualna.pl, Mojedziecikreatywnie.pl, Nebule.pl, Rozkoszny.pl, Ekskluzywnymenel.pl, Calareszta.pl, Nietylkopasta.pl, Codzienniefit.pl, Fashionable.com.pl.
Wsparcie influencerów zdecydowanie wpłynęło na zasięg kampanii „Kobiety Almette”, dzięki czemu mogliśmy dotrzeć bezpośrednio do osób, które znają i lubią Almette, jak i do osób, które wspierają ideę empoweringu kobiet.
Jak można ocenić wyniki tej kampanii?

Dzięki sfokusowaniu kampanii na kanałach digitalowych, efekty są dla nas bardzo dobrze mierzalne, a ocena działań ma dużo bardziej wymierny charakter. Wszystkie odsłony kampanii „Kobiety Almette” spotkały się ze znakomitym odzewem ze strony internautów. Pod każdym z filmów odnotowaliśmy średnio 425 000 reakcji! Pozytywne komentarze, udostępnienia czy polubienia to naturalna w digitalu aktywność, a spontaniczne wyrazy uznania dla naszego projektu stają się wartością samą w sobie i jednocześnie dowodem na to, że tego typu kampania ma ogromny sens.