OSM Łowicz – Naturalnie!

Janusz Górski
Forum Mleczarskie Handel 1/2022

medal_2.jpgRozmowa z Anną Siuda,
Kierownikiem Działu Marketingu w mleczarni Łowicz (OSM)

 

Pani Kierownik, jakie wartości leżą u podstaw działań marketingowych mleczarni w Łowiczu?

Na wstępie chcielibyśmy bardzo serdecznie podziękować za przyznanie nam zaszczytnego drugiego miejsca w konkursie Lider Forum Kampanie 2021. Cieszymy się, że zrealizowana przez nas kampania dla mleka UHT 3,2% w opakowaniu z surowców odnawialnych pod szyldem „Łowicz Naturalnie” została doceniona przez tak dostojne eksperckie grono. Sukces tej kampanii nie byłby możliwy, gdyby nie podjęta decyzja o relaunchu opakowań marki OSM Łowicz i realizowana od początku 2020 r. konsekwentna strategia marketingowa, której hasłem przewodnim jest „Łowicz łączy pokolenia”. Działania reklamowe szyjemy na miarę dla naszych obecnych i przyszłych klientów, precyzyjnie stargetowane pod każdą z tych grup. Nasze koncepcje opracowywane przez wewnętrzne grono specjalistów są dodatkowo analizowane na poziomie domów mediowych i profesjonalnych agencji reklamowych, dlatego działania są spójne i nieprzypadkowe.

Celem każdej naszej kampanii jest promocja marki OSM Łowicz, wzmacnianie niezmiennych jej wartości – polskość, tradycja, rodzinny charakter, jakość oraz wspieranie sprzedaży poszczególnych kategorii produktowych lub konkretnych produktów. 

© łowicz (osm)
Nagrodzona kampania dotyczy Mleka UHT 3,2% 1l w innowacyjnym opakowaniu. Proszę powiedzieć nam na czym polega przewaga zastosowanego przez mleczarnię rozwiązania?

mleko-lowickie-32-1l-bio-based-1.jpg

Wyróżniona kampania miała na celu promocję zastosowanego przez Okręgową Spółdzielnię Mleczarską w Łowiczu opakowania wykonanego w 88% z surowców odnawialnych. Dzięki zastosowaniu tego opakowania wpływamy na obniżenie emisji CO2 i mniejszą ilość tradycyjnego plastiku wykorzystanego do jego produkcji. Jest to odpowiedź na trend środowiskowy, który jest tematem aktualnym, na czasie. Karton w 69% wykonany został z papieru z włókien drzewnych z certyfikowanych lasów FSC i innych kontrolowanych źródeł. Dodatkowo, zakrętka wykonana została z biotworzywa z trzciny cukrowej. Opakowanie nadaje się w 100% do recyklingu. Lubiane i cenione mleko łowickie oraz dbałość o planetę w jednym! Jako pierwsza mleczarnia w Polsce przy współpracy z firmą Tetra Pak zastosowaliśmy takie rozwiązanie opakowaniowe i chcieliśmy skutecznie wykorzystać przewagę rynkową. 

 

Jakie były cele i założenia tej kampanii? 

Celem naszych działań było zaprezentowanie OSM Łowicz jako firmy znanej od pokoleń, której misją jest dostarczanie wysokiej jakości produktów nabiałowych, także jako firmy nowoczesnej, bacznie obserwującej i analizującej rynek. Komunikację skierowaliśmy do młodego pokolenia, które jest szczególnie wrażliwe na punkcie dbałości o planetę, tym samym realizując nasz claim przewodni marki „Łowicz łączy pokolenia”.

 

Co zadecydowało o bardzo pozytywnym odbiorze tej kampanii?

Z racji stargetowania kampanii na osoby w wieku 25-45 lat została ona zrealizowana głównie online. Kampania displayowa przyniosła nam prawie 2,5 miliona wyświetleń reklam. Zaangażowaliśmy microinfluencerów kulinarnych i lifestylowych, dzięki którym wygenerowaliśmy ponad 1 milion wyświetleń na Instagramie, a także uruchomiliśmy format video emitowany na YouTube. Na potrzeby kampanii został zaprojektowany specjalny Landing Page, na który kierowany był cały ruch z działań online. Na opakowaniu mleka umieszczony został również kod QR, który kierował bezpośrednio do Landing Page, także Klient już w miejscu zakupu mógł zasięgnąć informacji na temat zastosowanego przez nas rozwiązania. Dodatkowym wsparciem w obszarze offline było lokowanie produktu w paśmie „Pytanie na śniadanie” w TVP 2 celem demonstracji walorów samego produktu i jego wykorzystania w kuchni. 

© łowicz (osm)

Na stronę www.mleczarnia.lowicz.pl/lowicznaturalnie skierowaliśmy prawie 35 tysięcy użytkowników. Strona w 90% sesji „scrollowana” była w 100%, a więc mamy pewność, że na stronie ruch był kaloryczny. To oznacza, że przekaz był interesujący i sprawiał, że użytkownik chciał się dowiedzieć więcej o produkcie. Przeprowadzona kampania przełożyła się na postrzeganie naszej marki jako przyjaznej dla klimatu. Zaowocowało to prestiżowym konsumenckim wyróżnieniem Złoty Laur Klienta 2021 w kategorii Ekologiczne strategie w biznesie/przemyśle.

Zobacz także