Polacy kupują więcej serów z porostem pleśni
– Od początku tego roku obserwujemy pozytywną zmianę w trendach zakupowych Polaków. Po ubiegłorocznej powściągliwości konsumenci coraz chętniej sięgają po produkty premium, w tym – sery pleśniowe – powiedziała Agata Sowa, Marketing Manager Temar (PPH). – Jako importer z wieloletnim stażem zauważamy wzrost sprzedaży serów pleśniowych z porostem, takich jak Camembert i Brie, czy z niebieską pleśnią, jak Gorgonzola Dolce czy Dorblu. Polacy odzyskujący stabilność ekonomiczną wracają do bardziej wyrafinowanych wyborów spożywczych, bo doceniają wyjątkowy smak i jakość tych produktów.
– Preferencje zakupowe w dużej mierze zależą od profilu konsumenta. Młodsze pokolenie jest bardziej otwarte na nowe smaki i doświadczenia kulinarne, wybiera zaskakujące nowości. Starsze pokolenia, które mają ugruntowane nawyki żywieniowe, częściej sięgają po znane rodzaje i marki serów. Miejsce zakupu serów pleśniowych to już nie tylko hipermarkety czy specjalistyczne sklepy nabiałowe. Coraz więcej Polaków kupuje sery pleśniowe w dyskontach, które oferują produkty o oryginalnym pochodzeniu. Konsumenci mają coraz większą świadomość różnic między oryginalnymi produktami a zamiennikami. W przypadku serów pleśniowych pochodzenie ma bardzo istotne znaczenie – jeśli mówimy o różnicach w składnikach, metodach produkcji i dojrzewaniu. Wiele produktów (takich jak francuski Roquefort) opatrzonych jest oznaczeniem chronionej nazwy pochodzenia. Znak ten zapewnia konsumenta o ścisłym związaniu sera z danym rejonem, a także gwarantuje wysoką jakość. Obecnie dzięki szerokiej dostępności sery pleśniowe coraz częściej stają się elementem codziennej diety. W ofercie Temar znajduje się szeroka gama serów pleśniowych. Oferujemy sery z Francji, ojczyzny serów pleśniowych, a także z Włoch (Gorgonzola Dolce Igor) i Niemiec (Cambozola). Zapraszamy do zapoznania się z naszą pełną ofertą na stronie www.temar.pl. – podsumowała Agata Sowa, Marketing Manager Temar (PPH).