Udział Hochland w rynku sera topionego to blisko 50%
– Rynek serów w Polsce w 2023 r. wzrósł o 19,3% w ujęciu rocznym, a rynek serów kremowych topionych wzrósł o 13,3% (wartość; Nielsen, MAT Nov 2023 vs. MAT Nov 2022) – powiedział Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Pomimo trudnej sytuacji rynkowej utrzymaliśmy stabilny rozwój sprzedaży w naszych obszarach biznesowych. Udział Hochland w segmencie serów topionych wynosi 46,7% (wartość; Nielsen, MAT Nov 2023).
– Widzimy nadal potencjał tego segmentu serów, rosną nasze poszczególne kategorie: ser kremowy topiony Hochland w krążkach (+5,7%), ser kremowy topiony w plastrach (+5,5%), ser kremowy topiony Hochland w bloczkach (+2,3%) (wartość; Nielsen, MAT Nov 2023) – podkreślił nasz rozmówca.
– Sery Hochland niezmiennie cenione są za bardzo wysoką jakość i doskonały smak. Są wykorzystywane w codziennej diecie i cieszą się dużą popularnością konsumentów. W kategorii serów kremowych topionych w centrum zainteresowania wciąż są krążki, plasterki czy bloczki, które od lat wpisują się w masowe trendy. Jesteśmy ciągle w biegu i potrzebujemy wygodnych i szybkich rozwiązań. Potrzeby i oczekiwania konsumentów to kluczowy czynnik zmieniający oblicze producentów żywności. Sery kremowe topione Hochland wiele lat temu zyskały nową, poprawioną recepturę eliminującą konserwanty. Hochland znakuje produkty ze szczególną starannością, często wykraczając ponad obowiązujące normy i standardy. W dzisiejszej rzeczywistości trwa nieustanny wyścig o uwagę, lojalność i portfel konsumenta. Zdecydowaliśmy się na istotne i kompleksowe zmiany w wizerunku marki, które poprzedziliśmy gruntownymi badaniami konsumenckimi. Nowe opakowania będą stopniowo pojawiać się na rynku od początku roku 2024 i będzie im towarzyszyć komunikacja przy półce, a także w mediach digitalowych – dodał Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.