1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Kefiry kupuje połowa gospodarstw domowych

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© yougov poland
© yougov poland
© yougov poland

– Kefiry stanowią główny segment w całej kategorii pitnych produktów mlecznych (kategoria rozumiana jako suma segmentów: kefiry, jogurty, maślanki, napoje mleczne i probiotyki), stanowiąc 1/3 zakupów w ujęciu wolumenowym – powiedział Forum Mleczarskiemu Grzegorz Mech, Business Development Manager, YouGov Poland. – Są kupowane przez ponad połowę polskich gospodarstw domowych (penetracja zakupów 50,7%), ustępując w tym aspekcie jedynie najpopularniejszym jogurtom owocowym, które wybiera bez mała 54% nabywców. 

– W ciągu pierwszych 5 miesięcy bieżącego roku kefiry znalazły się w koszyku zakupowym nieco ponad 6 razy, a każde z kupujących gospodarstw domowych wydało średnio w tym czasie na ich zakup prawie 34 zł i kupiło nieco ponad 6 kg kefirów. Jednorazowy zakup to średnio 1 kg kefiru i wydatek nieco ponad 5 zł. Łącznie w tym czasie polskie gospodarstwa domowe kupiły ponad 43,2 tys. ton kefirów i wydały na zakup kategorii prawie 240 mln zł. 

– Warto dokładniej przyjrzeć się zmianom wskaźników w stosunku do okresu/okresów wcześniejszych. W przypadku kefirów wyraźnie widzimy dużo dynamiczniejszy wzrost liczby nabywców niż dla całej kategorii pitnych produktów mlecznych. Segment pozyskał ponad 4 pp. w kontekście penetracji, co oznacza, że zakupu kefirów od stycznia do maja 2025 r. dokonało ponad 600 tys. gospodarstw więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Pozostałe wskaźniki konsumenckie zmieniły się dla całej kategorii i dla segmentu kefirów w podobnej skali. Warto zauważyć stosunkowo niewielką zmianę średnich cen kefirów w porównaniu z całą kategorią (4% vs 9%) – dodał Grzegorz Mech, Business Development Manager, YouGov Poland. 

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania