
Czy Krasnystaw (OSM) postawi na sprzedaż w kanale nowoczesnym?

– Wchodzimy w 2025 r. z nadzieją, że będziemy nadal zwiększać sprzedaż – podał Zarząd mleczarni Krasnystaw (OSM). – Poszerzamy naszą ofertę o produkty wysokobiałkowe, głównie o jogurt typu skyr, który dzięki wysokiej zawartości białka jest obecnie pożądany przez konsumentów. Liczymy również na dalszy rozwój sprzedaży kefiru. Planujemy w nowym roku wprowadzić go szerzej na rynki zagraniczne. Szansę na zwiększenie sprzedaży dają również nasze owsianki, których popularność na rynku stale rośnie. Rosnące dynamicznie udziały marek własnych głównie w dyskontach nakazują nam również to uwzględnić w naszym biznesie.
– Dlatego też wprowadziliśmy do sprzedaży w sklepach Biedronka kefir proteinowy pod marką tej sieci Go Active, także trwają obecnie negocjacje w sprawie relistingu sera grillowego pod marką Delikate. Nie wykluczamy również wprowadzenia do sprzedaży w tejże sieci kefiru pod marką Mleczna Dolina. Produkujemy również jogurt skyr pod marką sieci Auchan oraz prowadzimy obecnie rozmowy z sieciami Stokrotka i Carrefour, aby w ich markach również go produkować.
Jak przyznaje Zarząd – Wchodzimy w ten rok z obawą i dużą niepewnością. Wojna cenowa pomiędzy dwoma największymi sieciami: Biedronką i Lidlem spowodowała, że udział dyskontów w sprzedaży produktów mleczarskich wzrósł o prawie 10% i wynosi obecnie ponad 60% (źródło CMR). Konsekwencją tego jest spadek sprzedaży głównie w kanale tradycyjnym – wg ostatnich danych w roku 2024 zniknęło z rynku ponad 2300 małych sklepów. Taka sytuacja jest bardzo niekorzystna dla naszej Spółdzielni. Wiadomo powszechnie, że kanał tradycyjny jest jednym z najbardziej rentownych kanałów dla większości producentów, a z kolei na sprzedaży do dyskontów zarabia się najmniej – dodał Zarząd.