1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Więcej klientów śmietany może wybrać produkt marki własnej

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© gfk polonia

Zapytaliśmy Grzegorza Mecha, Business Development Managera w GfK Polonia Consumer Panels & Services oceny i udziały rynkowe w kategorii śmietany. – Zmiany cen śmietany 2022 vs 2021 dla produktów markowych nie odbiega od zmiany cen produktów marek własnych. Oba segmenty zdrożały o ok. 19% w tym czasie – powiedział nasza rozmówca. – Średnia cena produktów markowych wynosiła ok. 1,3 ceny produktów marek własnych w obu okresach, natomiast w odniesieniu do średniej ceny w kategorii w obu okresach cena marek własnych to ok. 85% średniej ceny dla kategorii, a dla produktów markowych – ok. 110%.

– Taka struktura cen może w dłuższym okresie zaowocować dynamiczniejszym przejściem nabywców do marek własnych (tańszych), jako element racjonalizowania budżetu i redukowania wydatków. Takie zachowania są zauważane i obserwowane wobec wysokiej inflacji i podwyżek cen.

– Liderem w kategorii śmietany wśród produktów markowych jest OSM Piątnica, z udziałem wynoszącym ponad 30% w ujęciu wolumenowym. Odnosząc się zaś do wolumenu zakupów całej kategorii śmietany, najwyższe udziały w rynku (rozumianym jako zakupy dokonywane przez polskie gospodarstwa domowe) mają produkty marek własnych sieci Biedronka i Lidl oraz OSM Piątnica, Zott i Mlekpol. Łącznie stanowią one prawie 70% rynku wolumenowo – podkreślił Grzegorz Mech, Business Development Managera w GfK Polonia Consumer Panels & Services.

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania