Cuiavia kompensowała spadki sprzedaży w sieciach handlowych dzięki OMP
W 2021 r. zakład w Inowrocławiu skupił 61,21 mln litrów mleka wobec 61,79 mln litrów w 2020 r. Spółdzielnia zdecydowała o zmniejszeniu produkcji śmietan i śmietanek, twarogów i napojów mlecznych. Wzrosła produkcja mleka w proszku i serków homogenizowanych. Jako, że mleko w proszku stanowiło aż 65% wartości sprzedaży, to nawet niewielki procentowo wzrost przełożył się na wyraźną poprawę wyniku sprzedażowego. W efekcie przychody ze sprzedaży wzrosły do poziomu 136,7 mln zł tj. o 5,2%.
Decyzja o zmianie struktury asortymentu wynikała z trudności z uzyskaniem podwyżek cen produktów gotowych, a także z zauważalnych spadków zakupów drożejącego nabiału przez konsumentów. Z tego względu zadecydowano o zwiększeniu produkcji mleka w proszku. Jak się okazało, była to decyzja trafna. Mleczarnia spodziewa się dalszych problemów w dobrym spieniężaniu galanterii, dlatego planuje dalej zwiększać produkcję mleka w proszku. W planach jest zakup zautomatyzowanej linii do pakowania.
Największe inwestycje mleczarnia wykonała dotąd w zakresie usprawnień w budynku i wyposażenia nowej proszkowni oraz zakupu wirówki Alfa Laval. Dzięki remontom sieci kanalizacyjnej i opomiarowaniu udało się zaoszczędzić 1 mln zł. Uzyskano również stabilność w zakresie cen ciepła dzięki umowie z firmą Veolia, co w kontekście późniejszej zwyżki cen węgla okazało się dobrą decyzją.
Do największych odbiorców i kontrahentów detalicznych mleczarni Cuiavia (OSM) należą: Polomarket, Kaufland Polska Markety, Intermarche i Carrefour Polska.