1. Aktualności
  2. Polska
Włochy

Szok energetyczny we Włoszech. „Ceny nabiału nie do utrzymania przy tej zwyżce cen energii”.

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© granarolo

Lactalis i Grupa Granarolo zdecydowały się na apel do rządu włoskiego. Te dwie konkurujące na co dzień firmy mleczarskie chcą zwrócić uwagę na przemysł rolno-spożywczy, a w szczególności na sektor mleczarski. – Wzrost kosztów energii w naszej firmie ma druzgocący efekt. Mówimy o 220% wzroście wydatków w 2022 r. w porównaniu do 2021 r. oraz o szacunkowej wartości +90% w 2023 r. w porównaniu z 2022 r. – powiedział Giovanni Pomella, Dyrektor Generalny Lactalis Italia.

Nadszedł czas na odpowiedzialność publiczną. W tej dramatycznej sytuacji, jako przedsiębiorcy, odłożyliśmy na bok rywalizację rynkową i przyłączyliśmy się do naszego apelu do świata politycznego o ponowne podkreślenie potrzeby odpowiedzialnej interwencji w celu ochrony całego łańcucha dostaw i konsumenta.

– Do tej pory inflacja doprowadziła do wzrostu cen o 23-24%, ale koszty energii nadal rosną wykładniczo. Wzywamy do przyjęci środków przejściowych, aby powstrzymać wzrost inflacji wywołany głównie kwestiami geopolitycznymi i ewidentnymi zjawiskami spekulacyjnymi. Potrzebna jest pilna interwencja rządu – powiedzieli Gianpiero Calzolari, Prezes Granarolo i Giovanni Pomella, Dyrektor Generalny Lactalis Italia.

Inflacja dwucyfrowo wpłynęła na prawie wszystkie pozycje kosztów, które składają się na łańcuch dostaw mleka: paszę dla zwierząt (do tego należy dodać problem suszy), opakowania (papier i plastik od miesięcy systematycznie drożeją), dodatkowe komponenty produkcyjne wykorzystywane do produkcji wyrobów mleczarskich. Dziś jednak największy niepokój budzi wzrost kosztów energii, które w ostatnich tygodniach wzrosły do tego stopnia, że trudno je przenieść na rynek, w trudnym ekonomicznie dla włoskich rodzin momencie.

– Ceny produktów mleczarskich są nie do utrzymania nawet przez dużą firmę w czasie tak dużej zwyżce cen energii. Gdyby ją przenieść na konsumentów, znacząco wpłynęłaby na naszych konsumentów i miałaby nieuniknione konsekwencje dla konsumpcji, z negatywnymi reperkusjami dla całego łańcucha dostaw – dodał Gianpiero Calzolari, Prezes Granarolo.

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania