Zmiany w handlu wyzwaniem dla spółdzielni w Łasku
– Prowadzimy stabilny biznes związany z produkcją nabiału, skupiając się głównie na rynku lokalnym (Łódź, Pabianice, Bełchatów, Piotrków Trybunalski, Łask, Zduńska Wola, Sieradz oraz w ościennych gminach), ale także dystrybuując nadwyżkę produkcji przez hurtownie na terenie Warszawy oraz na Górnym Śląsku – podał Zarząd mleczarni Łask (OSM). – Dużym wyzwaniem dla spółdzielni mleczarskiej w obliczu powstających marketów i zamykania się małych sklepów będzie utrzymanie konkurencyjności na rynku detalicznym oraz dostosowanie się do zmieniających się preferencji i nawyków konsumenckich.
Do planowanych działań należy zaliczyć uruchomienie platformy e-commerce, co może umożliwić spółdzielni mleczarskiej dotarcie do klientów online. Sklep internetowy może być wygodną opcją dla osób poszukujących produktów spożywczych bez konieczności wychodzenia z domu.
– Wykorzystanie sieci małych, lokalnych sklepów spożywczych w większych miastach jako kanału dystrybucji może pomóc spółdzielni dotrzeć do klientów w różnych obszarach, zwłaszcza tam, gdzie duże markety mogą nie być obecne lub nie zaoferują takiego asortymentu. Lokalnie chcemy być również obecni z produktami w większych sklepach sieciowych i marketach – podkreślił Zarząd.
– W roku 2023 ponieśliśmy nakłady inwestycyjne na kwotę 538 tys. zł. Główne zadania inwestycyjne to budowa kotłowni na gaz ciekły i komory chłodniczej. Na remonty w roku 2023 wydaliśmy kwotę 458 tys. zł.