Internet: Wyklikane zakupy

Robert Zawadzki
Forum Mleczarskie Handel 3/2012 (52)

Frisco.pl to obecnie pięć sklepów – Frisco – supermarket online oferujący pełny wybór produktów codziennego użytku, FriscoBaby stworzony dla młodych rodziców, oferuje pełny wybór produktów dla małych dzieci; FriscoOrganic oferujący wyłącznie certyfikowane produkty ekologiczne, w tym świeże pieczywo, nabiał, wędliny, FriscoDeli oferujący bogaty wybór znakomitych produktów delikatesowych oraz FriscoAnimals z pokarmem dla kotów, psów i gryzoni. Zakupy w sklepach Frisco.pl łączy jeden koszyk, można, więc dowolnie przechodzić między stronami. Zamówienie można złożyć w dowolnym z nich.

Frisco.pl to też unikalna platforma e-commerce dla producentów i dystrybutorów. Dzięki niej klienci mają dostęp do pełnej oferty producentów, bez konieczności zakładania nowych kont i z jedną dostawą Frisco dla całego zamówienia. Frisco.pl jest jedyną w Polsce zintegrowaną platformą e-commerce dla rynku FMCG łączącą najnowszą technologię e-commerce z nowoczesną detaliczną logistyką produktów FMCG (fullfillment & delivery).

Jak podaje portal dlahandlu.pl – „w styczniu 2012 roku w delikatesy internetowe Frisco.pl zainwestował Helix Ventures Partners, fundusz venture capital zarządzany przez MCI Management. Wartość inwestycji to kilka milionów złotych za pakiet mniejszościowy. Docelowo wartość inwestycji to kilkanaście milionów złotych za które fundusz z grupy MCI Management obejmie pakiet większościowy. Dzięki środkom zainwestowanym przez fundusz spółka zamierza powiększyć swoją działalność w obszarze aglomeracji warszawskiej oraz w perspektywie 2-3 lat rozpocząć ekspansję ogólnokrajową”.

Piotr i Paweł to sieć 84 sklepów obecnych w 48 miastach w całym kraju. Średnia powierzchnia sprzedażowa wynosi 1100 m2, a asortyment sięga 30 000 pozycji. Sklep internetowy e-piotripawel.pl to rozwinięcie sprzedaży stacjonarnej. Zamówienia ze sklepu docierają do klientów z Białegostoku, Bielska-Białej, Bydgoszczy, Gdańska, Katowic, Łodzi, Płocka, Poznania, Szczecina, Torunia, Warszawy, Wrocławia i około 200 mniejszych miejscowości. Obroty sieci w internecie w 2010 roku przekroczyły 25 mln zł, a w 2011 były o kolejne 50% wyższe.



Alma24.pl – delikatesy internetowe – zostały uruchomione 30 marca 2009 roku. Początkowo umożliwiały one dokonywanie zakupów bez konieczności wychodzenia z domu jedynie mieszkańcom Łodzi i okolic, a obecnie są największą w Polsce siecią delikatesów internetowych. Alma prognozowała, że obrót e-sklepu za 2011 rok powinien przekroczyć 50 mln zł.

A.pl/Fresh24.pl – połączone platformy, których partnerami strategicznym są giełdowe spółki Bomi oraz Action. Podstawowym źródłem zaopatrzenia dla sklepów internetowych są sklepy Bomi, które na podstawie umowy handlowej pomiędzy A.pl a spółką Bomi stały się niemal wyłącznym dostawcą produktów FMCG sprzedawanych poprzez internetową platformę A.pl. W II połowie 2011 roku Fresh24.pl przeniósł handel artykułami spożywczymi w internecie do spółki A.pl Internet, która 16 grudnia 2011 roku zadebiutowała na NewConnect. W ramach oferty spółka pozyskała 3 mln zł z emisji akcji serii F. Środki z emisji mają zostać przeznaczone na rozwój sieci sklepów w kolejnych lokalizacjach i umocnienie pozycji A.pl na rynku e-grocery. Spółka zamierza rozwijać się na drodze organicznej, ale także poprzez konsolidację rynku. 10%. udziałów należy do Fresh24.pl. W 2010 roku A.pl Internet osiągnęła przychody w wysokości 5,17 mln zł, co plasuje ją wśród 5 największych spożywczych sklepów internetowych w Polsce. Jeszcze rok temu spółka prowadziła działalność tylko na terenie Warszawy. W grudniu rozpoczęła ekspansję w innych miastach.

(źródło: portaldlahandlu.pl)



Auchandirect.pl – Grupa Auchan sprzedaje w Internecie już od 2001 roku! Jednak w Polsce pierwszy sklep internetowy należący do tak dużej sieci hipermarketów jak Auchan – ruszył niecały rok temu. Oferuje dostawy na terenie Warszawy. Jak twierdzi sieć oferta składa się z produktów najczęściej wybieranych przez klientów sklepów stacjonarnych. Firma przygotowała specjalną flotę samochodów przystosowanych do przewozu żywności i przykłada szczególne znaczenie do zachowania ciągłości łańcucha chłodniczego. Za wcześnie jeszcze, aby mówić o wynikach sprzedaży, ale biorąc pod uwagę, że jego francuski odpowiednik osiągnął w 2010 roku sprzedaż w wysokości 210 mln euro można zakładać, że na polskim rynku e-grocery przybył silny gracz.

Strona 2 z 2